مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت مرغ گرم در بازار است.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۸۸

قیمت مرغ امروز 7 تیر 1401 افزایش یافت. قیمت مرغ به نرخ مصوب رسید. علت افزایش قیمت مرغ چیست؟ آیا قیمت مرغ اصلاح خواهد شد؟  کاهش تقاضا بر قیمت مرغ چه تاثیری دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ کامل ۵۹ تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان شده است.

گفتنی است؛ هفته گذشته قیمت مرغ در یک جهش از کیلویی ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید و این هفته نیز در جهشی دیگر به ۶۰ هزار تومان نزدیک شد.

برخی از فعالان صنعت طیور علت افزایش قیمت مرغ را ناشی از افزایش تقاضا در ابتدای ماه می‌دانند و معتقدند که قیمت مرغ باید به قیمت مصوب آن یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برسد تا با توجه به افزایش هزینه‌های تولید تولیدکنندگان ضرر نکنند و تولید پایداری خود را حفظ کند.

قرارگاه امنیت غذایی قیمت مرغ زنده را تعیین کرد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از وزیر جهاد درخواست کردیم تا قیمت مرغ زنده را که در قرارگاه امنیت غذایی تعیین شده است را ابلاغ کند.

حبیب اسدالله نژاد، در گفتگو با مهر با بیان اینکه قیمت مرغ هنوز با نرخ منطقی و قیمت تمام شده آن فاصله زیادی دارد، گفت: قیمت مرغ در بازار به حدود ۵۸هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده که به نرخ مصوب آن (۶۰ هزار تومان) نزدیک شده است

وی اضافه کرد: برای وزیر جهاد کشاورزی در این باره نامه ای نوشته و خواستار اصلاح قیمت مرغ شدیم.

اسدالله نژاد با بیان اینکه برای ادامه تولید و ایجاد انگیزه تولیدکنندگان این کار ضروری است، گفت: قرارگاه امنیت غذایی قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان اعلام کرده اما قیمت مرغ زنده در بازار هم اکنون بین ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: در خواست ما از وزیر جهاد این بوده که قیمت تعیین شده در قرارگاه امنیت غذایی برای مرغ زنده، ابلاغ و قیمت مرغ گرم نیز بر این اساس اصلاح و اعلام شود.

جدیدترین قیمت مرغ اعلام شد

قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای، امروز یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران با ۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران با ۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

عنوان قیمت به تومان
مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) ۵۵,۵۰۰
ران مرغ بدون پوست، بدون دنبالچه چربی سر ساق ۶۳,۵۰۰
مغز ران بدون پوست، بدون استخوان ۶۸,۵۰۰
ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۷۶,۰۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال ۷۸,۴۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو ۷۶,۵۰۰
ران و سینه بدون پوست، بدون دنبالچه شش، گردن، بال ۷۰,۰۰۰
فیله مرغ ۹۹,۷۰۰

قیمت مرغ در مغازه‌ ها چند است؟

قیمت هر کیلو مرغ گرم در مغازه به ۴۲ تا ۴۶ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل ‌۴۲ تا ۴۶ هزار تومان است.

گفتنی است در راستای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای، قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان شده است.

واکنش‌ها به افزایش قیمت مرغ

قیمت برخی از کالاهای اساسی از جمله، شیر، مرغ و روغن افزایش پیدا کرد. قرار است مرغ از روز شنبه با قیمت جدید عرضه شود. برخی از مردم می‌گویند افزایش یارانه‌ها جوابگوی افزایش قیمت کالاهای اساسی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر قیمت چند قلم کالای اساسی تغییر کرد. در جریان این افزایش قیمت‌ها و بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ گرم به حدود ۶۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی به ایرنا گفت افزایش تقاضا برای مرغ، عرضه آن را با مشکل مواجه کرد. او گفت: «مردم مردم از اول صبح تقاضا داشتند، حجم تقاضا نسبت به روزهای قبل افزایش پیدا کرد.»

حبیب اسدالله نژاد گفت کمبود در بخش تولید نداریم. از تولیدکنندگان مرغ گوشتی خواستیم تا گوشت مرغ مورد نیاز بازار همچون روال گذشته تامین شود.

جزئیات قیمت جدید مرغ از روز شنبه

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت از روز شنبه مرغ با نرخ‌های جدید به بازار عرضه می‌شود.

او گفت: از روز شنبه ما در بحث تنظیم بازار مرغ تهران مشکلی نخواهیم داشت. مرغ با نرخ مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

قیمت مرغ افزایش یافت | قیمت مرغ 7 تیر 1401

بنابر اعلام رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران توزیع می‌شود و قیمت کنونی هر کیلو مرغ در میدان بهمن، ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان، در خرده فروشی‌ها، ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: پس از توزیع نهاده با ارز نیمایی در سامانه بازارگاه، دیگر مرغ با ارز ترجیحی در مرغداری‌ها وجود ندارد.

محمد یوسفی گفت: روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران توزیع می‌شود و قیمت کنونی هر کیلو مرغ در میدان بهمن، ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان، در خرده فروشی‌ها، ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، همچنین هر قطعه جوجه یکروزه که باید ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان باشد، ۳ هزار تومان قیمت دارد که با استمرار این روند، تولیدکنندگان مرغ مادر قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید: در واحد‌های مرغداری، دیگر مرغی با ارز ترجیحی باقی نمانده و آنچه به بازار عرضه می‌شود، از محل ارز نیمایی است که بر این اساس، پیش بینی شده، قیمت مرغ به نرخ مصوب برسد.

طبق اعلام انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است که با مردمی سازی یارانه‌ها و خرید نهاده با ارز ترجیحی، این قیمت باید واقعی شود. بررسی‌ها از سطح بازار نیز نشان می‌دهد، قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌ها رو به افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها