در پی کاهش جهانی نرخ طلا، قیمت این فلز گرانبها در بازار تهران هم با کاهش روبرو شد.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۶۷

قیمت طلا در بازار از نرخ ارز و قیمت جهانی طلا تاثیر می پذیرد. در همین وجه قیمت طلا در هر لحظه متغییر است. با جهش قیمت ارز، قیمت طلا نیز به طبع آن بالا رفته بود. اما پس از کاهش قیمت ارز، قیمت طلا نیز کمی کاهش یافت. برای اطلاع از قیمت طلا با ما همراه شوید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، صبح امروز چهارشنبه (۱۵ تیرماه) و در پی کاهش بیش از ۴۰ دلاری نرخ طلا در بازار‌های جهانی، هر گرم طلا در بازار ایران هم با ۳۳۵ هزار ریال کاهش نسبت به دیروز به ۱۳ میلیون و ۷۶۹ هزار ریال رسید.

نرخ هر قطعه سکه تمام طرح امامی هم به ۱۵۰ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۴۰ میلیون و ۴۹۰ هزار ریال رسید.

همچنین نیم سکه ۸۲ میلیون ریال، ربع سکه ۵۲ میلیون ریال و سکه گرمی ۲۹ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال قیمت گذاری شد.

پیش‌بینی جالب از سقوط قیمت طلا در بازار

اکوایران نوشت: طلا در هفته گذشته نهایتا کار خود را در مرز قیمتی ۱۸۱۰ دلار به پایان رساند تا سومین ماه متوالی نزول قیمتی را به ثبت برساند.

تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا می تواند به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کند، زیر هنوز فضای کلی بازار منطبق بر شیب ملایم نزولی طلا است.

دیوید مدن، تحلیل گر بازارها در Equiti Capital معتقد است که با توجه به وضعیت کنونی سطح ۱۸۰۰ دلاری قیمتی منصفانه برای طلا در کوتاه مدت است.

افزایش نرخ های بهره سبب شده است تا شاخص دلار روند صعودی داشته باشد و از این رو دلار در حال حاضر نسبت به طلا برتری دارد.

در همین حال تحلیل گران تکنیکال نیز معتقدند که اگرچه به نظر می رسد طلا در نوسان حول مرز ۱۸۰۰ دلاری راحت است، اما تصویر تکنیکال نشان می دهد در کوتاه مدت قیمت طلا کاهش یابد.

در حال حاضر طلا سه هفته متوالی در ماه ژوئن سقوط کرده است. با وجود این کاهش ها اما کارشناسان بازار متذکر می شوند که طلا همچنان نسبت به بازارهای سهام عملکرد بهتری داشته است.

به عنوان مثال شاخص S&P ۵۰۰ از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان نیمه سال ۲۰ درصد کاهش داشته است که بدترین عملکرد نیم ساله این شاخص از سال ۱۹۷۰ بوده است. اما طلا با وجود اینکه با کاهش قیمت مواجه شده است اما مقاومت قابل توجهی نیز نشان داده است.

در میان تحلیلگران وال استریتی شرکت کننده در نظسنجی سایت کیتکو ۳۱ درصد فقط به صود طلا در هفته آینده باور دارند در حالی که ۴۴ درصد بازار را نزولی می بینند. در نظرسنجی معامله‌گران خرد هم ۴۱ درصد طلا را صعودی و ۳۸ درصد نزولی می بینند.

قیمت طلا

قیمت طلا تا پیش از  ۱۳ تیرماه

آخرین قیمت طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۲۳۵,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۸۰۸.۴ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۵۳,۴۱۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۳,۵۶۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۳,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۷,۵۳۱ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۶,۸۲۷ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۹,۲۶۰ ریال رسید.

چرا قیمت طلا و سکه کاهش پیدا کرد؟

قیمت طلا و سکه از روز گذشته در مسیری کاهشی قرار گرفته است. طلا درحال حاضر به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان وارد شده و سکه نیز کانال ۱۴ میلیون تومانی است. دلیل کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از روز گذشته قیمت‌ها در بازارهای مالی روندی کاهشی را در پیش گرفته است.

قیمت طلا و قیمت سکه مجدد به کانال قبلی خود بازگشته‌اند. دلیل کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

در لحظه تنظیم این گزارش طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۶۲ هزار تومان ثبت شده است.

سکه نیز با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

از سویی اکنون اخبار سیاسی درحال انتشار است که ممکن است بر قیمت‌ها موثر باشد.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در مورد کاهش قیمت طلا و سکه با تجارت‌نیوز بیان کرد: قیمت طلا بیشتر متاثر از قیمت دلار و انس جهانی است تا اخبار سیاسی. صعود طلا متاثر از حباب بود و افزایش آن قیمت بالاتر دلار را پیش‌بینی می‌کرد. با متوقف شدن روند صعودی انس جهانی و کاهش در بازار دلار قیمت طلا نیز عقب‌نشینی کرد.

این کارشناس مالی درخصوص قیمت دلار نیز افزود: افزایش قیمت دلار تحت تاثیر هیجان در بازار بود و دلیلی پشت آن وجود نداشت. زیرا نه اخبار قطعی مبنی بر عدم احیای برجام وجود داشت و نه آمارهای اقتصادی نشان‌دهنده این روند بود.

او توضیح داد: من احتمال می‌دهم قیمت دلار بیشتر از این کاهش داشته باشد و انس جهانی نیز هنوز ظرفیت برای ریزش قیمت دارد. پس احتمالا اگر اتفاق خاصی در این بین رخ ندهد طلای داخلی نیز روند کاهشی ملایمی داشته باشد.

این کارشناس معتقد بود اخبار برجامی امروز تاثیر خود را روی قیمت دلار می‌گذارد.

طباطبایی درمورد کاهش روند قیمت دلار نیز گفت: قیمت دلار اگر تا ۲۷ هزار تومان کاهش پیدا کند احتمال تثبیت دارد.

اخبار سیاسی که بر قیمت‌ طلا و سکه تاثیر دارد

به نقل از اقتصادنیوز، از ابتدای هفته جاری اخبار جدید از مذاکرات برجام بر سر بازار ارز تهران سایه انداخته است. چند خبر‌ مهم برجامی در شرایط کنونی در بین معامله گران دلار برجسته شده است.

اول اینکه جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی اعلام کرد که بن بست مذاکرات به پایان رسید.

نکته دوم این است که سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در گزارشی درباره سفر بورل به تهران نوشت: موضوع مهمی که می‌تواند سفر بورل به تهران را از رایزنی‌‌‌های معمول میان مقامات سیاسی متفاوت کند، ملاقات نسبتا طولانی او و هیات همراهش با دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

پرونده مذاکرات رفع تحریم‌ها همواره با مدیریت شورای عالی امنیت ملی به پیش رفته و ملاقات اعلام نشده و نسبتا طولانی جوزپ بورل با مسوول نهاد امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حاوی پیام‌‌‌های متفاوتی باشد.این رسانه هنچنین اعلام کرده که مذاکرات احیای برجام از وین به قطر منتقل خواهد شد.

از سوی دیگر روز گذشته خبرگزاری فرانسه نوشت: یونان نفتکش نفتکش روسی حامل نفت ایران را که دو ماه پیش به درخواست آمریکا توقیف کرده بود، آزاد کرد.

مجموع این اخبار موجب شده تا انتظارات کاهشی در بازار دلار تقویت شود و اسکناس آمریکایی وارد فاز نزولی شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها