از سرعت فناوری برای شرکت خود استفاده کنیم

راه‌هایی برای جا نماندن

برای کسب‌و‌کارها سخت است که با سرعت دنیای دیجیتالی امروزی که همیشه در حال تغییر است همراهی کنند. با این حال، آن دسته از کسب‌وکارهایی که از نظر فناوری تسلط بیشتری دارند و از جدیدترین روش‌های دیجیتال برای فعالیت، تبلیغ خود، تعامل با مشتریان و رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند، دست برتر دارند.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۴۸
نویسنده سجاد حسینی - روزنامه‌نگار فناوری


ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که می‌توانید ساعت 3صبح از رختخواب به صورت آنلاین کفش بخرید، در حالی که با خانواده خود در کنار ساحل استراحت می‌کنید، یک بیمه‌نامه دریافت کنید و می‌توانید بلافاصله نظرات و شکایات را در مورد هر کسب‌وکاری بیابید. محصول و خدمات در عرض چند ثانیه همه این اطلاعات آنلاین برای مصرف‌کنندگان اهمیت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد حدود 57درصد از تصمیم خرید، قبل از این‌که مشتری حتی با یک تامین‌کننده صحبت کند، گرفته می‌شود.

 

 فناوری سرعت را تغییر داده است 
سرعت تجارت تغییر کرده است. مفهوم ساعات کاری منظم نیز همین‌طور است. فناوری امروزی این امکان را برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند که در تمام طول روز، هر روز از طریق ایمیل، تلفن و سیستم‌های خودکار در دسترس مشتریان خود باشند. فناوری در آینده قابل پیش‌بینی به رشد، تسریع و تغییر تجارت ادامه خواهد داد. آن دسته از شرکت‌هایی که اکنون از ابزارها و فناوری‌های جدید بهره می‌برند، نسبت به آن دسته از رقبایی که یا دیرتر از این ابزارها استفاده می‌کنند یا بعداً وارد بازار می‌شوند، برتری خواهند داشت.

 انطباق با دنیای دیجیتال
شرکت‌ها برای انطباق با فناوری جدید با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که بیش از 50‌درصد مشاغل کانادایی با کمتر از 500 کارمند سریع‌تر از مشاغل بزرگ‌تر از فناوری استفاده می‌کنند. این به آن معنا نیست که چالش‌ها به شرکت‌های بزرگ‌تر و باسابقه‌تر کاری ندارند. کسب‌وکارهای جدید و تأسیس‌شده در هر اندازه‌ای که باشند برای کسب درآمد و رقابت در این بازار مدرن کار سختی پیش روی خود دارند.
خبر خوب؟ برای افزایش ارتباط و اثربخشی آنلاین شرکت خود، نیازی به نوابغ فناوری ندارید. با ابزار مناسب، مقداری دانش، تلاش و تمرین می‌توانید راه‌های جدیدی برای ارتقای خود، تعامل با مشتریان فعلی و جذب مشتریان بالقوه جدید به سازمان خود بیابید. موفق‌ترین شرکت‌ها به طور مداوم یاد می‌گیرند، رشد می‌کنند و با فناوری در حال تغییر سازگار می‌شوند.

 سرعت به چالش تبدیل شده است
چه شرکت شما در حال مبارزه با مراحل سخت مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM باشد، چه راه‌حل‌های پرداخت را ارائه کند یا در حال بررسی نرم‌افزارهای جدید تعامل با کارکنان باشد، صاحبان مشاغل کوچک و متوسط باید از آخرین روندهای فناوری استفاده کنند تا از رقبا عقب نمانند، استعدادها را حفظ کرده و انتظارات مشتریان را به صورت کامل برآورده کنند. 
سرعت سریع تغییر، ادامه‌دادن و رشد را به یک چالش برای هر مدیر عاملی، به‌ویژه آنهایی که در فضای فناوری نیستند، تبدیل می‌کند اما دانش ضروری تطبیق پیدا کردن با سرعت فناوری مزایایی فراتر از یک رشد معمولی ارائه می‌دهد: می‌تواند به کسب و کار کمک کرده، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند، اتوماسیون را بهبود بخشد و فرصت‌های جدیدی برای رشد ایجاد کند.

 با سهامداران و ذی‌نفعان داخلی خود صحبت کنید
حتی اگر به کارکنان یا تیم فنی خود اعتماد دارید و مطمئن هستید آنها می‌توانند شرکت شما را در لبه برتر علم نگه دارند، حتما بخشی از گفت‌وگو میان آنها در این مورد باشید. همان طور که برخی کلمات رایج امروزی ممکن است گیج‌کننده باشند - از واقعیت گسترده گرفته تا شبکه امنیت سایبری - همه چیزهای دیگری که در شرکت وجود دارند هم با گذشت زمان پیچیده‌تر می‌شود اما همگام‌شدن با چشم‌انداز فناوری به بیش از یک گفت‌وگوی دوطرفه بین مدیرعامل و تیم فناوری نیاز دارد. مدیران عامل باید بسیاری از ذی‌نفعان را در گفت‌وگوهای فناوری مشارکت دهند، بازخورد بخواهند و سؤالات زیادی بپرسند. آیا بخش فنی ندارید؟ ایجاد یک کارگروه فناوری برای رهبری بحث‌های داخلی و حقیقت‌یابی را جزو برنامه‌های خود قرار دهید. 

 از اخبار کمک بگیرید
تعداد زیادی نشریه وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا با تغییر چشم انداز فناوری همراه شوید. نشریات مختلف همراه سایت‌ها و خبرگزاری‌ها روزانه در مورد این که فناوری چه پیشرفتی کرده است خبر منتشر می‌کنند. اما بسیاری دیگر از جمله وبلاگ‌های تخصصی وجود دارد. این وبلاگ‌ها و خبرنامه‌ها خواندنی قابل فهم را بدون ایجاد شاخ و برگ اضافی ارائه می‌کنند. کتاب‌های مختلف می‌تواند شما را در جریان آخرین روش‌های مدیریت فناورانه بگذارد. 

 یک برنامه عملیاتی تهیه کنید
هنگامی که با درک خود کمی احساس خوبی پیدا کردید و اطلاعات خود را افزایش دادید، یک برنامه را عملی کنید. با جلسات گوش‌دادن با ذینفعان مختلف در سراسر شرکت شروع کنید. بردن کل شرکت به این سفر بهترین راه برای موفقیت آن است. با کارمندان خود صحبت کنید و دریابید که شکاف‌های فناوری کجاست و چه راه‌حل‌هایی ممکن است وجود داشته باشد. سپس از گروه کاری فناوری خود بخواهید که طرحی برای مراحل بعدی تهیه کند. آنها ممکن است استخدام یک متخصص جدید، جایگزینی یک ابزار ارتباطی یا راه‌اندازی دموها را به همراه تعدادی فروشنده نرم‌افزار توصیه کنند.

 کاربرپسند باشید
همان طور که در مثال کوکاکولا مشهود است، حضوری در وب که کاربرپسند باشد و بر آنچه کاربر می‌خواهد تمرکز کند بسیار مهم است. تجربه کاربری شامل تمام تعاملاتی است که یک بازدیدکننده با یک وب سایت دارد. این مهم است که کاربران تجربه لذت بخشی با وب سایت شرکت داشته باشند.چقدر مهم است؟ به زمان بارگذاری وب سایت فکر کنید. مطالعه‌ای توسط Akamai نشان داد که 47درصد مصرف‌کنندگان انتظار دارند یک صفحه وب در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود و 40درصد مصرف کنندگان قبل از رها کردن سایت، بیش از سه ثانیه منتظر نمی‌مانند تا یک صفحه وب بارگذاری شود. این نشان می‌دهد که اطمینان از بارگیری سریع وب سایت شما برای جذب موثر بازدیدکنندگان بسیار مهم است.

 با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید
دریابید که مشتریان شما چه تغییراتی در فناوری اعمال می‌کنند تا بتوانید نیازهای آنها را دنبال کنید. برای مثال، اگر آنها به نرم افزار مبتنی بر ابر Salesforce روی آورده‌اند، از آنها بپرسید چرا و چگونه به کسب و کارشان کمک می‌کند. با همسالان خود و سایرین در صنعت نیز ارتباط برقرار کنید. انجمن‌های صنعتی یکی دیگر از منابع خوب هستند. اغلب، آنها گروه‌های کاری فناوری، تحقیقات و بهترین شیوه‌هایی را دارند که از اعضای خود جمع‌آوری می‌کنند. این مکالمات ممکن است شما را به بحثی با تیم خود در مورد این‌که آیا ارتقای داخلی مزایایی را ارائه می‌دهد یا خیر سوق دهد. برقراری ارتباط با مشتریان و همتایان در مورد کاری که آنها انجام می‌دهند ممکن است دانش و حتی فرصت‌های تجاری را افزایش دهد.

 بازاریابی موثر را فراموش نکنید
برای این‌که بتوانید با موفقیت برای خود و شرکت‌تان اقتدار ایجاد کنید، یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر است. این یعنی چه؟ این به معنای ایجاد و ترویج محتوایی است که دانش، مهارت‌ها، تجربه و دستاوردهای سازمان شما را به نمایش می‌گذارد. این به شما امکان می‌دهد تا خود را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در صنعت خود معرفی کنید. با تولید محتوای هوشمند و آموزنده، به دنیا نشان می‌دهید که می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید. شما می‌توانید این کار را با نوشتن محتوای قوی و جالب در مورد محصول یا خدمات خود و ایجاد یک استراتژی توزیع که برای رسیدن به جمعیت هدف شما طراحی شده است، انجام دهید. این امر باعث جذب مشتریان بالقوه به شرکت و محصولات و خدمات شما می‌شود. با ایجاد محتوای با کیفیت بالا و تبلیغ موثر آن، می‌توانید به مشتریانی دست پیدا کنید که فعالانه دنبال محصول یا خدمات شما هستند. این نمونه‌ای از استفاده از فناوری و روندهای فعلی برای قرار گرفتن خود در مقابل مخاطبان هدف است.

 نارضایتی ایجاد نکنید
زمان بارگذاری وب سایت تنها عاملی نیست که اهمیت دارد. همان مطالعه نشان داد که 79 درصد خریداران آنلاین که بازدید از وب سایت را همراه با نارضایتی تجربه می‌کنند، کمتر احتمال دارد در آینده از آن سایت خرید کنند. ارائه یک تجربه دیجیتالی روان و رضایت‌بخش برای بازدیدکنندگان برای موفقیت کسب و کار حیاتی است.همچنین بسیار مهم است که وب سایت شما به گونه‌ای طراحی شده باشد که به کاربران شما برای تصمیم‌گیری خرید کمک کند. با هدایت بازدیدکنندگان به تصمیم خرید، خرید از شما را برای آنها آسان تر می‌کنید. این نه‌تنها باعث افزایش فروش می‌شود، بلکه تجربه کاربر را با وب سایت شما بهبود می‌بخشد و در نتیجه احتمال خرید مجدد آنها از شما و ارجاع دوستان و خانواده خود به سایت و محصول شما را افزایش می‌دهد.

 یک مربی پیدا کنید
مطمئناً، شما مدیر عامل هستید. قرار است همه چیز را بدانید اما گاهی اوقات حتی یک استاد کائنات به کمک نیاز دارد. بنابراین، یک مربی پیدا کنید که بتواند شکاف‌های موجود در پایگاه دانش فنی شما را پر کند. این می‌تواند مدیر عامل شرکت شما باشد که برای یک جلسه توجیهی اضطراری در بخش شماره‌گیری سریع تلفن شما باشد.  ممکن است همکار دیگری یا حتی یک دوست خانوادگی وجود داشته باشد که شما را با درک خود از دنیای فناوری تحت تأثیر قرار داده باشد. گروه‌های فناوری، جلسات و اجتماعات آنلاین و همچنین انجمن‌های فارغ‌التحصیلان و شبکه‌های حرفه‌ای وجود دارد که افراد تجاری می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. پیدا کردن شخصی در بخش صنعت شما بسیار منطقی است.

اهمیت یک راهبرد کلی بازاریابی دیجیتال موثر
تمرکز زمان و تلاش بر روی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر یکی از کلیدهای اصلی موفقیت دیجیتال است. 
به جای انداختن ایده‌ها به دیوار و دیدن این‌که آیا هر یک از آنها می‌چسبند، بسیار مهم است که یک استراتژی طراحی کنید که به شما کمک کند تا به اهداف تجاری خاص خود برسید. 
شما باید برنامه‌ای داشته باشید که چگونه محتوا، برند و پیام خود را به گوش جهانیان برسانید. باید بتوانید این طرح را با تغییرات بازار تطبیق دهید.
ایجاد تغییرات در وب سایت و استراتژی دیجیتال شما می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت شما داشته باشد. به عنوان مثال، در سال 2012، کوکاکولا یک وبلاگ شرکتی راه‌اندازی کرد. 
این وب سایت طی چند ماه دستخوش تغییرات زیادی در طراحی، محتوا و تمرکز شد. پس از ایجاد تغییرات و مشاهده داده‌ها، کوکاکولا از این داده‌ها برای تعیین این‌که چه تغییرات دیگری در طراحی سایت لازم است استفاده کرد. 
این تغییرات منجر به افزایش 106 درصدی در بازدید از صفحه و افزایش 1247 درصدی در بازدید از صفحه اصلی شد. این نشان می‌دهد که چگونه داشتن یک استراتژی دیجیتال صحیح و نظارت منظم بر عملکرد این استراتژی می‌تواند تأثیر مثبتی بر تجارت شما داشته باشد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها