روند قیمت طلا در اولین روز هفته در بازار ریزشی شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۱۶

قیمت طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت طلا امروز چگونه بود؟ آیا روند قیمت طلا همین سیر را خواهد داشت؟ قیمت طلا در بازار امروز چند بود؟ برای اطلاع از قیمت طلا با ما همراه باشید.

به گزارش جام جم آنلاین، قیمت هر مثقال طلا امروز با کاهش ۵۴ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۴۳۱ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت طلا نجومی شد؛ سکه بالا کشید

قیمت طلا مثقال 18 عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱ تیر با 25,000 تومان افزایش، 6,271,000 معامله شد.

کاهش ادامه‌دار قیمت طلا

طی معاملات  ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ قیمت سکه تمام بهار ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹۶۱ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در هفته گذشته روندی نزولی را طی کرد اما با این حال عوامل صعودی تاثیر گذاری نیز در بازار وجود دارد. حال با توجه به این شرایط آینده طلا چه خواهد بود؟

سایت طلا نوشت، طلا در هفته گذشته ثبات و انعطاف پذیری زیادی از خود نشان داد. افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و نوسانات شدید در بازار‌های مختلف نتوانست طلا را دچار نوسان شدیدی کرده و این فلز زرد در محدوده ۱۸۴۰ دلار باقی ماند.

طی هفته گذشته فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان ۷۵ واحد پایه افزایش داد که بزرگترین میزان افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ بوده است. جروم پاول رئیس فدرال رزرو همچنین احتمال یک افزایش ۷۵ واحدی دیگر طی جلسه آینده فدرال رزرو را تایید کرد و گفت همه چیز بستگی به قیمت کالا‌ها خواهد داشت.

در این شرایط بازار سهام دچار افت بسیار شدیدی شد و بازار ارز‌های دیجیتال نیز سقوط کرد اما با این حال طلا در روز پنجشنبه نزدیک به ۴۰ دلار رشد از خود نشان داد و در روز جمعه کمتر از ده دلار کاهش قیمت را تجربه کرد و هفته را در عدد ۱۸۳۹ دلار به پایان رساند.

قیمت طلا امروز | قیمت طلا چقدر شد

تحلیلگران درمورد روند قیمت طلا چه می‌گویند؟

بارت ملک کارشناس بازار طلا اظهار کرد که با توجه به شرایطی که بازار‌ها در آن قرار گرفته‌اند طلا در حال نشان دادن عملکرد مناسبی است.

اورت میلمن دیگر تحلیلگر بازار نیز اشاره کرد که نسبت به دیگر بازار ها، طلا عملکرد برجسته‌ای دارد. ازارهای دیگری که به آنها نگاه می کنید، حتی برخی از پناهگاه‌های امن مانند دلار آمریکا، به طرز قابل توجهی نوسان داشته اند. طلا نوسانات نسبتاً کمی داشته است در حالی که دیگر بازار ها فضای آشفته ای را تجربه کرده اند.

به گفته تحلیلگران، افزایش نرخ بهره برای طلا منفی است اما با توجه به بالا بودن تورم تا این حد، افزایش نرخ بهره در حال حاضر نمی تواند فشار شدید تری بر روی طلا اعمال کند هرچند ممکن است آن را در کوتاه مدت در روند نزولی قرار دهد.

‌قیمت طلا در بازار 

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

در بازار قیمت طلا ۱۸ عیار برای هر گرم، یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹۶۱ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سه میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

پیش‌بینی جدید قیمت طلا

تجارت نیوز نوشت: افزایش قیمت دلار در مدت اخیر باعث شد طلای داخلی نیز در مسیر صعودی قرار بگیرد. این فلز گرانبها، پس از مدت‌ها وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی شده است.

افزایش اخیر قیمت دلار باعث شد قیمت طلا و سکه نیز در مسیری صعودی قرار بگیرد.

طلا پس از مدت‌ها مجددا وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی شد و سکه نیز درحال پیشروی در کانال ۱۵ میلیون تومانی است.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد اتفاقات جدیدی در بازار طلای داخلی بودیم. اخبار و نشانه‌های نامطمئنی در رابطه با روند مذاکرات رسیده است که نشان از سخت‌تر از شدن مسیر توافقات در پرونده هسته‌ای ایران دارد.

او ادامه داد: اینها نشانه خوبی نبود و باعث شد قیمت دلار افزایش پیدا کند. این افزایش اثر مستقیم روی بازار طلا داشت و رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را برای طلای ۱۸ عیار دیدیم.

این کارشناس درمورد بازارهای بین‌المللی نیز توضیح داد: از طرف دیگر در بازارهای جهانی نیز عدم ثبات رمزارزها و همچنین افزایش تورم کشورهای مختلف و مثبت نبودن نتایح سیاست‎‌های آمریکا برای کاهش تورم، باعث شد قیمت انس جهانی نیز افزایش باید. بنابراین در دو جهت فشاری را بر بازار طلا شاهد بودیم.

قیمت طلا کاهش یافت | قیمت طلا در بازار

او همچنین گفت: در روزهای آتی انتظار می‌رود روند انس جهانی تغییری نکند و این شیب با ملایمت ادامه‌دار باشد.

محبی، عدم حصول توافقات و اخبار ضدونقیض درخصوص جایگزینی روسیه و ایران را برای فروش نفت به چین، از عوامل افزایش نرخ دلار در کشور دانست. این موارد می‌تواند به طور مستقیم روی قیمت طلا موثر باشد.

او همچنین یافتن بازار جهانی جدیدی برای فروش نفت، حصول توافقات و رفع کسری بودجه، کاهش چاپ پول و سرعت گردش پول را از مواردی دانست که هرکدام می‌تواند بر کاهش نرخ ارز تاثیرگذار باشد.

این کارشناس در پایان گفت: درصورت ثابت بودن شرایط فعلی انتظار کاهش قیمت طلا نمی‌رود. طلا احتمالا با شیب بسیار ملایم‌تر از تورم ادامه مسیر می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها