قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز | جدول قیمت مرغ

قیمت مرغ ثابت ماند | قیمت مرغ 8 تیر 1401

قیمت مرغ گرم بسته‌بندی کیسه‌ای امروز هشتم تیرماه نسبت به روز گذشته بدون تغییر، در بازه قیمتی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت ماند.
کد خبر: ۱۳۷۱۵۹۹

قیمت مرغ بدون تغییر ماند. قیمت مرغ امروز در بازار چند؟ قیمت مرغ هنوز با نرخ تمام شده آن فاصله زیادی دارد. خبر جدید وزیر کشاورزی درباره قیمت مرغ چه بود؟ حذف ارز ترجیحی چه تاثیری بر قیمت مرغ خواهد گذاشت؟

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز هشتم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران نسبت به روز گذشته بدون تغییر، در بازه قیمتی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت ماند.

عنوان قیمت به تومان
مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) ۵۵,۵۰۰
ران مرغ بدون پوست، بدون دنبالچه چربی سر ساق ۶۳,۵۰۰
مغز ران بدون پوست، بدون استخوان ۶۸,۵۰۰
ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۷۶,۰۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال ۷۸,۴۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو ۷۶,۵۰۰
ران و سینه بدون پوست، بدون دنبالچه شش، گردن، بال ۷۰,۰۰۰
فیله مرغ ۹۹,۷۰۰

قرارگاه امنیت غذایی قیمت مرغ زنده را تعیین کرد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از وزیر جهاد درخواست کردیم تا قیمت مرغ زنده را که در قرارگاه امنیت غذایی تعیین شده است را ابلاغ کند.

حبیب اسدالله نژاد، در گفتگو با مهر با بیان اینکه قیمت مرغ هنوز با نرخ منطقی و قیمت تمام شده آن فاصله زیادی دارد، گفت: قیمت مرغ در بازار به حدود ۵۸هزارتومان در هر کیلوگرم رسیده که به نرخ مصوب آن (۶۰ هزار تومان) نزدیک شده است

وی اضافه کرد: برای وزیر جهاد کشاورزی در این باره نامه ای نوشته و خواستار اصلاح قیمت مرغ شدیم.

اسدالله نژاد با بیان اینکه برای ادامه تولید و ایجاد انگیزه تولیدکنندگان این کار ضروری است، گفت: قرارگاه امنیت غذایی قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان اعلام کرده اما قیمت مرغ زنده در بازار هم اکنون بین ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: در خواست ما از وزیر جهاد این بوده که قیمت تعیین شده در قرارگاه امنیت غذایی برای مرغ زنده، ابلاغ و قیمت مرغ گرم نیز بر این اساس اصلاح و اعلام شود.

خبر جدید وزیر کشاورزی درباره قیمت مرغ

وزیر کشاورزی از تصمیم جدید شورای قیمت گذاری و ستاد تنظیم بازار درباره قیمت مرغ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید جواد ساداتی نژاد گفت: در مورد خرید تضمینی دام زنده یعنی گوشت قرمز نیز همین مسیر در هفته آینده با برداشتن گام‌های موثری پیگیری و محقق خواهد شد.

وزیر کشاورزی گفت: قانون چک مجلس برای درخواست کنندگان وام دامدار کارت با چک برگشتی و لحاظ کردن معوقات لغو شد تا بتوانند تسهیلات را به سرعت دریافت کنند.

او می‌گوید: برای ارزیابی وثیقه دوباره تولید کننده نیز وزارت کشاورزی با نامه دستگاه قضایی پرداخت کمترین قیمت کارشناسی را برای دامدار خواستار شد.

به گفته او، دستگاه‌های اداری ذی ربط منطقه ۲۴ ساعته کار پرداخت وام را به دامدار و مرغدار باید انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بانک کشاورزی این شهرستان برای پرداخت تسهیلات دامدار کارت فرصت یک هفته ای دارد و وام ها و بدهی قبلی دامدار هیچ ارتباطی به تسهیلات جدید ندارد.

ساداتی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: حذف ارز ترجیحی اصلاح بزرگ اقتصادی دولت بود که اگر چه در کوتاه مدت سختی‌هایی به همراه دارد، اما در دوره بلند و میان مدت با عبور از این گردنه به نفع مردم و تولیدکنندگان خواهد بود.

قیمت مرغ ثابت ماند | قیمت مرغ 8 تیر 1401

او می‌گوید: اگر ارز ترجیحی حذف نمی‌شد تورم ناشی از آن به شدت از وضعیت کنونی بالاتر بود و دولت امسال به ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز داشت.

به گفته او در صورت حذف نشدن ارز ترجیحی، تامین آن کار بسیار بسیار سخت و همراه با ایجاد مشکلات و تورم‌های بسیار بسیار عظیم برای مردم بود.

ساداتی نژاد گفت: تولیدکنندگان ما بیشتر اوقات در کف قیمت حتی کمتر از هزینه تمام شده حرکت می‌کنند بطوریکه امروز کار غیرتمندانه تولید کنندگان مرغ، تخم مرغ و دامی ما برای تمام ملت ایران قابل تقدیر است.

او می‌گوید: البته مردم نیز همیشه حامی تولید بودند و این شرایط سخت با همت و غیرت تولید کنندگان و حمایت مصرف‌کنندگان از آن‌ها پشت سر گذاشته و شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.

به گفته او زمانی یک کشتی سویا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حساب می‌شد در حالیکه اکنون هزینه یک کشتی سویا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با تأمین حجم نقدینگی بسیار بسیار بالا است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش این وزارتخانه برای حمایت از تولید انجام ۲ اقدام تامین سرمایه در گردش به اندازه توان و دوم خرید مازاد از بازار بود.

پیش بینی قیمت مرغ در سال ۱۴۰۱

دولت در ابتدای سال ۱۴۰۱ با چالش حذف ارز ترجیحی برای قیمت برخی نهاده های دامی مواجه است، اما به گفته برخی مسئولان طبق بودجه فصل بهار ارز ترجیحی حذف نمی شود و قیمت مرغ هم تغییر چندانی نخواهد داشت، مگر اینکه قیمت جهانی نهاده ها بالا رود.

به گزارش موج، پس از اینکه دولت موضوع حذف ارز ترجیحی برای سال آینده را مطرح کرد بسیاری از کارشناسان نگرانی های خود را درباره قیمت کالاهای اساسی و تورم عمومی اعلام کردند و در نهایت کمیسیون های تخصصی مجلس طی بررسی های خود اعلام کرد که ارز ترجیحی قرار نیست برای همه کالاها حذف شود و در نهایت ملاحظاتی هم برای کنترل تورم در نظر گرفته خواهد شد؛ اما مساله اینجاست که دولت سیاست های خود را شفاف نکرده است و از طرف دیگر ماه رمضان را در پیش داریم که در این مدت تقاضا برای خرید کالا بیشتر از سایر ماه های معمولی است و در ادامه نیز فصل بهار و تابستان به دلیل مراسم هایی که برگزار می شود، تقاضا برای گوشت مرغ و... افزایش می یابد.

دبیر کل فدراسیون طیور ایران با اشاره به اینکه طبق اعلام مسئولان فعلا قرار نیست ارز ترجیحی برای نهاده های مرغ در ابتدای سال ۱۴۰۱ حذف شود، تصریح کرد: موضوع حذف ارز در دولت و مجلس اصلاح شده و به نظر نمی رسد به صورت یکباره برای نهاده ها حذف نمی شود و تا زمانی که دولت برنامه زمانبندی برای تغییر نرخ ارز برای تولیدکننده ها و مصرف کننده های نهاده ها و گوشت مرغ و... ارائه ندهد، تخصیص ارز ترجیحی اجرایی خواهد شد.

فرزاد طلاکش با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان فصل بهار ۱۴۰۱ ارز ترجیحی طبق روال گذشته برای واردات پرداخت شود، افزود: تغییری در نرخ ارز اتفاق نمی‌افتاد و ممکن است بعد از آن با مصوبه یا متممی در مجلس طرح موضوع شود.

دبیر کل فدراسیون طیور ایران با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هیچ کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش جوجه ریزی که در ماه های گذشته انجام شده است، تا پایان سال ۱۴۰۱ تولید مرغ و تخم مرغ ایران نیاز داخلی را تامین می کند؛ هر چند نباید فراموش کرد قیمت گوشت مرغ تحت تاثیر نرخ دان و تقاضا قرار دارد و البته به تازگی نیز با بالا گرفتن سطح تنش های بین روسیه و اوکراین، قیمت نهاده ها و مواد غذایی تحت تاثیر قرار گرفته و ادامه آن می تواند روی بازار مرغ هم تاثیر منفی بگذارد.

او درباره اینکه ماه رمضان و فصل بهار که تقاضا بالا می رود چقدر می تواند روی قیمت گوشت مرغ تاثیر بگذارد، اظهار کرد: به طور قطع در ماه هایی مانند رمضان و ربیع الاول که جشن های عروسی در کشور بیشتر می‌شود، میزان تقاضا برای مرغ هم بالا می روند و این مساله روی قیمت تاثیر می گذارد، هرچند تولیدکننده ها هم برای این ماه ها جوجه ریزی بیشتری انجام می دهند اما ممکن است تقاضا بیش از پیش بینی ها باشد.

دبیر کل فدراسیون طیور ایران با اشاره به اینکه هم اکنون مرغداری ها از نظر مرغ اجداد برای تولید مشکلی ندارند، گفت: پرورش مرغ هم اکنون چالشی ندارد مگر اینکه تقاضا یا قیمت نهاده ها در مدت کوتاهی با تغییراتی همراه شود و منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده مرغ شود و برای تولیدکننده ها با قیمت مصوب صرفه اقتصادی نداشته باشد و روی تولید آنها هم تاثیر بگذارد.

او افزود: به عبارت دیگر وقتی قیمت نهاده ها یا جوجه یک روزه بالا می رود، قیمت تمام شده هر کیلو گوشت مرغ نیز بالا می رود و در آن صورت دیگر قیمت مصوب برای مرغدارها به صرفه نخواهد بود و اگر دولت اصرار داشته باشد قیمت مرغ و تخم مرغ را ثابت نگه دارد، به طور قطع مرغدار جوجه ریزی نخواهد کرد و بنابراین کاهش تولید رقم می خورد و از این رو دولت باید همواره سیاست متعادل سازی را اجرایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها