رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد

کشف بیش از ۱۰۰۰ میلیارد انواع کالای احتکار شده در کشور

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد؛

کشف ۷۴۴ تن انواع کالای احتکاری

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۷۴۴ تن انواع کالای اساسی احتکار شده و دستگیری ۶۳۷ متهم طی هفته گذشته در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل ۳ هزار و ۹۷۹ گروه مشترک در هفته گذشته از ۵ هزار و ۷۵۴ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها ۷۴۴ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی و ۲۰۵ تن مواد اولیه پتروشیمی و … را کشف کردند.

سردار رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را دو هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص ۲۸۴ دستگاه خودرو توقیف، ۶۰ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۶۳۷ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها