مرکز پویانمایی صبا با بیش از دو دهه فعالیت و پیشتازی در عرصه تولید آثار پویانمایی، همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و آغاز اوقات‌فراغت کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که به‌زودی از شبکه‌های سیما روی آنتن خواهند رفت.
کد خبر: ۱۳۷۱۳۶۱
نویسنده سوگند آرامی - گروه رسانه
به گزارش جام جم آنلاین، فصل جدید شکرستان، مجموعه همه‌جوره ماجرا، باغ قصه‌ها، قاصدک‌ها، قصه‌های ریرا، مثل نامه، ماهی بادکنکی، جنگل فندق، آقامعلم و بچه‌ها، نقاش‌کوچولو، رعنا دختر دهقان، کوچولو‌های کنجکاو، دنیای‌آبی و فرآیند ازجمله برنامه‌هایی هستند که به همت مرکز پویانمایی صبا برای پخش از شبکه‌های سیما در روز‌های بلند و گرم تابستان، تهیه و پخش می‌شوند.

یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون، شکرستان است که این مجموعه نه‌تن‌ها مورد توجه بچه‌ها قرار گرفته، بلکه بزرگ‌تر‌ها هم به تماشای این مجموعه علاقه‌مند هستند. در فصل جدید شکرستان که قصه‌های آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت‌های هنر ایرانی است سیدشهاب حسینی و علی همت‌مومیوند روایت قصه‌ها را برعهده دارند. این مجموعه که به‌دلیل استقبال زیاد مخاطبان تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و برخی از کشور‌های آسیای جنوب‌شرقی دوبله شده به‌زودی از شبکه نسیم روی آنتن خواهد رفت.
«همه‌جوره ماجرا»، کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صباست که برای مخاطب خردسال تهیه شده است. در هر قسمت اتحاد و همکاری حیوانات یک جنگل برای حل مشکلات به‌تصویرکشیده‌می‌شود. این مجموعه تابستان امسال از شبکه‌های پویا، دو، پنج و جام‌جم پخش می‎شود. مجموعه باغ قصه‌ها، تولیدی جدید از مرکز پویانمایی صباست که در هر قسمت از داستان‌های خود سعی دارد با کاراکتر باغبان مهربان و گربه‌ای به نام پیشل خالق قصه‌های پندآموز برای خردسالان باشد. این مجموعه از شبکه پویا به‌نمایش‌درمی‌آید. قاصدک‌ها نیز عنوان مجموعه‌ای جدید است که در مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبان خردسال تولید شده و به‌زودی از شبکه پویا و جام‌جم به نمایش در خواهد آمد.

ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی

قصه‌های ریرا برای مخاطبان خردسال تولید شده و در فصل تابستان از شبکه پویا پخش خواهد شد، مثل نامه، مجموعه‌ای ویژه کودکان است که با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی تهیه و تولید شده و در هر قسمت یک ضرب‌المثل را در قالب داستانی شیرین روایت می‌کند. مثل نامه از شبکه‌های سیما ازجمله شبکه دو، نهال و امید روی آنتن می‌رود.

سری جدید مجموعه ماهی بادکنکی که برای گروه سنی کودکان تهیه و تولید شده از دیگر برنامه‌های مرکز پویانمایی صبا برای تابستان است که هم‌اکنون از شبکه نهال پخش می‌شود. این مجموعه با نگاه به موضوعاتی، چون تبیین سبک زندگی سالم برای کودکان، مهارت‌های زیستی، بالابردن مسؤولیت‌های اجتماعی، همیاری و افزایش هوش هیجانی، خلاقیت، خانواده، محیط‌زیست و همچنین بازشناسی آیین‌ها و سنن ساخته شده است. مجموعه دیگری که تابستان امسال روی آنتن می‌رود جنگل‌فندق نام دارد. جنگل‌فندق از شبکه نهال روی آنتن خواهد رفت.

داستان معلم و دانش‌آموزان

آقامعلم و بچه‌ها، عنوان مجموعه‌ای است که برای مخاطبان کودک تهیه شده و تابستان امسال مهمان مخاطبان شبکه دو، نهال و آموزش خواهد بود. نقاش‌کوچولو، مجموعه دیگری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صباست که به‌زودی از شبکه پویا و جام‌جم پخش می‌شود. رعنا دختر دهقان که فصل‌های گذشته آن از شبکه‌های سیما پخش شده است هم‌اکنون با آغاز فصل تابستان با ۱۳ قسمت جدید مهمان کودکان می ‎شود.
مجموعه کوچولو‌های کنجکاو، از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبان خردسال است که تلاش دارد با نگاهی متفاوت به مسائل رایج، موثر و کاربردی در زندگی روزمره، مضامین مهمی که سبب برانگیختن حس کنجکاوی در خردسالان می‌شود را برای این قشر الگوسازی کند. این مجموعه تابستان امسال از شبکه‌های پویا، دو و پنج پخش خواهد شد.

دنیای‌آبی، مجموعه‌ای دیگر از گروه کودک مرکز پویانمایی صباست که با تلفیق حیوانات خشکی و دریایی سعی دارد فضای جدیدی را ترسیم کند که در قالب آن قوای تخیل و خلاقیت در کودکان هم‌راستا با یکدیگر قرار گیرند تا زمینه شکوفایی هرچه بیشتر استعداد‌ها در آن‌ها شکل گرفته و نهادینه شود. همچنین ماجرا‌های هر قسمت مستقل از سایر قسمت‌ها روی آنتن می‌رود. سری جدید فرآیند، با هدف افزایش سطح آگاهی و اطلاعات‌علمی مخاطبان کودک‌ونوجوان تهیه و تولید شده و به‌زودی از شبکه امید روی آنتن می‌رود. معما‌های فرید، درباره پسری مومن و دانا به نام فرید است که قدرت خارق‌العاده‌ای در حل معما‌های سخت دارد.

حمله ویروس‌ها و باکتری‌ها

سری جدید مجموعه گولوبولا برای مخاطبان نوجوان آماده پخش شده. در این برنامه، ویروس‌ها و باکتری‌ها که همواره دشمنان سلامتی انسان‌ها بوده‌اند از هر فرصتی برای حمله به بدن استفاده می‌کنند.

هویت‌بخشی در خردسالان

همسایگان‌جنگل، داستان جنگلی است که در آن جنگل حیوانات برای کمک به یکدیگر آماده هستند و در کنار هم مشکلات‌شان را برطرف می‌کنند. مهدکودک‌حیوانات (فینگیلیا) با هدف هویت‌بخشی و تقویت اعتمادبه‌نفس در خردسالان به تولید می‌رسد. شخصیت‌های مهدکودک‌حیوانات، ساده و درعین‌حال خلاقانه پردازش شده‌اند. مرکز پویانمایی صبا سری جدید مجموعه مهدکودک‌حیوانات را با رویکرد تقویت روحیه اعتمادبه‌نفس و آماده‌سازی صحیح کودکان، برای زندگی فردی و اجتماعی، جهت پخش در تابستان تولید کرده است.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها