وزارت دفاع روسیه با اشاره به نابودی ۲ فروند جنگنده اوکراین در عملیات شب گذشته، گفت در حمله موشکی ۱۹ دستگاه تانک و ۶۲۰ ملی‌گرا از بین رفتند.
کد خبر: ۱۳۷۱۰۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با تشدید درگیری‌های بین نیروهای روس و اوکراینی در منطقه سیوِرودونتسک و تلاش روسیه برای عبور از رودخانه مهم منطقه، مسکو نیز آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش اوکراین منتشر کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد: «۱۹ دستگاه تانک و حدود ۶۲۰ افراط‌گرای اوکراینی بر اثر گلوله‌باران هوایی و توپخانه‌ای روسیه طی یک روز از بین رفتند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کُناشنکوف طی نشست خبری در مسکو توضیح داد: «نیروهای پدافند هوایی روسیه دو جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی را در مناطق خارکیف و نیکولایف سرنگون کردند».

وی با اشاره به آزادسازی ۱۰ منطقه مسکونی در محور لوهانسک طی ده روز اخیر، گفت: «نیروهای روسیه ۴ گردان ارتش اوکراین شامل ۲ هزار نظامی را در مناطق زولوتویه و گورسکویه محاصره کردند».

وزارت دفاع روسیه همچنین با انتشار فیلم زیر، استفاده از راکت‌انداز سنگین «تی.اُ.اِس-۱» علیه مواضع نیروهای اوکراینی در خط مقدم شرق این کشور را به نمایش گذاشت.

کُناشنکوف همچنین از تسط کامل نیروهای روسیه بر شهر محوری «هرسکی» در استان لوهانسک واقع در شرق اوکراین خبر داد.

روسیه در پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین به این کشور اروپایی حمله کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.

این در حالی است که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با ادعای اینکه منابع ارتش روسیه در حال اتمام است، گفته بود همین امر موجب کاهش سرعت پیشروی روس‌ها در جنگ اوکراین می‌شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها