دکتر پیمان جبلی در گفت‌و‌گو با جام‌جم تاکید کرد

امیدواری برای ساخت سریال پوریای ولی

نگاهی به مجموعه «بزنگاه» در شبکه آی‌فیلم انگلیسی

جدال بر سر ارث پدری

سال ۸۷ سریالی با نام «بزنگاه» پخش می‌شد که اگر خلاصه داستان آن را خوانده‌باشید، با خودتان می‌گویید مگر می‌توان درگیری‌ها و مشاجره‌های خواهر و برادری بر سر ارث پدری را به زبان کمدی بیان کرد؟! حتی مگر می‌توان مراسم خاکسپاری و تدفین را هم با نگاه طنز دید؟! اما رضا عطاران به اتفاق سروش صحت و ایمان صفایی به عنوان کارگردان و نویسنده‌های این مجموعه، «بزنگاه» را با همین مضمون برای شبکه سه ساختند.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۴۵
نویسنده زینب علیپور‌طهرانی - گروه رسانه
به گزارش جام جم آنلاین، داستان جوان معتادی به نام نادر پرور با بازی رضا عطاران که درگیر اعتیاد بود و به همین دلیل همسرش مریم با بازی فریده فرامرزی از او جدا شده و او همراه دخترش درسا با بازی نیکی نصیریان و برادر بزرگ‌ترش صابر با بازی حمید لولایی و برادرزاده‌اش فریده با بازی سوسن پرور و فرزانه پرور با بازی هنگامه حمیدزاده در خانه پدری زندگی می‌کردند. از طرفی خواهری هم به نام بهجت با بازی مرجانه گلچین داشتند.

یکی از ویژگی‌های این مجموعه حضور بازیگران توانمند و با تجربه‌ای بود که گرد هم آمده‌بودند و راوی قصه‌های این مجموعه شدند. بازیگرانی که هر کدام در تاریخ طنز سینما و تلویزیون اسم و رسمی دارند. ضمن این‌که هر کدام از شخصیت‌های اصلی این مجموعه می‌توانست نماینده بخشی از جامعه باشد.

نادر، مردی که درگیر اعتیاد شده و دنبال ارث و میراث پدری است تا در یک لحظه آن را نابود و دود در هوا کند یا بهجت که تنها دختر خانواده است که نگران و غمخوار برادرهاست، اما همسرش توفیق اجباری با بازی غلامرضا نیکخواه مدام زیر گوشش می‌خواند که مبادا برادرانش، سرش را کلاه بگذارند و او از ارث پدر بی‌نصیب بماند. حتی درسا که حاصل یک زندگی از هم پاشیده‌است و گاهی استعمال مواد پدرش را می‌بیند.

یا حضور عطیه معصومی در نقش نسیم که با بازی در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» به شهرت رسید و بعد از سال‌ها در یک اثر نمایشی بازی کرده‌بود. او نیز می‌توانست به دلیل مشکل ناشنوایی که داشت، نماینده بخشی از جامعه‌ای باشد که برای افرادی که به هر دلیلی دچار معلولیت هستند، مشکلاتی به وجود می‌آید.
در این میان مشکلات ازدواج هم مطرح بود. صابر دو دختر داشت که دختر بزرگ‌ترش بدون خواستگار بود، اما دختر کوچک‌تر خواستگار سمجی به نام کامران با بازی علی صادقی داشت و به خاطر فرهنگ و رسوم خانواده باید منتظر می‌ماند تا اول خواهر بزرگ‌تر ازدواج کند.

در کنار حضور بازیگران صاحب‌نام و بازی‌های رئال و خوبی که ارائه کرده‌بودند، چند نابازیگر هم بودند که توانستند تجربیات خوبی از این کار کسب کنند. از جمله نیکی نصیریان که در آن دوران کودک بود و پس از آن در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ایفای نقش کرد که جدی‌ترین آن‌ها سریال «بانوی عمارت» بود. گرچه در آن دوران عده‌ای به سکانس‌هایی از سریال ایراداتی وارد دانستند و از آن انتقاد کردند، اما بزنگاه، مخاطبان و همراهانی نیز داشت که از تماشای آن لذت‌می‌بردند.

منبع : روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها