خرم آباد-جام جم آنلاین – رئیس شورای شهر خرم آباد گفت :از آنجا که بعد از 27 ماه هنوز سرمایه گذار شهربازی به تعهدات خود در بند قرارداد با شهرداری عمل نکرده است، پس از بررسی تبادل نظر اعضای کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر خرم آباد مقرر گردید،نسبت به ضبط ضمانت نامه بانکی و فسخ قرارداد با سرمایه گذار مذکور و همچنین پرداخت جریمه تاخیر در عدم اجرای تعهدات صورت بگیرد
خرم آباد-جام جم آنلاین – رئیس شورای شهر خرم آباد گفت :از آنجا که بعد از 27 ماه هنوز سرمایه گذار شهربازی به تعهدات خود در بند قرارداد با شهرداری عمل نکرده است، پس از بررسی تبادل نظر اعضای کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر خرم آباد مقرر گردید،نسبت به ضبط ضمانت نامه بانکی و فسخ قرارداد با سرمایه گذار مذکور و همچنین پرداخت جریمه تاخیر در عدم اجرای تعهدات صورت بگیرد
کد خبر: ۱۳۷۱۱۷۸

 به گزارش جام جم آنلاین لرستان  در پنجاه و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر خرم آباد که با موضوع تعیین و تکلیف شهربازی کیو برگزار شد ، اعضای شورای شهر خرم آباد پس از بحث و تبادل نظر با توجه به عدم تعهدات سرمایه گذار شهربازی کیو نسبت به مفاد قرارداد نامه با شهرداری اولا نسبت به ضبط ضمانت نامه بانکی به مبلغ 30 میلیارد ریال و فسخ قرارداد و همچنین از تاریخ 1 آبان 1400 تاکنون بابت هر ما جریمه تاخیر در عدم اجرایی تعهدات مبلغ 90 میلیون تومان به صورت ماهیانه از محل هزینه کرد نهایی ارائه شده توسط سرمایه گذار به نفع شهرداری انجام شود و دوما شهرداری از طریق کارشناسان نسبت به برآورد ریالی هزینه کرد ابنیه احداثی توسط سرمایه گذار از طرف مشارکتی اقدام نماید.

 رضا بیرانوند رئیس شورای شهر خرم آباد در این جلسه با اشاره به اینکه سرمایه گذار پروژه شهربازی کیو به تعهدات خود عمل نکرده، گفت: در تاریخ 20 اسفند سال 98  شهرداری خرم آباد قراردادی مجموعه شهربازی کیو را در قالب روش مشارکتی BOT به آقای مصطفی ترابی گودرزی به عنوان سرمایه گذار با اجاره بیش از 75 میلیون تومان به صورت سالانه واگذار نموده که مقرر گردیده به مدت 13 ماه تا تاریخ 1 آبان 1400 نسبت به تکمیل و بهره برداری این شهربازی اقدام کند که متاسفانه سرمایه گذار مذکور در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و در راستای حمایت از سرمایه گذاران چهار ماه دیگر هم به تاریخ موعد مقرر اضافه کردیم که شاید سرمایه گذار نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کند که عملاً دیده شد پیمانکار توان ادامه کار را ندارد.

 وی ادامه داد: در راستای حمایت از سرمایه گذاران و با توجه به کمبود شهربازی در سطح شهر خرم آباد بعد از فرصت 4 ماهه به سرمایه گذار که نتوانست هیچ اقدامی بکند از اوایل سال جدید تاکنون هم به این سرمایه گذار فرصت داده شد که عملا هیچ کاری نتوانست انجام بدهد.

بیرانوند افزود: نسبت به قراردادهای منعقد شده شهرداری خرم‌آباد با پیمانکاران گلایه دارم و نظارت کافی در این زمینه وجود ندارد و متاسفانه بیشتر این قراردادها هم به سرانجام نرسیده  که در قرارداد منعقد شده پروژه شهربازی کیو هم دقت لازم صورت نگرفته و یک مطالبه عمومی ایجاد شده است  که باید بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

رئیس شورای شهر خرم آباد بیان کرد: کار ما حمایت از سرمایه گذار در پروژه های مدیریت شهری است و همانطور که قبلا هم گفته‌ام برای توسعه شهر حاضر هستیم زمین را به صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذار بگذاریم تا بتوان خدمت‌رسانی خوبی در سطح شهر انجام بگیرد.

 بیرانوند اظهار کرد: در پروژه شهربازی کیو آنچه که مدنظر شهرداری بوده از سوی سرمایه گذار اجرایی نشده و شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان به علت کمبود مرکز تفریحی باید مراکز موجود را بیشتر حمایت کند.

سرمایه گذاری که هیچ سرمایه انجام نداده است

یونس امرایی رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر خرم آباد در این جلسه گفت: سرمایه گذار پروژه شهربازی کیو توان تکمیل آن را ندارد و برای تجهیز و وسایل شهربازی نمی تواند اقدام کند که در وضعیت نیمه کاره درخواست کاهش سقف قرارداد و افتتاح آن را نموده که این موضوع در شان مردم خرم‌آباد نیست.

 وی با اشاره به اینکه  هنوز دستگاههای در شهر بازی نصب نشده ادامه داد: در حال حاضر در پروژه شهربازی کیو 21 دستگاه در سالن سرپوشیده باید نصب شود که در حال حاضر 10 دستگاه نصب و 11 دستگاه دیگر نصب نشده است و 19 دستگاه باید در محوطه شهربازی کیو نصب شود که در حال حاضر فقط 11 دستگاه نصب شده و 8 دستگاه دیگر باقی مانده  که پیمانکار نصب 10 دستگاه خارج از مفاد قرارداد به دلخواه خود نصب کرده که نشان از متعهد نبودن به قرارداد و توجهی به آن نداشته و استاندارد سازی لازم در این پروژه صورت نگرفته است.

 رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر خرم آباد تصریح کرد: تغییرات اساسی در دستگاه های نصب شده شهربازی کیو صورت گرفته و حتی پیمانکار محدودیت‌هایی را برای مجموعه زیباکنار ایجاد کرده که خلاف قانون بوده است.

امرایی اظهار کرد: به صراحت در قرارداد منعقد شده آمده است که نباید پیمانکار کارهای محوله را به غیر واگذار نماید اما پیمانکار مذکور این پروژه را به 20 نفر به مدت 10 ساله واگذار کرده و خلاف قانون و مقررات است.

 وی اضافه کرد: طبق ماده 10 قانون مدنی شهرداری با پیمانکار قرارداد منعقد کرده و پیمانکار هم با 20 نفر افراد غیر طبق همین قرارداد اقدام کرده که نشان از عدم تعهد و خلاف قانون می باشد.

  وی اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری هیچ سرمایه انجام نداده است، افزود: سرمایه‌گذاری هیچ هزینه‌ای را برای این پروژه انجام نداده و فقط با قرارداد افراد غیر اقدام کرده و به هیچ یک از الزامات قرارداد شهرداری توجهی نداشته است.

وی تاکید کرد: شهربازی کیو در حال حاضر در شان مردم نیست و کیفیت و کمیت لازم را ندارد و ما در مقابل حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

عباس قلاوند عضو شورای شهر خرم آباد در این جلسه گفت: این پروژه در زمان قبل از شورای دوره ششم صورت گرفته و به دلایل گوناگون در مسیر راه با چالش‌هایی مواجه شده است که بر اساس حکم مقام قضایی پروژه بسیار عظیم در مدت زمان کوتاهی باید بررسی شود.

وی ادامه داد: پیمانکار شهربازی کیو توان ادامه کار را ندارد و به مفاد قرارداد با شهرداری هم عمل نکرده است.

 عضو شورای شهر خرم آباد بیان کرد: در لرستان بخش خصوصی جوابگو نیست و متاسفانه قراردادهای زیادی که به سرانجام نرسیده اند و باید بیشتر از نظر کارشناسان شهرداری استفاده شود.

حمیدرضا صفریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم آباد گفت: پیمانکار شهربازی کیو به اندازه کافی در انجام کار کوتاهی کرده  و برخلاف قرارداد عمل می‌کند و به زمانبندی پروژه هم توجه نکرده است.

وی ادامه داد: تا جایی که توانسته‌ایم پیمانکار مذکور را حمایت کرده‌ایم اما متاسفانه این پیمانکار به قول خود عمل نکرده است و به اندازه کافی فرصت در اختیار آن گذاشته شده اما توان کاری ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم آباد بیان کرد: اولویت ما مردم می باشد و باید بهترین تصمیم را برای پروژه شهربازی کیو بگیریم و برابر قانون عمل خواهیم کرد.

هوشنگ نصیری عضو شورای شهر خرم آباد هم در این جلسه اظهار داشت: در روز اول این پیمانکار نیت خوبی نداشته است.

وی ادامه داد: نظارت ضعیف شهرداری بر روی پیمانکار شهربازی کیو وضعیت فعلی را نشان می دهد.

 عضو شورای شهر خرم آباد بیان کرد: تمام دستگاه‌های موجود و نصب شده در شهربازی مال شخص پیمانکار نیست و از افراد دیگر استفاده کرده و حتی ابتدایی ترین دستگاه را در این شهربازی نصب کرده است.

در پایان این جلسه از 7 رای اعضای شورای شهر خرم آباد 5 رای موافق و 2 رای ممتنع باعث ضبط ضمانتنامه بانکی و فسخ قرارداد پیمانکار شهربازی کیو و همچنین پرداخت جریمه تأخیر از اول آبان ماه 1400 تا به حال توسط سرمایه گذار به شهرداری صورت گرفت./حمید مریدی
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها