«ما تصمیم گرفتیم به ترکیه برویم و آنجا تلفن ما آنتن نمی‌دهد‌. نگران ما نشوید‌.» این آخرین پیامی بود که زوج سالخورده برای فرزندانشان ارسال کردند و بعد از آن تلفن همراهشان خاموش شد. دختران و پسر این زوج که خارج از ایران زندگی می‌کنند‌، وقتی نتوانستند با پدر و مادرشان صحبت کنند‌، نگران شدند و از فامیل خود خواستند به خانه آنها در گوهردشت بروند اما این زوج در خانه را بازنکردند و همسایه‌ها هم گفتند چند روزی است که از آنها بی‌اطلاع هستند.
کد خبر: ۱۳۷۲۱۹۹
به گزارش جام جم آنلاین، هیچ وقت پدر و مادر، بدون اطلاع فرزندانشان، سفر نمی‌رفتند و این سفر ناگهانی به ترکیه و خاموش شدن تلفن همراهشان، حکایت از اتفاقی تلخ داشت به همین دلیل تصمیم گرفتند ماجرا را به پلیس گزارش دهند.

در آخرین روز‌های سال گذشته بود که پلیس با شکایت خانواده این زوج در جریان ناپدید شدن آن‌ها قرار گرفت و تحقیقات برای رازگشایی از سرنوشت آن‌ها را آغاز کرد. پرونده روی میز کارآگاه اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت و او در نخستین گام سراغ خانه این زوج رفت. خودروی مرد سالخورده به نام بهزاد در پارکینگ خانه اش قرار داشت و هیچ آثاری از به هم ریختگی در خانه دیده نمی‌شد. همسایه‌ها هم در تحقیقات مدعی شدند، آخرین بار اواسط اسفند ماه این زوج را دیده و تصور می‌کنند به سفر رفته باشند.

اولین سرنخ پرونده

افسر پلیس آگاهی برای کشف سرنخی از ماجرا به تحقیق از فرزندان و نزدیکان این زوج پرداخت. بررسی‌های او نشان داد، بهزاد و همسرش بهجت زوج آرام و مهربانی بودند که با کسی مشکل و اختلاف نداشتند. آن‌ها چند روز قبل از ناپدید شدن، خانه‌ای را فروخته و با پول آن باغچه‌ای در هشتگرد خریده و خانه‌ای در کیانمهر اجاره کرده بودند. بقیه پول را هم در خانه نگهداری می‌کردند. با کشف این سرنخ، اولین بار فرضیه قتل آن‌ها برای سرقت پولی که در خانه داشتند مطرح شد. این فرضیه زمانی قوت گرفت که تیم جنایی به بررسی گاوصندوق خانه این زوج پرداخت و متوجه سرقت پول، طلا و اسناد از آنجا شد.

قاتلان بدون ردپا

عامل یا عاملان سرقت که به نظر می‌رسید قاتلان این زوج هم باشند خیلی حرفه‌ای عمل کرده و هیچ ردپایی از خود باقی نگذاشته بودند. سرانجام پس از چهار ماه جست‌وجو و تحقیقات، ماموران به یکی از همکاران بهزاد مشکوک شدند. او از ماجرای فروش خانه خبر داشت و قبل از ناپدید شدن این زوج در حوالی خانه آن‌ها دیده شده بود.

با کشف این سرنخ مرد جوان به نام رحیم در شهریار دستگیر شد و پس از ۲۴ ساعت سکوت و تناقض‌گویی، لب به اعتراف گشود و به قتل این زوج با همدستی پسر دایی‌اش اعتراف کرد. کارآگاهان سپس همدست او را دستگیر کردند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره به جام‌جم گفت: متهمان بعد از قتل این زوج، اجساد آن‌ها را در باغچه آن‌ها در هشتگرد دفن کرده بودند که عصر یکشنبه ماموران پلیس آگاهی و آتش‌نشانی با جست‌وجوی باغ، محل دفن اجساد را پیدا کردند. عاملان این جنایت بعد از دفن پیکر زوج سالخورده روی آن‌ها بتون ریخته بودند که با حفر حدود یک متر، اجساد پیدا و خارج شد.

وی افزود: این پرونده بدون هیچ سرنخی و با تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز کشف شد و تحقیقات از متهمان با دستور قضایی ادامه دارد. متهمان انگیزه خود از قتل را کسب پول‌های این زوج اعلام کردند.

نادر بیگی در پایان هشدار داد؛ از اعلام وضعیت مالی و داد و ستد خود به دیگران خودداری کنید و در معامله خود با افرادی که با آن‌ها آشنایی ندارید دقت لازم را داشته باشید.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها