نشاط و سرگرمی در جدول پخش برنامه‌های شبکه‌های سیما پر رنگ شد

۵۹۰۰ساعت تماشایی در تابستان

باز هم فصل گرم تابستان از راه رسیده و شبکه‌های سیما با توجه به تعطیلی مدارس، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان در رده‌های سنی مختلف آماده کرده‌است. امسال شبکه‌ها، برنامه‌هایی با رویکرد امیدآفرینی، نشاط آور و سرگرم‌کننده را برای بینندگان آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۰۱
نویسنده فاطمه عودباشی - گروه رسانه

به گزارش جام جم آنلاین، به همین دلیل قرار است برنامه‌هایی جذاب و متنوع تابستان ۱۴۰۱ روانه آنتن شود. از دیگر نکات قابل تامل این است که برنامه‌های سیما در قالب‌هایی همچون مجموعه‌های نمایشی، فیلم‌های سینمایی، جذاب و شاد، مسابقه، ترکیبی، معارفی، کودک و نوجوان، مستند، پویانمایی و... تهیه شده تا اوقات خوب و خوشی را برای مخاطبان رسانه ملی فراهم کنند. در مجموع بیش از ۵۹۰۰ساعت برنامه در شبکه‌های سیما با هدف غنى‌سازى اوقات‌فراغت مخاطبان در تابستان تولید و پخش خواهدشد. «ایرانگرد ۵»، «سندباد»، «دی‌بی‌سی»، «مامان‌ها ۲»، «کهکشانیا»، «پرستاره»، «ساعت صفر»، «جواهر سرخ»، «سرتاپا»، «پیرانه سر»، «همه فن حریف»، «فامیل بازی»، «جام پرچم»، «ویژه‌برنامه جام‌جهانی ۲۰۲۲» و... از جمله تولیدات جدید سیماست که در ایام تابستان مهمان منازل مردم خواهندبود.

ایرانگردی با جوانمردان

شبکه یک سیما به عنوان یک شبکه سراسری، سراغ موضوعات متفاوت رفته و آن‌ها را دستمایه ساخت برنامه‌های متنوع کرده‌است. در این شبکه مسابقه «ایران» با محوریت سوال و پرسش درباره ایران روز‌های زوج، مسابقه آشپزی «دستپخت» روز‌های پنجشنبه و جمعه، «رزم آوران» یکشنبه و سه شنبه، «ثریا» یکشنبه‌ها و «اتم» روز‌های پنجشنبه و جمعه روانه آنتن می‌شوند. برنامه «امیدیه» با معرفی کارآفرینان پیشرو و موفق در عرصه اقتصادی و کسب و کار شنبه تا چهارشنبه، «ورزش و مردم» با پرداختن به عرصه ورزش کشور و گزارش از وقایع ورزشی جمعه‌ها و مستند «دیار جوانمردان» با هدف معرفی پهلوانان و جوانمردان شهرری در جدول پخش قرار می‌گیرند. مستند «ایرانگرد»، برنامه «از خوب به عالی» و برنامه اقتصادی «پایش» نیز از اواسط مرداد روی آنتن خواهندرفت.

تحلیل برنامه‌های بی‌بی‌سی

شبکه دوی سیما هم در این ایام بیکار ننشسته و برنامه اقیانوس آرام را روی آنتن می‌برد. این یک برنامه نوجوانانه است که تلاش می‌کند در همکلامی با نوجوان، آسیب‌ها و چالش‌های این رده سنی حساس را بررسی کند. «سندباد» هم با محوریت «ایران از نگاه خارجی‌ها و خارج از نگاه ایرانیان مقیم خارج» دوشنبه‌ها روانه آنتن تابستانی این شبکه می‌شود. برنامه «دی‌بی‌سی» که جدیدترین اتفاقات روز دنیا را به شکلی وارونه منعکس می‌کند، قرار است جمعه‌ها پخش شود. این مجموعه با زبانی طنز، بخش‌های خبری ماهواره‌ای فارسی زبان BBC را مورد انتقاد قرار می‌دهد. «مجله دو» با بررسی سوژه‌های اجتماعی و فرهنگی روی آنتن می‌رود. «پاکار» که به ترویج و تبلیغ کارکردن برای مخاطب نوجوان اختصاص دارد، هم در مناسبت‌های مختلف پخش می‌شود. همچنین مجموعه‌نمایشی کودک و نوجوان یک باکس پخش سریال نوجوانان است، که پخش خواهدشد.

قهرمانان روی سکو

در شبکه سه، برنامه «عصر جدید» شنبه و یکشنبه تا عید غدیر پخش روی آنتن می‌رود. «بدون توقف»، «پهلوون»، «زوجی نو» پنجشنبه و جمعه و «میدون» سه‌شنبه و چهارشنبه پخش می‌شود. «قهرمان» و فصل دوم «مامان ها» هم از جمله برنامه‌هایی است که منعطف با فصل تابستان تهیه شده‌اند. همچنین برنامه «معرفی چهره‌های محلی» و «اکتشاف» از برنامه‌های جدید شبکه سه خواهدبود که در تابستان پخش می‌شود.

چه خبر از میز نقد؟

در شبکه چهارسیما برنامه‌های «هزاره شعر» از یکشنبه تا چهارشنبه، «چکاد» دوشنبه‌ها، «چهارسوی علم» از شنبه تا دوشنبه، «اهالی شب» از یکشنبه و دوشنبه، «ساعت سینما» پنجشنبه‌ها و «برسد به دست فردا» جمعه‌ها تدارک دیده شده‌است. همچنین برنامه‌های «سوره» سه‌شنبه‌ها «زاویه» چهارشنبه‌ها، «بی چارچوب» شنبه‌ها، «میز نقد» یکشنبه‌ها و «پیشخوان اندیشه» دوشنبه‌ها نیز در ایام تابستان روی آنتن این شبکه می‌روند.

تجربه شب‌های فیروزه‌ای

شبکه پنج سیما سریال «داستان یک شهر» را روی آنتن می‌فرستد. این شبکه «شب فیروزه‌ای» را در شب‌های گرم تابستان با تمرکز بر موضوع بحران آب در استان‌های کشور پخش می‌کند. مسابقه «کهکشانیا» هم از جمله برنامه‌های تابستانی این شبکه است که پخش می‌شود. این مسابقه با داشتن فناوری‌های نوین و واقعیت افزوده به عنوان نخستین مسابقه تلویزیونی مبتنی بر واقعیت افزوده ساخته شده‌است و شرکت‌کنندگان به کمک گوشی‌های هوشمند همزمان با هم رقابت می‌کنند. گفتنی است این برنامه، همزمان از شبکه امید هم پخش می‌شود.

مجموعه‌ای از عروسک‌ها

شبکه آموزش برنامه‌های «A ۴ (آچهار)» ساعت ۱۸، مجموعه عروسکی «خارج از محدوده» ۱۹، «نوآفرین»، «ژرفاخند، «جوانان باتجربه ایران»، «جعبه جادو» و برنامه شبانگاهی «پر ستاره» پنجشنبه و جمعه را برای تابستان درنظر گرفته‌است. همچنین «محله پرماجرا»، «گنجینه»، مسابقه «حرفه‌ای‌ها» و مستند «مارک پوش» نیز از دیگر برنامه‌های این شبکه در ایام تابستان است.

دست به نقد

شبکه نسیم هم میزبان برنامه‌های «دست به نقد» شنبه تا چهارشنبه، «نسیم آوا» پنجشنبه و جمعه، «قاصدک» هر شب، سریال «سه دونگ دونگ» هر شب «طنزستان» از ۱۸ تیرماه هر شب «شکرستان» شنبه تا سه‌شنبه «کارستون» چهارشنبه تا جمعه، «شوتبال» شنبه تا سه‌شنبه، «تهمتن» چهارشنبه تا جمعه است. علاوه‌بر این برنامه‌ها «جواهر سرخ» به زودی پنجشنبه و جمعه، «خندوانه» یکشنبه تا پنجشنبه و برنامه پرمخاطب «دوررهمی» جمعه و شنبه‌ها پخش می‌شود.

شهروند و مافیا

در شبکه سلامت «پیرانه سر» پنجشنبه و جمعه، «پنجره باز» از شنبه تا چهارشنبه، «حال خوب»، «مستند سلامت» «سپهر سلامت» پنجشنبه، «به امید دیدار»، «سریع و سریع‌تر» پنجشنبه و جمعه، «شهروند و مافیا» شنبه تا چهارشنبه، «شفا»، «دستاورد» روز‌های فرد و «سرتاپا» روز‌های زوج پخش روی آنتن قرار می‌گیرند.

همراه با انارستان شبکه افق «انارستان» شنبه تا چهارشنبه، «عصرشیرین» شنبه تا پنجشنبه و «فامیل بازی» را چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پخش می‌کند. «تماس» شنبه و یکشنبه، «مامور ویژه» دوشنبه و سه‌شنبه، «جهان آرا» شنبه و دوشنبه، «نقش‌جهان» روز‌های یکشنبه و «عیار» سه‌شنبه‌ها پخش می‌شود.

شبکه تلوبیونی مثبت امید

شبکه امید برنامه‌های «شبکه تلوبیونی مثبت امید»، «لیگ گل کوچیک»، «برو پی کارت» «رسانش»، «جشنواره تابستانی سینما هویت» «باشگاه امید»، مسابقه «بازنده شو»، پخش مسابقه «کهکشانیا» همزمان با شبکه پنج سیما سری جدید «بازی ویزیون» و «ساعت صفر» را روی آنتن می‌برد. سریال خارجی «رازجزیره» «کارآگاهان نابغه» و «هتی دختر نویسنده» از شبکه امید تماشایی می‌شوند.

جایگاه ویژه در ورزش

فصل جدید برنامه‌های روتین شبکه ورزش شامل «فوتبال۱۲۰» پنجشنبه، «ویدئو چک» پنجشنبه، «کادر فنی» شنبه تا چهارشنبه، «جهان ورزش» شنبه تا چهارشنبه، «باشگاه» شنبه تا چهارشنبه، «کوه‌گشت» پنجشنبه، «پهلوون» شنبه تا چهارشنبه، «مثبت ورزش» و «دست اول» در تابستان ۱۴۰۱ همچنان روی آنتن خواهندرفت. برنامه «لذت فوتبال» و «شب‌های فوتبالی» جمعه نیز با آغاز فصل جدید فوتبال اروپا و لیگ برتر ایران مجددا از اواسط مرداد به آنتن شبکه بازمی‌گردد. ویژه‌برنامه «والیبال لیگ ملت‌ها» که از آغاز این تورنمنت پخش شده‌است تا پایان تیرماه روی آنتن خواهدبود؛ برنامه «جایگاه ویژه» با هدف تحلیل و بحث و گفتگو پیرامون مسائل اساسی ورزش کشور از ابتدای تیرماه به صورت زنده پخش می‌شود؛ برنامه استعدادیابی کشتی با نام «همه فن حریف» از ابتدای مردادماه پنجشنبه و جمعه به جدول پخش شبکه ورزش اضافه خواهدشد؛ همچنین برنامه «جام پرچم (جام روستا)» و «جام گل کوچیک» هم با هدف برگزاری مسابقات در روستا‌ها و محلات در تابستان تولید و در جدول پخش قرار می‌گیرد. برنامه «بازی‌کن» شنبه تا چهارشنبه، «با جام‌جهانی» شنبه تا چهارشنبه، «ویژه‌برنامه جام جهانی ۲۰۲۲» پنجشنبه و جمعه در جدول پخش قرار می‌گیرند.

همچنین شبکه کودک هم مجموعه «کنام اژدها» شنبه تا چهارشنبه، «گروه نجات اژدها» پنجشنبه و جمعه، مجموعه «دکتر ارنست» پنجشنبه و جمعه، «زنان کوچک» شنبه تا چهارشنبه، مجموعه «گروه شب نقاب» شنبه تا چهارشنبه، «ماداگاسکار»، مستند خانوادگی «دورت بگردم ایران ۲»، «دالتون ها» و «پرندگان کوچک» از جمله برنامه‌های شبکه کودک است که در ایام تابستان روی آنتن می‌رود.

منم بچه مسلمان

شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌های «منم بچه مسلمان» هر روز ساعت ۱۶، «آرام جان» هر روز، «هشتگ دین» قبل از اذانگاهی ظهر، «تقرب»، «اسرا» روز‌های زوج و «صهبا» روز‌های فرد، «مصباح» شنبه و دوشنبه، «ارحام» یک شنبه و سه‌شنبه را در ایام تابستان روی آنتن می‌برد.

همچنین هر شب تلاوت فاخر مجلسی نیز در شب‌های تابستان از شبکه قرآن پخش می‌شود. شبکه مستند مستند‌های «فوتبال ایرانی»، «داستان‌های فوتبال»، «حیات وحش ایران»، «هستند کسانی که»، «چونان سرو» یکشنبه‌ها، «ضد» دوشنبه ها، «سرزمین آب‌ها» را پخش می‌کند.

شبکه‌ها چند دقیقه برنامه پخش می‌کنند؟
پخش بیش از ۵۹۰۰ دقیقه برنامه

رویکرد هر یک از برنامه‌های تلویزیون چیست؟
امیدآفرینی، نشاط‌آور و سرگرم‌کننده
 
چه قالب‌هایی برای برنامه‌ها در نظر گرفته شده؟
گفتگو، مسابقه، مجموعه، فیلم
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها