قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۴۵۷ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۸۴ تومان اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۵۰

قیمت دلار در صرافی های بانکی امروز چند؟ قیمت دلار افزایش یافت. علت افزایش قیمت دلار چیست؟  سفر جوزب بورل به ایران در خصوص مذاکرات برجام چه تاثیری بر قیمت دلار خواهد داشت؟. آیا روند افزایشی قیمت دلار تدوام خواهد داشت؟

به گزارش جام جم آنلاین از نرخ فروش یورو امروز در صرافی‌های بانکی با ۱۷۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۶۶۹ تومان معامله شد.

همچنین قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌ های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۴۵۷ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۸۴ تومان اعلام شد.

علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۲۹۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۵۴۰ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۸۰۹ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۹ هزار و ۷۱ تومان اعلام شد.

همچنین، در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۹۵۱ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۵ هزار و ۵۳۱ تومان معامله شد.

کاهش قیمت دلار در بازار

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار در بازار آزاد امروز به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد.

چند روزی است که اقدامات جدید بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز در تهران ترمز روند صعودی دلار را کشیده است. قوانین فیلتر‌کننده نهاد بازارساز باعث شده که نوسانات هیجانی قیمت دلار کنترل شود و معامله گران با احتیاط در بازار قدم بردارند.

امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه از نقشه جدید بازار ساز رونمایی شد. بازار متشکل ارزی در اطلاعیه اعلام کرد به منظور تسهیل عرضه ارز به بازار؛ فروش ارز صادرکنندگان به صرافی ها با نمادهای معاملاتی جدید در بازار متشکل ارزی راه اندازی شد.

عوامل کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

به گزارش اقتصاد نیوز ؛ بازار ارز تهران که شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود در دو روز اخیر آرایش نزولی به خود گرفته و قیمت دلار در حال عقب نشینی از مرز های تاریخی است.

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

پیش بینی قیمت دلار با سفر بورل به تهران

انتظار می رود که در روز جاری حداقل بازار با افت شدید قیمت کار خود را آغاز نکند.

به گزارش اکوایران، «به عنوان هماهنگ‌کننده برجام برای دیدار با حسین امیرعبداللهیان همتای خود و دیگر مقام‌های ایرانی به تهران سفر می‌کنم.». این توییت جوزپ بورل از نگاه برخی فعالان می تواند موجب شود که فعالیت خریداران در اولین روز هفته در بازار ارز کم رنگ شود.

نماینده اروپایی به تازگی با رابرت مالی آمریکایی دیدار کرده است و از نگاه برخی معامله گران ممکن است پیام جدیدی از جانب واشنگتن برای مذاکرات هسته ای به همراه داشته باشد. البته افزایشی های بازار سعی می کردند اهمیت این سفر را چندان زیاد جلوه ندهند. با این حال این سفر ممکن است زمینه ساز احتیاط معامله گران در روز جاری شود.

قیمت دلار در صرافی های بانکی | قیمت دلار افزایش یافت

انتظار می رود که در روز جاری حداقل بازار با افت شدید قیمت کار خود را آغاز نکند. در این میان افزایشی های بازار ارز هم چنان اعتقاد دارند که در شرایط بلندمدت دلار تغییر انتظاری ایجاد نشده است. آن ها عنوان می کنند که سهم صادرات نفت ایران به برخی کشورهای صنعتی پیشرفته نیز با نفت روسیه جایگزین شده است و به همین دلیل انتظار تضعیف سمت عرضه در ماه های آتی را دارند.

نوسان محدود قیمت دلار

قیمت دلار امروز دوم تیرماه 1401 در بازار آزاد و رسمی نوسان محدودی را ثبت کرد، عده ای از فعالان بازار ارز معتقدند تا زمانی که سطح انتظارات در کنار نرخ ارز کنترل نشود احتمال به سنگ خوردن تیر بازارساز وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار امروز پنجشنبه 2 تیر ماه در بازار سلیمانیه بالاتر از دلار تهران قرار گرفت. نرخ دلار آمریکا در تهران امروز نوسان محدودی را تجربه کرد و اندکی پایین تر از دیروز معامله شد.

بازار ساز از هفته های قبل به دنبال کاهش قیمت دلار بوده است وسیاست های جدیدی را برای کنترل نرخ ارز وضع کرده است. برخی از تحلیلگران معتقدند که بازار ساز تنها به وسیله تزریق ارز به بازار نمی تواند نرخ دلار را کاهش دهد چرا که سطح انتظارات به علت اخبار منفی همچنان بالاست. از طرفی هم اقدامات عملیاتی بازار ساز با وجود اینکه اقداماتی درستی است مخصوصا در توافقی شدن نرخ بازار ارز ولی در میان مدت نیاز به حمایت انتظارات دارد.

معامله گران معتقدند که اخبار منفی سد راه کاهش نرخ دلار شده است . به عنوان مثال روز گذشته مرکز آمار کشور نرختورم نقطه به نقطه را در پایان خرداد ماه رقم ۵/ ۵۲ درصد اعلام کرد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز با توجه به افزایش قابل توجه نرخ تورم، تعدیل نرخ دلار آنچنان دور از ذهن نبوده و این ارز در راستای همراهی با نرخ تورم پتانسیل افزایش قیمت‌های بیشتر را نیز دارد. بنابراین عده ای از فعالان بازار ارز معتقدند تا زمانی که سطح انتظارات در کنار نرخ ارز کنترل نشود احتمال به سنگ خوردن تیر بازارساز وجود دارد.

در بازار رسمی هم قیمت دلار افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد. نرخ دلارصرافی ملی در ابتدای معاملات امروز 27 هزار و 720 تومان بود و در ساعات پایانی کار صرافی ملی به قیمت 27 هزارو 692 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا ثابت بود.

قیمت دلار متشکل هم در شروع معاملات امروز 27 هزار و 583 تومان بود . نرخ دلار متشکل قبل از ظهر امروز اندکی پایین تر از قیمت یاد شدخه معامله شد و در زمان نوشتن این گزارش 27هزار و 551 تومان مبادله شد. این قیمت نسبت به روز عصر دیروز اندکی پایین تر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها