صرافی بانک ملی ایران امروز قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۷،۷۰۷ (بیست و هفت هزار وهفتصد و هفت تومان) اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۷۱۵۶۲

قیمت دلار با سیر سریع صعودی خودش به کانال 34 هزار تومان در بازار آزاد وارد شده بود . اما در چند روز گذشته کمی از تب قیمت دلار کاسته شد. امروز نیز خبر ها حاکی از تغییراتی در قیمت دلار در بازار آزاد دارد. اما کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا باز هم قیمت دلار بالا می رود؟

به گزارش جام جم آنلاین، بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۷،۴۳۲ (بیست وهفت هزار و چهارصد و سی و دو تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷،۷۰۷ (بیست و هفت هزار وهفتصدوهفت تومان) اعلام شد.

قیمت خرید یورو امروز ۲۸،۳۵۷ (بیست و هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت تومان) و قیمت فروش یورو ۲۸،۶۴۲ (بیست و هشت هزار وششصد و چهل و دو تومان) است.
 

عوامل کاهش قیمت دلار 

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

به گزارش اقتصاد نیوز ؛ بازار ارز تهران که شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود در دو روز اخیر آرایش نزولی به خود گرفته و قیمت دلار در حال عقب نشینی از مرز های تاریخی است.

عوامل کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

دسته ای دیگر از معامله گران به اختیارات بانک مرکزی به صرافان مبنی بر مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها توسط صادرکنندگان اشاره می کردند. بازیگران بازار ارز تهران معتقدند این کار موجب شده که حجم فروش در بازار بالا برود.

معاون دادستان تهران هم روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند.

فعالان بازار می گویند به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت.

موضوع مذاکرات هسته ای هم از نگاه معامله گران دلار دور نمانده است. وزارت خارجه آمریکا درباره برجام گفته اگر ایران تصمیم سیاسی لازم را اتخاذ کند، می توانیم به برجام بازگردیم. منتظر پاسخ سازنده ایرانی ها و رها کردن موضوعات فرابرجامی از سوی تهران هستیم. به نوشته رویترز، این اظهارنظر در پاسخ به درخواست ایران مبنی‌بر خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا، مطرح شده است.

قیمت دلار

تداوم کاهش قیمت دلار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:حباب قیمت دلار و سکه طلا در حال از بین رفتن است و پیش بینی می شود با توجه به هماهنگی های تیم اقتصادی دولت با مجلس،در روزهای آینده روند کاهشی قیمت ها ادامه یابد.

به گزارش خانه ملت، عین الله شریف پورکاهش قیمت دلار گفت:همانطور که پیش بینی می شد تحریم های جدید آمریکا نه تنها به رشد قیمت سکه و دلار منتهی نشد بلکه قیمت ها در بازار با روند کاهشی نیز روبرو شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اعمال تغییرات در تیم اقتصادی دولت و لحاظ پیشنهادات کارشناسی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نکته مثبتی است که می تواند در منطقی شدن قیمت ها تاثیرگذار باشد.

افزیش قیمت دلار حبابی بود

نماینده مردم ماکو، چالدارن، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:افزیش قیمت دلار و طلا حبابی بوده و براساس بررسی کارشناسان اقتصادی قیمت های کاذب در بلندمدت دوام نخواهد آورد.

مقاومت سوداگران ارزی در برابر کاهش قیمت دلار نتیجه ای ندارد

شریف پور تصریح کرد:حباب قیمت سکه و دلار در حال از بین رفتن است و پیش بینی می شود با توجه به هماهنگی های تیم اقتصادی دولت با مجلس،در روزهای آینده روند کاهشی قیمت دلار و سکه ادامه یابد.

وی افزود:مقاومت سوداگران ارزی در برابر کاهش قیمت دلار نتیجه ای ندارد و وضعیت به نحوی است که پیش بینی می شود دلارهای خانگی به بازار عرضه شود و با توجه به حجم بالای دلارهای خانگی، قیمت ارز تعدیل می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:حتی شنیده می شود برخی از کسانیکه دلار خریداری کرده بودند، حاضرند که ارزهای خود را به کمتر از قیمت خرید به فروش برسانند البته باید تصمیمات موثر برای هدایت نقدینگی به تولید اتخاذ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها