در سومین گفت وگوی تلویزیونی با مردم مطرح شد؛

رییسی: رفع تحریم‌ها با قوت دنبال می‌شود

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: دوران قرنطینه و شرایط سخت ۶ پیک کرونا، فشار روانی زیادی را تا کنون به مردم تحمیل کرده است
کد خبر: ۱۳۷۳۱۴۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

محمد حاتمی در مراسم افتتاحیه مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همواره از بدو تأسیس مکمل دانشگاه‌ها بوده و در جاهایی که دانشگاه محدودیت دارد به خوبی ورود کرده و با روحیه جهادی و انقلابی به کارهای بزرگی پرداخته است و در چند دهه گذشته رویه ثابتی را برای رسیدن به موفقیت و ارائه خدمات بزرگ داشته است.

وی ورود به عرصه خدمات روانشناسی و مشاوره را یک ضرورت تاریخی دانست و گفت: در چند سال گذشته در دوران شیوع کرونا مردم تحت فشار روانی و در معرض انواع آسیب‌های روانی و اجتماعی بوده اند که می‌تواند منشأ بسیاری از اختلالات روانی باشد.

حاتمی ادامه داد: اگر این اختلالات مزمن باشد سیستم ایمنی و روانی را کاملاً نابود می‌کند و کرونا انواع فشارهای روانی را به مردم متحمل شد.دوران قرنطینه و شرایط سخت ۶ پیک کرونا، فشار روانی زیادی را تا کنون به مردم تحمیل کرده است.

به گفته این مسئول روانشناسی چیزی جز همدلی و یاری کردن نیست ولی کرونا این همدلی و کنار هم بودن حتی در دوران سوگ عزیز را از مردم گرفت.

رئیس سازمان نظام روانشناسی افزود: وقتی اختلالات و فشارهای روانی در جامعه زیاد باشد نرخ آسیب‌های روانی مانند اعتیاد، طلاق و… نیز افزایش می‌یابد. حتی مهاجرت و فکر کردن به آن جزو آسیب اجتماعی است که افزایش پیدا کرده است. قطعاً این آسیب‌ها تبعات زیادی دارد که کارآمدی ملی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه گسست نسلی نیز پدیده‌ای بود که کرونا به آن دامن زد، اظهار کرد: بزرگترین دغدغه سازمان روانشناسی شکل گیری هویت نوجوانان از ۱۲ تا ۱۴ سالگی است که اکنون موضوع گسست نسلی و شرایط زندگی و ورود به دنیای مجازی توسط نوجوانان به آن دامن زده است.

حاتمی با اشاره به اینکه بر اساس شواهد موجود البرز نسبت به دیگر استان‌ها با مشکلات بیشتری مواجه است، گفت: مهاجرت و حاشیه‌نشینی خود از آسیب‌های اجتماعی است که در این استان زیاد و البرز از این لحاظ درمعرض خطر است. در این شرایط باید واکاوی دقیقی در مورد سلامت روان مردم صورت بگیرد.

وی افزود: در ستاد ملی کرونا کارهای زیادی انجام شده است ولی شرایط کنونی به گونه‌ای دیگر است. رفتار و خواسته‌های مردم و حتی سبک زندگی نسبت به سال ۹۸ و شروع کرونا عوض شده است. بنابراین ستاد ملی کرونا باید اکنون به ستاد ملی مقابله با عوارض کرونا تبدیل شود و به مسئولین این هشدار را می‌دهم اگر این اتفاق نیفتد قطعاً خسارت‌های بسیار زیادی را متحمل می‌شویم.

وی با بیان اینکه فرهنگ روانشناسی و مشاوره باید در کشور جا بیفتد، گفت: روانشناسی این نیست که فقط کسی که به آسیب رسید به روانشناس مراجعه کند بلکه باید راه و رسم زندگی را گسترش دهد. وظایف در زمینه پیشگیری خیلی بیشتر از مداخله درمانی است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی خوش‌نامترین و سالم‌ترین نهاد انقلابی علمی است که می‌تواند در این زمینه فعالیت کند. خدمات مشاوره در دانشگاه‌ها پیش از این نیز ارائه می‌شد ولی در چنین مرکزی ارائه خدمات به مردم انجام می‌شود که بسیار قابل توجه است.

وی افزود: سازمان نظام روانشناسی نیز در البرز با تمام محدودیت‌ها هماهنگی خوبی با نهادها داشته و نظارت خوبی وجود دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها