قیمت فروش دلار امروز (چهارشنبه، ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱) در صرافی‌ های بانکی با هفت تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۸۷۳ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۸۳

قیمت دلار در صرافی های بانکی کاهش یافت. قیمت دلار در صرافی های بانکی ۲۷ هزار و ۸۷۳ تومان شد. علت کاهش قیمت دلار چیست؟ قیمت دلار نوسان دارد. آخرین خبرها از قیمت دلار را در ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نرخ فروش هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی با ۲۸ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۸ هزار و ۸۹۵ تومان معامله شد.

قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۵۹۳ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۶۰۸ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۹۶۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۲۱۶ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸‌ هزار و ۶۲۸ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۸۸۸ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۸۵۷ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۶ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد.

قیمت دلار امروز چهارشنبه 29 تیر 1401

دلار در صرافی ملی در بازار ۱۱ روز پیش نسبت به ۱۷ روز پیش، با ۱۳۹ تومان افزایش، ۲۷,۸۸۲ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در بازار متشکل با کاهش ۰.۰۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۷,۷۳۵ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا در بازار ۶۴ روز پیش نسبت به ۶۵ روز پیش، با ۴۱ تومان کاهش، ۲۵,۶۴۱ تومان نرخ گذاری شد.دلار کانادا با افزایش ۰.۹۷ درصدی نسبت به ۶۵ روز پیش، ۲۳,۸۲۷ تومان معامله شد.

پیش‌بینی معاون اسبق ارزی بانک مرکزی درباره قیمت دلار

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر حتی وجود توافق و وضعیت تورم نمی‌توان نرخ ارز را کمتر از ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید کمال سیدعلی، معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در کلاب‌هاوس خبرانلاین درباره نرخ ارز با توافق یا بدون توافق، در پاسخ به این سوال که نرخ ارز به کجا می‌رود؟ گفت: پیش از این با امیدی که برای روی کار آمدن بایدن ایجاد شده بود، بسیاری تحلیل‌ها بر این استوار بود که نرخ ارز می‌تواند به محدوده ۲۲ هزار تومان بازگردد و حتی برخی دوستان معتقد بودند بازار کشش کاهش قیمت تا ۱۸ هزار تومان را نیز دارد.

وی افزود: اما در حال حاضر حتی وجود توافق و وضعیت تورم نمی‌توان نرخ ارز را کمتر از ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان در نظر گرفت. نکته مهم این‌جاست که در صورتی که توافقی صورت نگیرد نیز نرخ ارز بالاتر خواهد رفت و تعیین نرخ ارز به این مورد بستگی دارد که ما چقدر نفت بفروشیم و چقدر بتوانیم صادرات غیرنفتی را تقویت کنیم.

سیدعلی با تاکید بر اینکه وضعیت ارزی در همین شرایط نیز قابل مدیریت است، گفت: درصورت مدیریت مصارف و منابع ارزی مشکل بازار ارز می‌توانست برطرف شود؛ اما شرط این مدیریت نگاه واقعی و دقیق به مصارف و منابع است.

وی متذکر شد: یادم هست روزی رییس کل بانک مرکزی تاکید می‌کرد که ما فقط به مصارف واقعی ارز می‌دهیم، سوال این است؛ مگر مصارف غیرواقعی هم داریم؟ مگر ممکن است کسی به دلیل غیرواقعی ارز بخرد، حتی قاچاق که سالانه نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار هزینه روی دست اقتصاد می‌گذارد، نیز واقعی است.

سیدعلی در ادامه افزود: به این ترتیب کلیه مصارفی که در کشور است، واقعی است اما موضوع این است که چه سیاستی را باید در قبال آنها اتخاذ کرد و باید دید وظیفه بانک مرکزی در قبال قاچاق و یا خروج سرمایه و یا سفته بازی چیست.

وی تصریح کرد: حجم خروج سرمایه از کشور سالانه حداقل ۱۰ میلیارد دلار است. زمانی که از خروج سرمایه صحبت به میان می‌آید، باید به امنیت اجتماعی و فسادی که وجود دارد برگشت زد و پولشویی‌هایی که صورت می‌گیرد و بحث انتظارات تورمی نیز تاثیر مستقیمی بر خروج سرمایه دارد.

قیمت دلار در صرافی‌ های بانکی بالا رفت

قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۹۰۹ تومان اعلام شد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین، امروز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ قیمت خرید و فروش دلار تا ساعت تنظیم این خبر، از سوی صرافی ملی به ترتیب ۲۷ هزار و ۶۳۲ تومان و ۲۷ هزار و ۹۰۹ تومان اعلام شد که قیمت فروش آن ۲۷ تومان نسبت به روز کاری گذشته (شنبه ۱۸ تیر) افزایش داشته است.

قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۵۱۶ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۸۰۳ تومان اعلام شد که قیمت فروش آن نسبت به روز کاری گذشته ۲۱ تومان بیشتر شد.

تا ساعت تنظیم این خبر، کانون صرافان ایرانیان نیز میانگین قیمت خرید هر دلار را ۲۸ هزار و ۳۵۸ تومان و میانگین قیمت فروش آن را ۲۸ هزار و ۶۸۳ تومان در صرافی ها اعلام کرد.

میانگین قیمت خرید و فروش یورو نیز از سوی این کانون در صرافی ها ۲۹ هزار و ۴۰۸ و ۲۹ هزار و ۷۵۴ تومان اعلام شد.

معاملات توافقی دلار نیز امروز تا ساعت تنظیم این خبر نرخ دلار در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۲۹ هزار و ۹۶۰ تومان با حجم ۸ هزار و ۷۰۰ اعلام شد.

همچنین تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه نرخ دلار در بازار متشکل ارز ۲۷ هزار و ۷۷۱ تومان و نرخ یورو ۲۸ هزار و ۶۶۰ تومان اعلام شد.

قیمت دلار در صرافی های بانکی افزایش یافت

دلار امروز در صرافی‌ های بانکی به قیمت ۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان معامله شد.

به گزارش مهر، نرخ فروش یورو امروز در صرافی‌های بانکی با ۲۰ تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۶۸۲ تومان معامله شد.

قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۴۷۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۹۷ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۴۹۸ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۷۴۸ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۶۷۳ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۹۳۴ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۸۸۱ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۷۷۹ تومان معامله شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها