کد خبر: ۱۳۷۲۴۲۸
نویسنده سینا واحد - نویسنده
کشمیر، ترانه‌خوان سلام شیدایی شده است؛ لاهور، ترانه‌خوان سلام رویایی گشته است و کراچی، هفت خیابان زنده‌یاد سلام را نقاشی کرده است؛ تا صدای شهسوار «سلام طلایی» در ۷۰۰۰‌شهر هند بچرخد و خاک خاکستری سرزمین هند را بشارتی دریایی دهند و تاریخ یک ملت کهن روزگار را در برابر یک «سلام» یا یک طنین از اعماق، آماده؛ تقدیمی، فروتنانه‌نمایند. در این هنگامه بزرگ ترانه‌خوانی، هیچ شهری از شهر‌های خاورمیانه را نمی‌توان یافت که این فوج چلچله‌های نغمه‌خوان، بر بام‌ها، بوستان‌ها، مدرسه‌ها و دانشکده‌هایش، نه نشسته باشد و آوازخوانی و نغمه‌گری نکرده باشد و محبوبه اول همه شهر و شهروندان، نگشته باشد؟! بی‌هیچ تردید، محبوب شدن و در جایگاه نخستین‌نشستن، در میان یک ملت و یک تاریخ، با کار و فعالیت سازمان‌یافته و مدیریت‌های تبلیغاتی هرگز میسر نمی‌شود و به ثمر نمی‌نشیند!

پیشرفته‌ترین مدیریت‌های علمی تبلیغاتی قادر نیستند یک پدیده مفهومی یا یک ارزش تاریخی را در روح یک جامعه به مقام محبوبی برسانند و آن پدیده محبوب را در صف اول نمایش احساسات ملی و اجتماعی قرار دهند؛ بنابراین همه تحلیلگران سیاسی و اندیشه‌گرانی که درباره فرآیند‌های آینده‌گرایانه، خاورمیانه پژوهشگری و رصدگری می‌کنند تا صاحبان انجمن جهانی مالکان طلا و نفت و دارو و تفنگ را در حاکمیت همه‌جانبه بر خاورمیانه کمک کنند. به هراس و نگرانی‌ای تمام‌ناشدنی در انداخته است؛ هراس از قدرتی عاطفی، سریع و غیرقابل محاسبه!

ترانه تاریخی «سلام فرمانده»، قدرت آشکار و قابل لمس یک جغرافیای مقتدر معنوی و جنگنده و پر ایمان و هیجان را در برابر چشم رسانه‌ها و مردم جهان قرار داد تا در این آسمان پهناور و تاریخ‌ساز با قدرت همه پنجه‌طلایی‌های هنرساز و نغمه‌آفرین بنویسند و با واژگانی آتشین و محوناشدنی نغمه‌سرایی کنند که:
تاریخ خاورمیانه، آسمان عوض کرده است و محبوبه‌های دست‌ساخت آزمایشگاه‌ها و دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های برده‌سازی را به آتش قهر و نابودمندی ارسال داشته و ترانه‌خوان همیشه سرافراز و ایستاده در برابر همه توفان‌ها و صاعقه‌ها گشته است؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه خرسند باشیم یا ناراحت!
خاورمیانه جدید در راه است و این سلام لطیف و جنگاور؛ همه خاورمیانه را - که در حقیقت همه جهان است - به سوی پرچم‌های قدرت‌آفرین فرمانده به پیش خواهد برد.
آری؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه خرسند باشیم یا ناراحت!
جغرافیای عاطفی خاورمیانه، با اقتدار تاریخی زنده‌شده‌اش سرنوشت پایانی خاورمیانه را با یک صدا نقاشی خواهد کرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها