قیمت سکه امروز در بازار کمی بالا رفت.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۶۳
قیمت سکهقیمت سکه طرح جدید همچنان در کانال ۱۵ میلیون تومانی ماند. قیمت سکه نوسان دارد. روند افزایشی قیمت سکه ادامه خواهد داشت. علت افزایش قیمت سکه چیست؟ جدیدترین قیمت سکه را در جدول زیر مشاهده کنید.
 
به گزارش جام جم آنلاین، چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ مصادف با ۲۰ جولای ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۱۶ درصدی به ۱۴،۹۳۳،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و سی و سه هزار) تومان رسید.
 

تداوم نوسان قیمت سکه

اقتصاد نیوز نوشت: دلار در بازار رسمی هم بر روی یک قیمت خاص متوقف شد. نرخ دلار صرافی ملی امروز از صبح تا عصر یکسان بود. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز ۱۰ تومان از دیروز بالا تر بود و به قیمت ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان معامله شد.

بازار ارز در تهران، سلیمانیه و هرات در چند روز اخیر نوسان خاصی را ثبت نکرده است. قیمت دلار در تهران از هفته گذشته تا امروز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در یک محدوده تکراری به فعالیت می پردازد و در هرات و سلیمانیه ، دلار از تعطیلات عید قربان برنگشته است بنابراین قیمت جدید از سوی این دو بازار مخابره نشد.

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار سرنوشتی مشابه دلار صرافی ملی را تجربه کرد. نرخ دلار در بازار یاد شده بیش از ۱۰ بار با یک قیمت یکسان اعلام شد. نرخ دلار متشکل امروز ۲۷ هزار و ۷۸۱ تومان بود که در مقایسه با دیروز ۱۰ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد.

نوسانات دلار، قیمت سکه را افزایشی کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ دلار بر افزایش قیمت طلا و سکه، گفت: به دلیل عدم تقاضا در بازار، حباب سکه کاهش یافته است.

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با ایسنا، با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: اگرچه امروز قیمت اونس جهانی در مقایسه با دو روز گذشته ۲۰ دلار کاهش داشته، اما نست به روز گذشته تغییر چندانی نداشته و در محدوده ۱۹۲۷ دلار در نوسان است.

وی افزود: همچنان از عوامل مهم تغییر اونس جهانی در روزهای آینده تنش میان روسیه و اوکراین است، از طرفی قیمت دلار در چند روز گذشته با نوسان افزایشی همراه بوده و این باعث شده قیمت طلا و سکه در بازار ایران با نوسان همراه باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به قیمت انواع سکه در بازار اصفهان، اظهار کرد: امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین‌ماه قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه بدون تغییر ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی همچنین افزود: امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلای آب شده ۵ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان است.

شیشه‌بران با بیان اینکه بازار ارز تحت تاثیر نتایج مذاکرات وین به سر می برد، افزود: این روزها قیمت ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم تقاضا در بازار، حباب سکه کاهش یافته است.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: همانند سال‌های گذشته در ماه رمضان خرید و فروش طلا و سکه با کاهش مواجه است و سطح معاملات کاهش یافته است.

وی البته پیش بینی کرد: چنانچه بانک مرکزی همانند ماه‌های گذشته کنترل نرخ ارز را مدیریت کند از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌شود، در غیر این صورت شاهد نوسان قیمت‌ها خواهیم بود.

قیمت سکه

محدوده فعالیت قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز بین پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد و سکه بازان حاضر نبودند که فلز زرد رنگ داخلی را زیر ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان بفروشند.

ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار بیش از ۲ میلیون تومان اختلاف را نشان می دهد و حباب سکه به ۱۸ درصد‌ رسیده بود. فعالان بازار معتقدند حباب قابل توجه سکه باعث شده خرید سکه پر ریسک شود.

مقاومت سکه دیروز در حالی اتفاق افتاد که قیمت اونس طلا ریزش کرد و تا ۱۷۳۵ دلار پایین آمده بود.

برخی از تحلیلگران معتقدند اگر قیمت طلای جهانی رشد را تجربه کرده بود این امر می توانست موجب افزایش ارزش ذاتی سکه شود اما با کاهش قیمت اونس طلا ارزش ذاتی سکه هم نتوانست تقویت شود.

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

با این حال عده ای از معامله گران می گفتند اگر در روز جاری قیمت دلار رشد کند این امر می تواند از کاهش قیمت سکه جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها