وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با بشار اسد:

ادعای غربی‌ها مبنی بر تلاش برای ثبات در سوریه واقعی نیست

وزیر امور خارجه کشورمان مهمترین دستاور‌های سفر خود به سوریه را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۷۲۰۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان درباره این سفر گفت: سفر اخیر من به سوریه در جریان سفر اخیر بشار اسد به تهران و گفتگو‌های وی با رییس جمهور کشورمان انجام شد.

وزیر امور خارجه گفت: پیشرفت‌های خوبی در بخش‌هایی از توافق انجام شده بود و قرار شد برخی از موارد را من و همکارم وزیر امور خارجه سوریه دنبال کنیم. همچنین روسای کمیسیون‌های مشترک در کوتاهترین زمان قرار است کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برگزار کنند.

وی گفت: درخصوص موضوعاتی متنوع بیش از دو ساعت با بشار اسد گفتگو داشتیم یکی از ماموریت‌های مهم ما در این مقطع، بررسی مساله احتمال عملیات ویژه نظامی ترکیه در بخش‌هایی از مناطق سوریه است که در سفر چند روز پیش به ترکیه این موضوع را در دستور کار داشتیم.

وزیر امور خارجه گفت: تهران تلاش می‌کند این بحران و مشکلی که میان دو کشور وجود دارد از مسیر سیاسی به نتیجه برسد و توسل به جنگ را مردود می‌دانیم.ما توافق کردیم همه پرونده‌های تجاری و اقتصادی و پرونده همکاری‌های گردشگری که میان دو کشور موجود است را فعال کنیم.امیدوار هستم نتایج این سفر و توافقاتی که انجام شد در راستای منافع دو ملت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

امیرعبداللهیان در واکنش به گمانه‌زنی درباره تلاش‌ها برای عادی سازی روابط تهران و قاهره در جریان سفر به سوریه، گفت:ما هنوز مذاکره‌ای را برای پیشرفت و توسعه روابط به طور مستقیم با طرف مصری نداشته ایم، اما برخی تلاش‌ها در جریان است که در چارچوب همکاری‌های بین کشور‌های اسلامی تهران و قاهره هم روابط‌شان به حالت طبیعی برگردد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما اکنون در قاهره دفتر حفاظت منافع داریم و متقابلا طرف مقابل هم در تهران دفتر حفاظت منافع دارد. توضیح من ناظر بر این مساله است که مصر کشور مهمی در جهان اسلام است و ما روابط طبیعی و رو به توسعه تهران و قاهره را به نفع دو کشور و دو ملت و منطقه می‌دانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها