کد خبر: ۱۳۷۱۸۷۴
نویسنده فادی اسماعیل بودیه - سردبیر نشریه المرایا بیروت
بحران در اراضی اشغالی به اندازه‌ای فراگیر شده که دیگر نمی‌توان آن را محدود به یک گزاره یا حوزه دانست! آسیب‌پذیری سیاسی ــ امنیتی صهیونیست‌ها در کنار عملیات‌های هکری موفقیت‌آمیز علیه این رژیم، منجر به احراز ضعف و ناتوانی تل‌آویو در مواجهه با این موارد شده است. در کنار این موارد، انحلال کنست و برگزاری پنجمین انتخابات در اراضی اشغالی طی پنج سال اخیر نشانه‌ای دال بر بحران‌های عمیقی است که این رژیم کماکان با آن دست به گریبان خواهد بود.

در این معادله، مهم نیست که نتانیاهو، بنی‌گانتز، لاپید یا چه کسی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس می‌شود، بلکه آنچه اهمیت دارد بی‌ثباتی داخلی و سیاسی در این رژیم نامشروع است. هر کابینه‌ای که در اراضی اشغالی بر سر کار بیاید، سرنوشتی جز اضمحلال و چندپارگی نخواهد داشت. بسیار جالب است که بدانیم صهیونیست‌ها در قالب سناریو‌های مختلف و با کمک عمال و مهره‌های خود در بیروت و بغداد بار‌ها تلاش کرده‌اند مانع از تشکیل دولت در لبنان و عراق شوند، اما اکنون خود گرفتار بی‌دولتی شده‌اند!
دشمنان مقاومت، حدود دو سال قبل با هدایت و مدیریت پشت‌پرده صهیونیست‌ها مانع تشکیل دولت شدند و با محاصره به‌ویژه در موضوع بنزین و سوخت قصد داشتند بیروت را در مقابل خود به زانو درآورده و به خیال خام خود، گفتمان مقاومت را نابود کنند. با این حال حزب‌ا... و گروه‌های مقاومت بار دیگر نشان دادند رصد بنیادین، صحیح و مستمری از نقشه رقبای خود دارند. هم اکنون جریان مقاومت در بیروت، از یک‌سو توانسته است در جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی دشمنان را شکست دهد و از طرف دیگر، تل‌آویو را در برابر خود به زانو در‌آورد. اما ماجرا محدود به این نقطه نیست! اکنون شاهد هستیم که مکر تل‌آویو به خود رژیم صهیونیستی بازگشته است!


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها