شهردار مهدیشهر با اشاره به طلب ۶۰ میلیارد ریالی شهرداری از دستگاه‌های اجرایی، گفت: امیدوار هستیم با وصول بخش زیادی از این مطالبات و با استفاده از اسناد خزانه و اوراق، حجم بدهی ۸۵ میلیارد ریالی کنونی شهرداری کاهش پیدا کند و بخش عمده‌ای از آن در سال جاری تسویه شود.
کد خبر: ۱۳۷۲۶۲۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، علیرضا شربتدار در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها، اظهار کرد: عملیات پیاده‌راه‌سازی پروژه جاده سلامت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال انجام شده است. جاده سلامت از سایت گل‌های داوودی آغاز می‌شود و تا امام‌زاده علی اکبر ادامه دارد.

وی افزود: مناقصه برای آغاز فاز بعدی انجام شده و عملیات محوطه‌سازی و آسفالت‌ریزی مسیر در حال انجام است.

شهردار مهدیشهر به ساماندهی مسیر بیمارستان ۱۵ خرداد به عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه بیمارستان و مسیر منتهی به آن خارج از محدوده شهری واقع شده و اداره راه و شهرسازی متولی پیگیری برای تأمین امکانات جهت ساماندهی این مسیر است.

شربتدار تصریح کرد: شهرداری در راستای رفاه حال شهروندان تاکنون اقدام به ارائه خدماتی در محدوده بیمارستان کرده است، اما با توجه به مطالبه‌گری شهروندان و درخواست‌های فراوانی که وجود دارد، در حال تأمین آسفالت مورد نیاز برای زیرسازی مسیر دسترسی به بیمارستان هستیم تا آسفالت‌پاشی این مسیر تا سه ماه آینده انجام شود.

وی با اشاره به طلب ۶۰ میلیارد ریالی شهرداری از دستگاه‌های اجرایی، گفت: امیدوار هستیم با وصول بخش زیادی از این مطالبات و با استفاده از اسناد خزانه و اوراق، حجم بدهی ۸۵ میلیارد ریالی کنونی شهرداری کاهش پیدا کند و بخش عمده‌ای از آن در سال جاری تسویه شود.

شهردار مهدیشهر با اشاره به تحقق ۱۳ درصدی بودجه ۵۲۰ میلیارد ریالی شهرداری از ابتدای سال جاری تاکنون و تلاش شهرداری برای تحقق صددرصدی بودجه، اظهار کرد: نیمی از بودجه سال ۱۴۰۱ به پروژه‌های شهری و عمرانی اختصاص دارد.

شربتدار به برنامه‌های شهرداری برای انجام پروژه‌ها در بافت تاریخی و گردشگری شهر در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: امیدوار هستم پروژه راور در حوزه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: فاز نخست پروژه باغ‌راه دردشت تا امامزاده قاسم و محله زیارت در حال انجام است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شورا و شهرداری، فاز دوم عملیات احداث آن به‌زودی آغاز می‌شود. مقرر شده است در حوزه بافت تاریخی نیز با کمک کسبه و بازاریان شهر، فاز نخست طرح ساماندهی بافت تاریخی مهدیشهر از حسینیه اعظم تا عمارت تاریخی خیل خان تا پایان سال جاری انجام شود.

شهردار مهدیشهر درخصوص آخرین وضعیت پروژه تعریض خیابان امام (ره) در مرکز مهدیشهر، گفت: این پروژه از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری تاکنون به صورت جدی پیگیری شده و در این مسیر تملک‌هایی انجام شده است.

شربتدار تاکید کرد: عملیات تخریب این املاک انجام شد، اما کار تملک این مسیر به پایان نرسیده و ادامه عملیات تملک و تخریب، نیازمند تأمین اعتبار است؛ امیدوار هستم در این دوره مدیریت شهری بخش اعظم این پروژه به ثمر برسد.

وی با بیان اینکه شهرداری در حال استفاده از ظرفیت خیران برای ایجاد بوستان و فضای سبز شهری است، تصریح کرد: سرانه فضای سبز و فضای تفرج‌گاهی مهدیشهر به نسبت جمعیت آن بسیار کم است. بودجه شهرداری نیز پاسخ‌گوی نیاز ۲۵۰ میلیارد ریالی توسعه، تجهیز و احداث بوستان‌ها و پارک‌ها نیست، از این رو مجموعه مدیریت شهری با کمک خیران درصدد برطرف کردن این کمبودها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها