«دیگر هیچ فردی مثل او پیدا نخواهد شد»

عکس | طرح زیبای فیفا برای سالگرد تولد مارادونا

ورزشگاه آزتک مکزیکو‌سیتی 36 سال پیش در این روز شاهد حضور ۱۱۴ هزار هوادار فوتبال و بازی جذاب بود؛ فینال جام جهانی 1986 میان آرژانتین و آلمان.
کد خبر: ۱۳۷۱۵۰۴
تعداد بازدید : 90

آلمانی‌ها به مکزیک رفته بودند تا خاطرات تلخ‌شان از جام‌جهانی قبلی را پاک کنند. با این حال آنها جام را چندان با صلابت شروع نکردند.

در آن طرف، همه چیز حول محور مارادونا بود. آنها مرحله گروهی را با ۷ امتیاز تمام کردند و در مرحله یک هشتم اروگوئه را با یک گل شکست دادند.

بعد نوبت به انگلیس رسید و دست‌خدا و گل قرن در همان بازی. با پیروزی ۲ بر صفر مقابل بلژیک در نیمه‌نهایی، آلبی سلسته به فینال رسید. زننده گل اول فینال خوزه براون آرژانتینی بود.

در نیمه دوم هم خورخه والدانو گل دوم آبی و سفیدها را زد، اما در عین ناباوری، مانشافت با گل‌های رومینیگه و فولر توانست بازی را به تساوی بکشاند.

با این حال هنرنمایی دیگو در دقیقه ۸۶ تمام رویاهای تیم بکن باوئر را نابود کرد. در حالی که او در محاصره چند دفاع آلمان بود، پاس هنرمندانه‌اش به بوروچاگا و گل او، آرژانتین را به دومین قهرمانی‌اش در جام‌جهانی رساند.

تصویر مارادونا در حالی که جام قهرمانی در دستانش و روی دوش بازیکنان بود، به یکی از ماندگارترین تصاویر تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد.

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها