یک ماه گذشته بازار خودرو کشور تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و اخبار منفی مذاکرات وین، روندی پرنوسان را طی کرد. اما بازار همچنان رکودی است.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۲۵

قیمت خودرو امروز چهارم تیرماه چند؟ قیمت خودرو در نوسان است. شرط کاهش قیمت خودرو در بازار چیست؟ واردات خودرو چقدر بر کاهش قیمت خودرو اثرگذار است؟ نوسان قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه‌ دارد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبر آنلاین، قیمت خودرو صفر داخلی در روز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۹ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۵ میلیون تومان رسید.


قیمت خودرو‌های پرطرفدار


تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۱ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۰ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک بر قله ۴۴۲ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار با قیمت ۵۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده


بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: در یک ماه گذشته بازار خودرو کشور تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و اخبار منفی مذاکرات وین، روندی پرنوسان را طی کرد. اما بازار همچنان در وضعیت رکودی است.

او در ادامه افزود: از سوی دیگر، با توجه به پیش‌بینی نرخ دلار و وضعیت کشور، خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. البته عده‌ای به دلیل اینکه ارزش پول آن‌ها از بین نرود، به خرید خودرو روی می‌آورند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: بحث پرونده هسته‌ای ایران و نرخ دلار بازار را ملتهب می‌کند. البته بحث واردات خودرو به کشور اگر به مرحله اجرا برسد، بازار را در مدت کوتاهی به رکود می‌برد. اما در نهایت، به نظر نمی‌رسد در طول یک تا دو هفته آینده در قیمت‌ها جهش چندانی دیده شود.

قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار فریز شد

پرونده قیمت خودرو 29 خرداد 1401 و با کاهشی شدن نرخ دلار چگونه بسته شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز و با کاهشی شدن نرخ دلار قیمت خودرو استپ کرد و خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و محصولات سایپا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. به گفته فعالان بازار خودرو نوسان های عجیب نرخ دلار در بازار موجب شده تا قیمت خودرو از این نوسانات پی‌روی نکند، چرا که امکان تغییر پی در پی قیمت خودرو در بازار وجود ندارد به همین دلیل بازار با توجه به میزان تقاضا در بازار قیمت گذاری می شود و نبود تقاضا موجب شد تا طی روزهای گذشته نوسان قیمت خودرو شکل کاهشی و یا ثبات به خود گیرد. این روند در بازار محصولات سایپا نیز قابل مشاهده است بطوریکه در روزهای اخیر این روند در بازار خودرهای سایپا نیز قابل رویت است.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند. با این شرایط «سمند سورن پلاس» امروز 358 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. قیمت سمند «LX با موتورEF7» نیز تغییر نداشت و 346 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و «سمندLX» نیز در بازار 302 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» هم امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار 400 میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر امروز 509 میلیون تومانی در بازار قیمت خورد. «رانا پلاس» هم امروز تغییر قیمت در بازار 308 میلیون تومانی باقی ماند.

اما خانواده 207 که دیروز افت 2 میلیونی قیمت داشتند، امروز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند با این شرایط امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار 403 میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو 207 سقف شیشه ای» با ثبات قیمت 410 میلیون به فروش رسید.

سقوط سنگین قیمت‌ خودرو در راه است؟

ايسنا نوشت: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: هم‌اکنون فروشندگان و خریداران منتظرند نتیجه نهایی طرح واردات خوردو مشحص شود. در شرایط کنونی فروشنده در بازار هست اما خریداری نیست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود موضوع اگر واردات خودرو به صورت جدی دنبال شود، قیمت خودروهای خارجی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

حمیدرضا حیدری در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر خبرهای مربوط به واردات خودرو بر بازار داخلی و خارجی آن تاثیر گذاشته و قیمت خودروهای خارجی و داخلی حدود پنج درصد کاهش یافته است.

وی افزود: اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودرو ایرانی تاثیر خواهد گذاشت اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودروهای خارجی دارد. اگر قیمت خودوری خارجی وارده شده به کشور قیمت اقتصادی و در رنج قیمت خودروهای ایرانی باشد، نرخ اتومبیل‌های داخلی به شدت ریزش می‌کند اما اگر این خودروها بالای ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، قیمت خودروی ایرانی کمتر کاهش خواهد یافت زیرا افراد کمی توانایی خرید این خودروها را دارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: هم‌اکنون فروشندگان و خریداران منتظرند نتیجه نهایی طرح واردات خوردو مشحص شود. در شرایط کنونی فروشنده در بازار هست اما خریداری نیست.

حیدری با اشاره به اینکه قیمت خودروهای ایرانی سیر نزولی داشته، بیان کرد: اگر واردات خودرو به کشور صورت گیرد، بازار خودرو از رکود خارج می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر سایت‌های فروش خودرو خاطرنشان کرد: سایت‌های فروش خودرو باید بررسی شده و نظارت کافی بر آن صورت گیرد چون فعالیت این سایت‌ها موجب از بین رفتن آرامش بازار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها