معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۶۹

سود سهام عدالت جاماندگان واریز می شود. سود سهام عدالت جاماندگان چقدر است؟ چند مرحله از سود سهام عدالت جاماندگان واریز شده است؟ اولین پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان چه زمانی بود؟ آیا سود سهام عدالت جاماندگان کامل واریز می شود؟

به گزارش جام جم آنلاین، واریز سود سهام عدالت هر سال در اسفندماه انجام می شود و البته تعدادی از افراد به دلایل مختلف مانند نادرست بودن شماره شبا و یا ثبت نام نکردن در سامانه سجام، از دریافت این سود جامانده اند.

در سال‌های گذشته این سود به افراد جامانده واریز نمی شد؛ اما در دوره جدید مدیریت در سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، افراد می توانند با تکمیل اطلاعات خود، این سود را دریافت کنند.

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در این زمینه می گوید: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است؛ در اواخر تیر انجام می‌شود.

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در اواخر اردیبهشت ماه، سود این عده از جاماندگان را واریز کرد.

وی با بیان این که برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، ادامه داد: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، تاکنون حدود 4 هزار میلیارد تومان سود سنواتی به حساب دو میلیون و 900 هزار از سهامداران از طریق سامانه سجام واریز شده است.

واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان از تیرماه

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سود سهام عدالت جاماندگان در نیمه دوم تیرماه به حساب آنها واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود حسنلو اظهار کرد: سود سهام جاماندگان سهام عدالت (سهامداران سهام عدالت که تاکنون موفق به دریافت سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود نشده اند) در نیمه دوم تیرماه به حساب آنها واریز می‌شود. این افراد نگران سودهای خود نباشند این سودها محفوظ است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر همچنان به علت داشتن شماره شبای نامعتبر موفق به دریافت سود سهام خود نشده اند.

حسنلو از جاماندگان دریافت سود سهام عدالت که تاکنون به ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام نکرده اند، نیز خواست هرچه زودتر با مراجعه به سامانه سجام به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند تا در مرحله بعدی سود سهام به حساب آنها واریز شود.

فراخوان جاماندگان سهام عدالت از خردادماه سال جاری

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور از احتمال فراخوان جاماندگان سهام عدالت از خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عسکر توکلی گفت: در تلاش هستیم ساز و کار جاماندگان سهام عدالت در کشور تا خردا ماه امسال تعیین تکلیف شوند و اواخر خرداد زمان و محل دقیق این کار اعلام خواهد شد.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور افزود: در تلاش هستیم تا فرایند واگذاری مجدد جاماندگان سهام عدالت به ترتیب افراد تحت پوشش و افراد کم درآمد و بقیه اقشار اجرا شود.

وی تصریح کرد: مردم خبرهای مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رییس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست‌اندرکاران سهام عدالت بشنوند.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه مردم به خبرهای دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند، افزود: نیازی نیست مردم به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.

سود 200 هزار نفر جاماندگان سهام عدالت امروز واریز می‌شود

معاون فناوری و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سود 200 هزار نفر از سهامداران عدالت که باقیمانده بود، امروز بعدازظهر به حسابشان واریز می‌شود.

محمود حسنلو در گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه قرار بود سود باقیمانده تعدادی از سهامداران عدالت که شماره حساب شبای آنها اعلام نشده بود یا دچار مشکل بود و قرار بود از امروز واریز شود، گفت: از امروز بعدازظهر سود باقیمانده سهامداران عدالت که به تازگی شماره شبای حساب بانکی خود را در سجام اعلام کرده‌اند و حدود 200 هزار نفر هستند، از طریق سامانه‌ پایا به حسابشان واریز می‌شود.

سود سهام عدالت جاماندگان چه زمانی واریز می شود؟ | واریز سود سهام عدالت

وی گفت: سودهای باقیمانده سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت است و تعدادی نیز علاوه بر سود 99، سود سال 98 هم باقیمانده است که در این دو سال توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌شود.

معاون فناوری و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از سهامداران عدالت هنوز شماره حساب اعلام نکرده‌اند و یا اینکه حساب آنها دچار مشکل است، گفت: آخرین آمار حدود 2 میلیون نفر سهامدار عدالت بود که یا هیچ شماره حسابی برای واریز سود اعلام نکرده بودند و یا اینکه شماره حساب آنها مشکل داشت و مربوط به خودشان نبود که درحال حاضر 200 هزار نفر شماره حساب جدید را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان،‌سجام اعلام کردند، بنابراین هنوز یک‌میلیون و 800 هزار نفر شماره حساب برای واریز سود سهام عدالت اعلام نکرده‌اند.

حسنلو در مورد تکلیف سود سهام عدالت متوفیان نیز گفت: قرار است سامانه تقسیم قهری ارث متوفیان سهام عدالت با همکاری قوه قضائیه و سازمان ثبت احوال و سایر ارکان صورت گیرد. براساس قولی که داده‌اند و در صورت همکاری همه دستگاه‌ها تا پایان شهریورماه امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود که در آن صورت هم خود سهام عدالت و هم سودهای متعلقه بین وراث متوفیان به صورت قهری توزیع می‌شود.

حسنلو گفت: از ابتدای اجرای طرح سهام عدالت در سال 85 تاکنون حدود 3 میلیون نفر از سهامداران عدالت فوت کردند.

وی گفت: قبل از عید سود سهام حدود بیش از 43 میلیون نفر از سهامداران عدالت به صورت متمرکز از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه مربوط به عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه‌پذیر از طریق سجام واریز شد.

وی ادامه داد: از عصر امروز هم باقیمانده سود سهام عدالت کسانی که شماره حساب نداشتند و به تازگی شماره حساب اعلام کرده‌اند واریز می‌شود.

معاون فناوری و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد سود 13 شرکت غیربورسی سهام عدالت هم گفت: چون این شرکت‌ها در بورس نیستند، سازمان خصوصی‌سازی سود آنها را دریافت می‌کند و توزیع آن دراختیار ما نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها