حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین از لزوم افزایش حقوق بازنشستگان می‌گویند

فرصت محدود دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان | تلاش نمایندگان برای افزایش حقوق بازنشستگان

بحث افزایش حقوق بازنشستگان همچنان داغ است. براساس آخرین خبرها هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس تا اوایل مرداد به دولت وقت داده است تا در این خصوص تصمیم دیگری بگیرد، زیرا این هیات تصمیم اخیر دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی را غیر قانونی دانسته ‌است.
بحث افزایش حقوق بازنشستگان همچنان داغ است. براساس آخرین خبرها هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس تا اوایل مرداد به دولت وقت داده است تا در این خصوص تصمیم دیگری بگیرد، زیرا این هیات تصمیم اخیر دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی را غیر قانونی دانسته ‌است.
کد خبر: ۱۳۷۳۵۸۲

به گزارش جام‌جم آنلاین، ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان وارد مرحله تازه‌ای شده است، بیشتر نمایندگان مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان موافق هستند و می‌گویند هیات تطبیق مصوبات دولت با تصمیم اخیر دولت درباره سازوکار افزایش حقوق بازنشستگان مخالفت کرده است و از دولت خواسته تا برای افزایش حقوق بازنشستگان اقدام مناسبی انجام دهد، زیرا فقط با افزایش حقوق بازنشستگان است که می‌توان از مشکلات اقتصادی آنها کم کرد.

کم نیستند بازنشستگانی که چشم به راه افزایش حقوق هستند، این‌ درحالی است که چهارمین ماه سال 1401 نیز رو به پایان است.

آخرین خبرها از این حکایت دارد که دولت با افزایش حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی موافقت نکرده است. ‌

امسال ‌ هیات امنا اوایل خرداد افزایش حقوق‌ها را مشخص ‌ و اعلام کرد که قرار است ‌حداقلی بگیران مشمول 57 درصد افزایش حقوق شوند و به حقوق افراد دیگر 38 درصد اضافه شود. این درحالی است که اواسط خرداد این مصوبه به دولت ارسال شد. اما دولت فقط با افزایش 57درصدی حقوق حداقل بگیران موافقت کرد و در نظر گرفت تا سایر افراد حقوق شان حداکثر تا 10درصد افزایش پیدا کند.‌

فرصت محدود دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان

گروهی از نمایندگان با سازوکار ‌دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان مخالفت کردند، چراکه معتقدند چنین تصمیمی برخلاف قانون است.

به این ترتیب تصمیم بر این شد تا مساله در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس بررسی شود.

محمدرضا پورابراهیمی، ‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس دراین باره می‌گوید: فرصت زیادی برای دولت باقی نمانده است تا تکلیف حقوق بازنشستگان را مشخص کند، چراکه هیات تطبیق مصوبات در خصوص رفع مغایرت مصوبه با قانون تا اوایل مرداد به دولت وقت داده است.

او با اشاره به اینکه دولت درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مکلف است به مرّ قانون عمل کند‌، می‌افزاید: پس از اینکه هیات تطبیق در بیست و هشتم خرداد مساله را بررسی کرد مشخص شد که مصوبه دولت مغایر قانون است و اجرای آن ممکن نیست.

مهدی طغیانی، ‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به جام جم آنلاین می‌گوید: این موضوع در هیات تطبیق ‌ در حال بررسی است و اگر مصوبه دولت ابطال شود، دولت باید تصمیم جدیدی بگیرد.

لزوم حمایت از افزایش حقوق بازنشستگان

آنچه در این بین سبب شده بسیاری از نمایندگان برای افزایش حقوق بازنشستگان تلاش کنند، شرایط نامناسب اقتصادی این گروه از جامعه است. تورم سبب شده بسیاری از بازنشستگان این روزها گرفتار مشکلات بسیاری باشند از افزایش اجاره بهای مسکن گرفته تا بیکاری فرزندان و تامین هزینه‌های بالای مقدمات ازدواج جوانان.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی‌، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت‌وگو با جام جم آنلاین تاکید می‌کند: افزایش حقوق 57درصدی باید شامل حال همه بازنشستگان شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان می‌کند: شرایط نامناسب اقتصادی سبب شده بسیاری از بازنشستگان اکنون مستاجر باشند و حتی نتوانند از خودروی شخصی استفاده کنند. به همین دلیل نمایندگان مجلس معتقدند این اضافه حقوق باید شامل حال همه بازنشستگان بشود.

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به جام جم آنلاین می‌گوید: بحث افزایش حقوق بازنشستگان در دوران وزیر پیشین کار، تعاون و رفاه اجتماعی مورد کم لطفی دولت قرار گرفت به همین دلیل اکنون باید دولت عدالت را درخصوص آنها رعایت کند و با افزایش حقوق همه آنها موافقت کند.

او یادآوری می‌کند: نباید فراموش کرد که این روزها بازنشستگان شرایط نامناسبی دارند و نیاز است مجلس و دولت حمایت‌های مناسبی از آنها به عمل آورند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها