رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در حمایت از اقتدار فراجا، تصریح کرد: افرادی که به مأموران انتظامی تعرض کنند یا به اماکن و خودروهای نیروی انتظامی خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در حمایت از اقتدار فراجا، تصریح کرد: افرادی که به مأموران انتظامی تعرض کنند یا به اماکن و خودروهای نیروی انتظامی خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۱۱

 

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در حمایت از اقتدار فراجا، تصریح کرد: افرادی که به مأموران انتظامی تعرض کنند یا به اماکن و خودروهای نیروی انتظامی خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

 

همزمان با هفته قوه قضاییه، جلسه کمیته راهبردی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان هرمزگان با حضور دکتر مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان، سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان، علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی در بندرعباس برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست با اعلام حمایت قاطع از نیروی انتظامی به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی، تصریح کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد، تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

مجتبی قهرمانی با اشاره به نقش بی بدیل نیروی انتظامی در مقابله با جرایم و تأمین امنیت جامعه، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و دیگر اعضای شورای تأمین استان هرمزگان می توانند با بهره گیری از ظرفیت های قانونی در جهت کشف جرایم سازمان یافته، مبارزه با قاچاق و همچنین شناسایی عوامل اصلی و هدایت کنندگان این جرایم، دستگاه قضایی را یاری کنند.

 

وی در ادامه با تبیین جایگاه مهم تعاملات پلیس و دستگاه قضایی در پیشگیری از جرایم، از عملکرد نیروی انتظامی در این خصوص ابراز رضایت کرد و یادآور شد: همکاری و تعامل سازنده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حوزه های مختلف از جمله پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش سطح آگاهی مردم از طریق ارائه آموزش های همگانی، دستاوردهای خوبی به ارمغان آورده است.

 

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین در پیشگیری از جرایم، گفت: بهره گیری از فناوری های نوین در پیشگیری و کشف انواع جرم، علاوه بر تقویت عملکرد نیروی انتظامی، نقش بسزایی در کاهش جرائم خواهد داشت و سبب می شود مردم احساس آرامش و امنیت بیشتری کنند.

 

قهرمانی با بیان اینکه تحول نوین و تعالی قوه قضائیه را با احیای حقوق عامه می توان محقق ساخت، تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای تحول، پیشگیری است و علاوه بر آن باید به سمت پیش بینی و پیش دستی هم سوق پیدا کنیم و با شناسایی و کشف پدیده ها در جهت مقابله با آسیب ها و مفاسد گام برداریم.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس قوه قضاییه در اعلام حمایت قاطع از اقتدار و جایگاه نیروی انتظامی، تأکید کرد: افرادی که به مأموران انتظامی تعرض کنند یا به اماکن و خودروهای نیروی انتظامی خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.


وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از امن ترین استان های کشور است، بیان داشت: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

 

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه، امروزه تحول بدون فناوری اصلا متصور نیست، یادآور شد: پیشرفت در عرصه علم و فناوری از اساسی ترین ارکان رشد و تعالی هر مجموعه است و بر این اساس باید همواره این موضوع به عنوان مقدمه هوشمندسازی هرچه بیشتر عدلیه و تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت، مورد توجه قرار گیرد.

 

مجتبی قهرمانی ایجاد بستر ارسال نامه مکانیزه بین ناجا، دادسرا و پزشکی قانونی در هرمزگان را یکی از نمونه های موفق استفاده از فناوری به منظور تسهیل فرآیند قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: در اجرای این طرح، سامانه سخا برای نخستین بار در استان هرمزگان راه اندازی شد و پس از مشاهده نتایج موفق آن به سرعت در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

در ادامه این نشست، غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و تشکر از حمایت های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان مرکز استان، آمادگی فراجا به منظور عمل به وظایف قانونی را اعلام کرد و گزارشی از اقدامات و برنامه های این نیرو، ارائه نمود.

 

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین اظهار داشت: امنیت موجود در مناطق مختلف استان هرمزگان مرهون حمایت بی وقفه دستگاه قضایی از نیروی انتظامی است که این موضوع روحیه و انگیزه مضاعفی را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر از سوی حافظان نظم و امنیت استان ایجاد نموده است.

 

گفتنی است؛ در پايان اين نشست مشترك رئيس كل دادگستری استان هرمزگان با اهداء لوح تقدير از تلاش های سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان، معاونين و روسای پليس های تخصصی استان تقدير كرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها