استاندار هرمزگان گفت:کشاورزی مهم‌ترین مزیت رودان بوده و بایستی از حالت معیشتی به حالت اقتصادی و سودده تغییر کند.
استاندار هرمزگان گفت:کشاورزی مهم‌ترین مزیت رودان بوده و بایستی از حالت معیشتی به حالت اقتصادی و سودده تغییر کند.
کد خبر: ۱۳۷۳۷۷۳

هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان گفت:کشاورزی مهم‌ترین مزیت رودان بوده و بایستی از حالت معیشتی به حالت اقتصادی و سودده تغییر کند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور نماینده شرق استان در مجلس، معاونان استانداری، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، امام جمعه و فرماندار شهرستان رودان، جلسه فوق العاده شورای اداری استان به محوریت بررسی مسائل، مشکلات و پتانسیل‌های بخش‌های مرکزی، جغین، بیکاه و رودخانه برگزارشد.

 

مهندس مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در خصوص مصوبات سفر رودان اظهار داشت: در ادامه سفر به بخش‌های مختلف استان امروز در خدمت مردم شریف شهرستان رودان بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه مزیت مهم رودان حوزه کشاورزی است افزود: تمرکز اصلی مصوبات نیز در همین بخش بود و مهم‌ترین مصوبه جلسه نوسازی 500 هکتار از نخلستان‌های شهرستان رودان بود که قرار است از محل تسهیلات و یارانه‌ها اعتبار قابل توجهی به این بخش تخصیص یابد تا نخیلات فرسوده با ارقام پر بازده دارای محصولات گران قیمت‌تر جایگزین شوند.

 

استاندار هرمزگان گفت: در بخش تامین نهال نیز حمایت ها در قالب یارانه و تسهیلات با سود کم و مدت زمان تنفس متناسب برای متقاضیان درنظر گرفته می شود، این بسته حمایتی برای نوسازی نخیلات استان بسیار مناسب است و می‌تواند موجب جهش در تولید خرمای شهرستان شود.

 

دوستی ادامه داد: افزایش سطح کشت استان تا ۶۰۰ هکتار در سال جزء برنامه دولت است و اجرای این طرح نوسازی باغات مقدمه این حرکت بزرگ است که کشاورزی استان را از حالت معیشتی به کشاورزی اقتصادی، سودده و پر بازده تغییر خواهد داد و می‌توانیم در آینده شاهد تقویت بنیه مالی کشاورزان استان نیز باشیم.

 

وی با اشاره به تامین اعتبار برای احیای 2 رشته قنات در شهرستان رودان تصریح کرد: برای برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی و احداث جاده‌های بین مزارع هم اعتبارات خوبی تخصیص یافت.

 

مهندس دوستی با تاکید بر مصوبات حوزه آبخیزداری شهرستان گفت: مهمترین سازه آبخیزداری ما با هدف احیای دشت نازدشت، کنترل سیلاب و حفظ بخشی از ذخایر سفره‌های زیر زمینی احداث می شود.

 

وی با اشاره به مشکلات آبرسانی در روستاهای رودان ادامه داد: مردم در این حوزه مطالباتی داشتند به همین جهت اعتبارات مناسبی دیده شد تا از طریق ایجاد و بازسازی خطوط انتقال آب، مشکل آبرسانی به روستاها مرتفع شود.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه خطوط انتقال آب منطقه اسلام آباد رودان فرسوده بود و برای بازسازی این خطوط اعتبار در نظر گرفته شد اظهار داشت: علاوه بر نوسازی و بازی‌سازی خطوط انتقال آب یک خبر خوب دیگر ویژه مردم بخش اسلام آباد داریم که در خصوص صدور اسناد مالکیتی مردم هم تصمیماتی گرفته شد و امیدواریم مردم ظرف دو ماه آینده اثرات این تصمیمات را ببینند.

 

وی ادامه داد: برای منطقه اسلام آباد احداث یک مرکز سلامت و آسفالت معابر را نیز داشتیم که در این جلسه به تصویب رسید.

 

مهندس دوستی گفت: در حوزه سلامت نیز مصوبات خوبی داشتیم 2 تجهیز مهم بیمارستانی شامل خرید دستگاه ام آر آی، دستگاه سونوگرافی پیشرفته و تامین نیروی متخصص که نیاز واقعی شهرستان بود به تصویب رسید که ظرف چند ماه آینده به بخش درمان رودان افزوده خواهند شد.

 

وی ادامه داد: حوزه راه یکی از مهم‌ترین مشکلات رودان است و برای تعریض، اصلاح و بازگشایی مسیرهای مختلف این شهرستان تصمیمات خوبی گرفته و اعتبارات مورد نیاز تامین شد.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی برای 9 چمن طبیعی و مصنوعی اعتبارات مناسبی دیده شد، گفت: برای بهره برداری از سالن ورزشی و استخر رودان که سال‌ها معطل مانده هم اعتباراتی در نظر گرفتیم همچنین برای تاسیسات و چمن زمین فوتبال رودان هم تصمیم‌گیری شد.

 

وی با اشاره به مصوبات آموزشی در حوزه احداث و تجهیز مدارس افزود: ۱۰ مدرسه و کلاس‌های جدید به مدارس موجود شهرستان اضافه می‌شود و دو فرهنگسرای علامه حلی و شیخ طوسی هم تقویت و تجهیز خواهند شد.

 

استاندار هرمزگان در پایان گفت: مصوبات این سفر به زودی بر روی سایت استانداری قرار خواهد گرفت و مردم شریف می‌توانند این مصوبات را در این سایت مشاهده و اجرای آنها را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها