قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه در بازار

قیمت سکه افزایش یافت | قیمت سکه ۲۵ تیر ۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.
کد خبر: ۱۳۷۳۳۲۰

قیمت سکه طرح جدید در بازار همچنان در کانال ۱۵ میلیون تومانی باقی ماند. قیمت سکه نوسان دارد. افزایش قیمت دلار چه تاثیری بر روی قیمت سکه دارد؟ روند افزایشی قیمت سکه ادامه خواهد داشت؟ آخرین قیمت سکه را در ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر قطعه نیم سکه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز ۱۷۰۹ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۲۵۳ تومان است.

پیش بینی قیمت سکه 25 تیر از مسیر دلار

برخی از تحلیلگران بازار سکه می گفتند در صورتی که بازار ارز امروز شنبه ۲۵ تیر ماه با افزایش قیمت دلار روبرو شود این امر می تواند عده ای از سکه بازان را در موقعیت خرید قرار دهد و قیمت سکه پرواز را تجربه کند.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت اونس طلا دیروز مرز ۱۷۰۰ دلار را از دست داد اما دوباره به ۱۷۰۵ دلار رسید.

ارزش ذاتی سکه دیروز با قیمت نقدی روز پنجشنبه گذشته بیش از ۲ میلیون تومان فاصله داشت و حباب سکه در محدوده ۱۷ درصد بود.

سکه بازان معتقدند اخبار تنش زا و اقدامات اخیر آمریکا و اسرائیل در منطقه موجب رشد دلار تهران شده و همین امر مانع رسیدن حباب به محدوده ۲۰ درصد بوده است.

به نظر می رسد در شرایط کنونی بازار سکه از قیمت طلا ناامید شده و بیشتر نوسانات بازار ارز را دنبال می کند.

برخی از تحلیلگران بازار سکه می گفتند در صورتی که بازار ارز با افزایش قیمت دلار روبرو شود این امر می تواند عده ای از سکه بازان را در موقعیت خرید قرار دهد و قیمت سکه پرواز را تجربه کند.

با این حال عده ای دیگر از معامله گران با اشاره به حباب سکه می گفتند که فلز گران بهای داخلی در روز پنجشنبه با وجود افزایش قیمت دلار رشد محدودی را ثبت کرده و تا زمانی که بازار سکه حباب دارد نباید در انتظار افزایش چشمگیر قیمت سکه بود.

تداوم نوسان قیمت سکه

اقتصاد نیوز نوشت: دلار در بازار رسمی هم بر روی یک قیمت خاص متوقف شد. نرخ دلار صرافی ملی امروز از صبح تا عصر یکسان بود. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز ۱۰ تومان از دیروز بالا تر بود و به قیمت ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان معامله شد.

بازار ارز در تهران، سلیمانیه و هرات در چند روز اخیر نوسان خاصی را ثبت نکرده است. قیمت دلار در تهران از هفته گذشته تا امروز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در یک محدوده تکراری به فعالیت می پردازد و در هرات و سلیمانیه ، دلار از تعطیلات عید قربان برنگشته است بنابراین قیمت جدید از سوی این دو بازار مخابره نشد.

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار سرنوشتی مشابه دلار صرافی ملی را تجربه کرد. نرخ دلار در بازار یاد شده بیش از ۱۰ بار با یک قیمت یکسان اعلام شد. نرخ دلار متشکل امروز ۲۷ هزار و ۷۸۱ تومان بود که در مقایسه با دیروز ۱۰ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد.

نوسانات دلار، قیمت سکه را افزایشی کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ دلار بر افزایش قیمت طلا و سکه، گفت: به دلیل عدم تقاضا در بازار، حباب سکه کاهش یافته است.

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با ایسنا، با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: اگرچه امروز قیمت اونس جهانی در مقایسه با دو روز گذشته ۲۰ دلار کاهش داشته، اما نست به روز گذشته تغییر چندانی نداشته و در محدوده ۱۹۲۷ دلار در نوسان است.

وی افزود: همچنان از عوامل مهم تغییر اونس جهانی در روزهای آینده تنش میان روسیه و اوکراین است، از طرفی قیمت دلار در چند روز گذشته با نوسان افزایشی همراه بوده و این باعث شده قیمت طلا و سکه در بازار ایران با نوسان همراه باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به قیمت انواع سکه در بازار اصفهان، اظهار کرد: امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین‌ماه قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه بدون تغییر ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی همچنین افزود: امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلای آب شده ۵ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان است.

شیشه‌بران با بیان اینکه بازار ارز تحت تاثیر نتایج مذاکرات وین به سر می برد، افزود: این روزها قیمت ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم تقاضا در بازار، حباب سکه کاهش یافته است.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: همانند سال‌های گذشته در ماه رمضان خرید و فروش طلا و سکه با کاهش مواجه است و سطح معاملات کاهش یافته است.

وی البته پیش بینی کرد: چنانچه بانک مرکزی همانند ماه‌های گذشته کنترل نرخ ارز را مدیریت کند از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌شود، در غیر این صورت شاهد نوسان قیمت‌ها خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها