مدیر آی‌سی‌تی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس از ارتقا زیرساخت‌های این منطقه عظیم اقتصادی در راستای ارائه خدمات فناوری اطلاعات به ذی نفعان خبر داد.
مدیر آی‌سی‌تی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس از ارتقا زیرساخت‌های این منطقه عظیم اقتصادی در راستای ارائه خدمات فناوری اطلاعات به ذی نفعان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۲۱

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر آی‌سی‌تی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس از ارتقا زیرساخت‌های این منطقه عظیم اقتصادی در راستای ارائه خدمات فناوری اطلاعات به ذی نفعان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، در آستانه‌ی روز ملی فناوری اطلاعات گفت‌وگویی را با «محمد کوهستانی» مدیر آی‌سی‌تی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس ترتیب دادیم و وی ضمن گرامیداشت این روز، بیان داشت: ما در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس زیرساخت شبکه را بر اساس استاندارهای بین‌المللی تعریف و با تطبیق شرایط با استانداردها نواقص موجود را برطرف کردیم.

 

وی با بیان این‌که سازمان‌های همچون افتا نیز پس از انجام ممیزی تطبیق منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس را با استاندارها تائید کرده‌اند، اظهار داشت: با این حال تفکر حاکم بر یک مجموعه در توسعه‌ی آی‌تی بسیار مهم است و در واقع با تغییر نگرش مدیران ارشد، اتفاقات بسیاری خوبی در این منطقه عظیم اقتصادی در حوزه‌ی آی‌تی به وقوع پیوست چراکه تفکر سیستمی و فناورانه‌ی ایشان زمینه‌ را برای گسترش فعالیت‌ها هموار کرد.

 

مدیر آی‌سی‌تی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس یکی از مهم‌ترین اقدامات این بخش را یکپارچه سازی سامانه‌ها با اتوماسیون عنوان کرد و افزود: در راستای تسهیل امور کاربران اتوماسیون را یکپارچه‌سازی کردیم تا اکثر امور در حوزه‌های بازرگانی و منابع انسانی از این طریق انجام پذیرد.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم را ایجاد سامانه‌ی صدور مجوز فعالیت خواند و تشریح کرد: این سامانه، سامانه‌ای است که مجوزی همچون جواز کسب اصناف را در منطقه ویژه برای پیمانکاران و سرمایه‌گذاران مستقر صادر می‌کند، در ضمن سامانه‌ای نیز طراحی کرده‌ایم که امور گمرکی قطعات و تجهیزات وارداتی را رصد و مدیریت می‌کند تا حجم وسیع تعهدات منطقه ویژه خلیج فارس به گمرک ساماندهی شود.

 

کوهستانی حرکت به سمت الکترونیکی شدن امور را حرکتی تحول‌آفرین و در راستای افزایش راندمان سیستم دانست و گفت: به‌عنوان‌مثال سامانه‌ی درخواست کالا طبق برآوردهای ما باعث صرفه‌جویی ۱۱ هزار برگ کاغذ آ ۴ و قریب به چهار هزار لیتر بنزین در سال شده و روزانه ۶ ساعت کار کارشناسی را کاهش داده است.

 

وی بیان داشت: در یک سال گذشته فرآیند تخلیه و بارگیری کشتی را نیز کاملاً مکانیزه کرده‌ایم تا فرآیند شفاف‌تر و تسریع شود.

 

مدیر آی‌سی‌تی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس جذب سرمایه‌گذار را اصلی‌ترین وظیفه‌ی مدیران این منطقه‌ی عظیم اقتصادی خواند و بیان کرد: در همین راستا سامانه‌ی درخواست سرمایه‌گذاری را در سال گذشته راه‌اندازی کردیم تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری و گیرکردن در بروکراسی اداری امور خود را پیش ببرند و شاهد افزایش رونق تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس باشیم.

وی در ادامه پرمخاطب‌ترین سامانه‌ی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس را سامانه‌ی اشتغال ذکر کرد و گفت: در ماه‌های گذشته سامانه‌ی اشتغال نیز به واحد کار تحویل داده شد و تمامی نیازهای سرمایه‌گذاران برای آغاز و ادامه‌ی فعالیت اقتصادی نیز به صورت سیستمی درآمد.

 

وی گفت: سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه ویژه، علاوه بر زیرساخت‌های آب، برق و گاز، زیرساخت‌های آی‌سی‌تی را نیز نیاز دارند و این موضوع فاکتوری تعیین‌کننده برای حضور آن‌هاست.

 

مدیر آی‌سی‌تی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس تشریح کرد: زیرساخت‌های آی‌سی‌تی و فیبر نوری سایت جنوبی به‌صورت کامل تأمین شده و زیرساخت‌های سایت شمالی نیز در شرف تکمیل است.

 

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد مرکز مخابرات اختصاصی در منطقه ویژه و تحویل این مرکز به مخابرات استان هرمزگان، تمامی خدمات موردنیاز را به سرمایه‌گذاران ارائه می‎‌کنیم.

 

کوهستانی یکی از اقدامات بخش آی‌تی در حوزه‌ی ترابری را نیز تشریح کرد و گفت: وسایل نقلیه سنگین را نیز مجهز به سیستم ردیاب GPS کرده‌ایم تا موقعیت و وضعیت کاری این وسایل در هرلحظه قابلیت رصد داشته باشد.

 

وی در پایان بیان داشت: داشبورد مدیریتی، سامانه‌ی تخلیه و بارگیری واگن و سامانه‌ی درخواست خدمات داخلی و سامانه‌ی صدور مجوزهای ایمنی نیز امسال اجرایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها