جلسه تبیین روشنگری ماموریت های بسیج با حضور رئیس بسیج ادارات سپاه سید الشهدا، مسئول برنامه ریزی بسیج ادارات سپاه سید الشهدا در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد
کد خبر: ۱۳۷۱۳۷۲
 

به گزارش جام جم آنلاین تهران، جلسه تبیین روشنگری ماموریت های بسیج با حضور سرهنگ خداکرمی رئیس بسیج ادارات سپاه سید الشهدا، نبوی مسئول برنامه ریزی بسیج ادارات سپاه سید الشهدا، رحیمی فرمانده سپاه پاسداران، معاونین فرمانداری و روسای ادارات شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

سرهنگ خداکرمی رئیس بسیج ادارات سپاه سید الشهدا در این جلسه تصریح کرد: شهید بهشتی می فرماید ما شیفتگان خدمتیم، نه شیفتگان قدرت! این سخنی پرمغز است که عمل کردن به آن سخت است.

وی در ادامه افزود: با شنیدن نام بسیج همه به یاد جبهه ها و دوران دفاع مقدس می افتند که غالب جامعه در تلاش بود تا در این جهاد شرکت کند؛ بعد از آن بسیج در مساجد و ادارت مختلف شکل گرفت.

سرهنگ خداکرمی بیان داشت: ۴ شهریور ۶۴ اولین بسیج ادارات همزمان با هفته دولت شکل گرفت؛ این بسیج ادارات کلینه ادارات را در درمی گرفت که در کنار بسیج محلات و مساجد بود؛ بعد از مدتی که اداره بدنه وسیع بسیج ادارات سخت شد، بسیج اقشار راه اندازی شد.

وی ادامه داد: اکنون ۲۰ قشر بسیج داریم که هر یک یک سازمان، هدف و برنامه ای دارند؛ همان برنامه هایی که در ببسیج شهری انجام می شود در مقایس مختصر در بسیج اقشار نیز انجام می شود؛ بعبارت دیگر در بسیج اقشار جذب، سازماندهی، آموزش و بکارگیری نیز داریم.

یکی از مهم ترین برنامه های بسیج ادارات میز خدمت جهادی است

رئیس بسیج ادارات سپاه سید الشهدا خاطرنشان کرد: هدف از بسیج اقشار این است که روحیه بسیجی گسترش یابد و افراد جامعه با روحیه بسیجی بتوانند در ادارات خدمت رسانی کنند.

سرهنگ خداکرمی اظهار داشت: بحث دیگر هیئت های اندیشه ورز است، که مشکلات شهرستان در آن احصاء، بررسی و راه حل یابی می شود که راه حل ها به فرماندار و سپاه استان ارسال می شودتا موانع و مشکلات موجود در شهرستان را شناسایی و برطرف نمایند.

وی افزود: میزهای خدمت و نیروی انسانی نیز هماهنگ می شود و یکی از کارهای خوبی است که در ادارات سازماندهی و انجام می شود.

در ادامه نبوی مسئول برنامه ریزی بسیج ادارات سپاه سید الشهدا اذعان داشت: یکی از مهم ترین برنامه های بسیج ادارات میز خدمت جهادی است که به دو صورت برنامه ریزی می شود؛ میز خدمت جهادی عمومی و دیگری میز خدمت جهادی تخصصی است.

وی افزود: بسیج محلات باید مشکلات محلات را احصاء نماید و حوزه بسیج ادارات این مشکلات را در میان بگذارند تا بدانند این مشکل به کدام اداره مرتبط است و کدام رئیس اداره باید پاسخگو باشد؛ این شاکله اصلی میز خدمت جهادی عمومی است؛ در میز خدمت جهادی تخصصی بحث اصناف بیشتر مطرح است؛ مشکلات اداری اصناف و شهرک های صنعتی باید از طریق این میز خدمت پیگیری و حل شود.

نبوی بیان داشت: بحث تحول سلامت اداری از بحث های دیگر است؛ در برخی از ادارات ۱۰۰-۷۰ درصد کارکنان بسیجی هستند ولی بیشترین نارضایتی را شاهد هستیم؛ استان تهران و تهران بزرگ متاسفانه نارضایتی ترین استان در کشور در خصوص ادارات است.

مسئول برنامه ریزی بسیج ادارات سپاه سیدالشهدا تاکید کرد: بحث طرح تحول ادارات و طرح سلامت اداری در سال ۱۴۰۱ آغاز می شود و ابلاغیه به صورت فصلی ابلاغ خواهد شد که در بحث هر گونه مشکلات ادارات اعم از رشوه، فساد و غیره اقداماتی در این طرح دیده شده است.

وی اذعان داشت: برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی یکی از موضوعات است که در سال های اخیر پیگیری می شود؛ کارمند بسیجی باید بصورت حداقلی از موضوعات سیاسی آگاه باشد؛ امسال ۷۲ عنوان برنامه برای ادارات برنامه ریزی کردیم که اغلب آنها شاکله آن اداره است؛ مثلاً برخی از میز خدمت داخل ادارات تبدیل به میز اطلاع رسانی شده است؛ فهم اشتباهی نسبت به میز خدمت شکل گرفته و باید در راستای اصلاح آن قدم برداشت.

پیشرفت در دوران انقلاب اسلامی بدون روحیه بسیجی میسر نبود

سرهنگ رحیمی، فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه، در این جلسه با مقایسه وضعیت ایران در زمان پهلوی و اکنون، تصریح کرد: چطور اکنون به موشک نقطه زن رسیدیم؟ چطور به دانش هسته ای دست پیدا کردیم به نحوی که دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند؟ قطعاً این مقایسه نشان می دهد ما پیشرفت کردیم.

وی در ادامه افزود: این پیشرفت در دوران انقلاب اسلامی بدون روحیه بسیجی میسر نبود؛ این امر درباره همه ادارات صادق است که امروز اداره برق عنوان می کند ۱۰۰ درصد روستاها برق دارند.

سرهنگ رحیمی تاکید کرد: در جایی که گمان نمی کنیم دشمن ضربه می زند؛ باید همواره هوشیار بود مخصوصاً در زمان هایی که دشمن صراحتاً بیان می کند که دنبال خرابکاری در کشور ایران اسلامی است.

وی اذعان داشت: باید در بین مردم حضور یافت و مشکلات مردم را میدانی احصاء کرد؛ با نشستن در اداره نمی توان در کافی از مشکلات پیدا کرد، مسئولیتی که برعهده گرفتیم امتحان الهی است و امیدواریم این میز خدمت در ادارات شهرستان راه اندازی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها