قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز | قیمت مرغ 6 تیر 1401

قیمت مرغ بدون تغییر ماند | جدول قیمت مرغ

قیمت مرغ گرم بسته‌بندی کیسه‌ای امروز ششم تیرماه نسبت به روز گذشته بدون تغییر، در بازه قیمتی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت ماند.
کد خبر: ۱۳۷۱۳۸۰

قیمت مرغ بدون تغییر ماند. قیمت مرغ به نرخ مصوب چند؟ با افزایش قیمت مرغ به زودی شاهد ناپدید شدن این فراورده گوشتی از سفره مردم خواهیم بود. راهکار کنترل قیمت مرغ چیست؟ آیا قیمت مرغ ارزان خواهد شد؟

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز ششم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران نسبت به روز گذشته بدون تغییر، در بازه قیمتی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت ماند.

عنوان قیمت به تومان
مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) ۵۵,۵۰۰
ران مرغ بدون پوست، بدون دنبالچه چربی سر ساق ۶۳,۵۰۰
مغز ران بدون پوست، بدون استخوان ۶۸,۵۰۰
ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۷۶,۰۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال ۷۸,۴۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو ۷۶,۵۰۰
ران و سینه بدون پوست، بدون دنبالچه شش، گردن، بال ۷۰,۰۰۰
فیله مرغ ۹۹,۷۰۰

قیمت مرغ ۸ هزار تومان زیر نرخ مصوب

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ در عمده فروشی‌ها هر کیلو ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگاران‌جوان، قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها ۸ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.

یوسف‌خانی از توزیع روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ طی روزهای آتی به نرخ مصوب خود برسد که در صورت افزایش قیمت مرغ، نرخ سایر مشتقات هم تغییر می‌کند.

یوسف‌خانی می‌گوید: در شرایط کنونی مازاد تولیدی در بازار نیست که به بازارهای هدف صادر شود.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان، ران مرغ ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، سینه ۹۵ هزار و فیله مرغ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان است.

با مردمی سازی یارانه ها در ۲۲ اردیبهشت قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که ازدیاد عرضه در برابر تقاضا منجر به فروش مرغ کمتر از این نرخ در بازار شد.

علی رغم آنکه مدیرعامل اتحادیه مرغداران می‌گویند که قیمت مرغ گرم سنخیتی با نرخ مرغ زنده ندارد، اما اتحادیه پرنده و ماهی نرخ مرغ گرم را تابعی از فروش مرغ زنده شب قبل به کشتارگاه اعلام‌ می‌کند.

پرواز دوباره قیمت مرغ

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بوده که در حال حاضر به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل به حدود ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که حدود یک هفته پیش قیمت آن در بازه ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بود.

مهدی یوسف‌خانی - رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران - نیز در این باره به ایسنا گفت: قیمت مرغ از ابتدای هفته افزایش یافته و به کیلویی حدود ۵۵ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه مرغ به اندازه نیاز وجود دارد و هیچ کمبودی در بازار نیست، گفت: با وجود این افزایش قیمت اما هنوز مرغ به قیمت مصوب آن یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نرسیده و حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان کمتر است و بایستی به قیمت مصوب برسد.

خبر جدید وزیر کشاورزی درباره قیمت مرغ

وزیر کشاورزی از تصمیم جدید شورای قیمت گذاری و ستاد تنظیم بازار درباره قیمت مرغ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید جواد ساداتی نژاد گفت: در مورد خرید تضمینی دام زنده یعنی گوشت قرمز نیز همین مسیر در هفته آینده با برداشتن گام‌های موثری پیگیری و محقق خواهد شد.

وزیر کشاورزی گفت: قانون چک مجلس برای درخواست کنندگان وام دامدار کارت با چک برگشتی و لحاظ کردن معوقات لغو شد تا بتوانند تسهیلات را به سرعت دریافت کنند.

او می‌گوید: برای ارزیابی وثیقه دوباره تولید کننده نیز وزارت کشاورزی با نامه دستگاه قضایی پرداخت کمترین قیمت کارشناسی را برای دامدار خواستار شد.

قیمت مرغ بدون تغییر ماند | جدول قیمت مرغ

به گفته او، دستگاه‌های اداری ذی ربط منطقه ۲۴ ساعته کار پرداخت وام را به دامدار و مرغدار باید انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بانک کشاورزی این شهرستان برای پرداخت تسهیلات دامدار کارت فرصت یک هفته ای دارد و وام ها و بدهی قبلی دامدار هیچ ارتباطی به تسهیلات جدید ندارد.

ساداتی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: حذف ارز ترجیحی اصلاح بزرگ اقتصادی دولت بود که اگر چه در کوتاه مدت سختی‌هایی به همراه دارد، اما در دوره بلند و میان مدت با عبور از این گردنه به نفع مردم و تولیدکنندگان خواهد بود.

او می‌گوید: اگر ارز ترجیحی حذف نمی‌شد تورم ناشی از آن به شدت از وضعیت کنونی بالاتر بود و دولت امسال به ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز داشت.

به گفته او در صورت حذف نشدن ارز ترجیحی، تامین آن کار بسیار بسیار سخت و همراه با ایجاد مشکلات و تورم‌های بسیار بسیار عظیم برای مردم بود.

ساداتی نژاد گفت: تولیدکنندگان ما بیشتر اوقات در کف قیمت حتی کمتر از هزینه تمام شده حرکت می‌کنند بطوریکه امروز کار غیرتمندانه تولید کنندگان مرغ، تخم مرغ و دامی ما برای تمام ملت ایران قابل تقدیر است.

او می‌گوید: البته مردم نیز همیشه حامی تولید بودند و این شرایط سخت با همت و غیرت تولید کنندگان و حمایت مصرف‌کنندگان از آن‌ها پشت سر گذاشته و شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.

به گفته او زمانی یک کشتی سویا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حساب می‌شد در حالیکه اکنون هزینه یک کشتی سویا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با تأمین حجم نقدینگی بسیار بسیار بالا است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش این وزارتخانه برای حمایت از تولید انجام ۲ اقدام تامین سرمایه در گردش به اندازه توان و دوم خرید مازاد از بازار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها