سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در دو استان، افزایش ارتفاع موج ساحلی تا ۳ متر در خلیج فارس و دریای عمان و احتمال غرق شدن شناگران هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید موقت طی روز دوشنبه (۶ تیرماه) در خوزستان و نیمه شمالی بوشهر خبر داد.

در این شرایط جوی کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد، تاخیر و احتمال لغو پرواز دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و اجتناب از سفرهای غیر ضروری را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ طی روز دوشنبه (۶ تیرماه) دردامنه و ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد.

این مخاطره جوی جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه، خسارت بر اثر باد شدید لحظه ای را به دنبال دارد. برای کاهش آسیب‌های احتمالی به توصیه سازمان هواشناسی باید خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان کهنسال ، آمادگی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین۲تا ۳ متر از دوشنبه تا جمعه (۶ تا ۱۰ تیرماه) با صدور هشدار نارنجی رنگ خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در نواحی مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر و روز جمعه در شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

این پدیده جوی احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی را به دنبال دارد بنابراین سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

سامانه هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر از سه‌شنبه تا جمعه (۷ تا ۱۰ تیرماه) در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان خبر داد.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک دور از انتظار نیست.

سازمان برای کاهش آسیب‌های احتمالی احتیاط در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین۱تا ۱.۵ متر و افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از چهارشنبه تاجمعه (۸ تا ۱۰ تیرماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه درمناطق مرکزی و شرقی دریای خزر و در استان‌های مازندران و گلستان و جمعه در دریای خزر مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی محدودیت در شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها