نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار محدودی در اختیار نماینده است و باید این اعتبار را در بین سه ناحیه فیروزکوه، رودهن و دماوند تقسیم کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۰۹۵۷
 

به گزارش جام جم آنلاین تهران، همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز باحضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان های استان تهران، نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، مدیر آموزش پرورش شهرستان و مسئولین شهرستانی و خیرین مدرسه ساز در مجتمع آموزشی و رفاهی فیروزه برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش تکریم و پاسداشت خیرین مدرسه‌ساز شهرستان فیروزکوه و تجلیل از اقدامات خیرانه آنها بود که به عنوان منابع و سرمایه‌های انسانی ارزشمند، تأثیر گذار و دارای اهمیت ویژه، شایسته قدرشناسی هستند.

تخصیص یک و نیم میلیارد تومان به آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه

سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم شهرستانهای فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی در یازدهمین همایش تکریم از خیرین مدرسه ساز فیروزکوه گفت: در سال ۱۴۰۱ یک و نیم میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش فیروزکوه تخصیص داده شده است.

رسولی نژاد افزود: اعتبار محدودی در اختیار نماینده است و باید این اعتبار را در بین سه ناحیه فیروزکوه، رودهن ودماوند تقسیم کنیم.

وی اظهار داشت: در رودهن سرعت رشد دانش آموزان بسیار بالا است و بیش از ۱۵ هزار دانش آموز که سه برابر جمعیت دانش آموزی در فیروزکوه است را در این بخش داریم و در دماوند نیز بیش از ۱۹ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سه استان کشور که یکی از آنها شهرستانهای استان تهران هستند کمبود معلم داریم، بیان کرد: در حوزه نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات مشکل داریم.

رسولی نژاد گفت: بحث جدا سازی اداره کل نو سازی و تجهیز مدارس را دنبال می کنیم تا اداره نوسازی شهرستانها، مستقل از اداره کل فعالیت داشته باشد و به پیشبرد امور در حوزه شهرستانها کمک کند.

وی از افزایش حقوق بازنشستگان خبرداد و اظهار داشت: این مصوبه توسط مجلس تصویب شده و مقرر شد تا از سطوح پایین دریافتی اجرایی شود؛ طرح جامع در خصوص ساماندهی استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان دولت شامل شرکتی و قراردادی ها نیز به صورت خارج از نوبت تصویب شد و روز یکشنبه پنجم تیر دستور اول مجلس است.

رسولی نژاد گفت: در حوزه رتبه بندی نیز مجلس تکلیف خود را انجام داده و مصوبه برای ادامه انجام امور در سازمان برنامه بودجه است.

تعلیم و تربیت ۲ بال اصلی آموزش و پرورش برای آموزش علوم و فنون به دانش آموزان است

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این مراسم بیان کرد: با همکاری خیران مدرسه ساز در حال حاضر یکهزار و ۲۱۳ مدرسه با حدود یک میلیون دانش آموز، ۵۰ هزار همکار فرهنگی در ۲۱ منطقه آموزشی زیرپوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.

بهرامی گفت: تعداد زیادی از مدارس ما در شهرستانهای استان تهران با کمک خیران نیک اندیش ساخته و به بهره برداری رسیدند که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به وضعیت خوب شهرستان فیروزکوه، خاطرنشان کرد: این شهرستان با وجود محدودیت ها و قرارگیری در دورترین نقطه از اداره کل عملکرد خوب و قابل تقدیری داشته و دارد.

وی افزود: تعلیم و تربیت ۲ بال اصلی آموزش و پرورش برای آموزش علوم و فنون به دانش آموزان است یک بال ،بال تعلیم بال آموزش که همیشه و در همه ی سطح ها برای ما مهم بوده آشنایی دانش آموزان با علم روز بافنون جدید وبااموزش های مدرن،یک بال هم بال تربیت که در واقع رسالت اصلی ماست و هر آنچه که در آن آموزش و پرورش اتفاق می افتدهر آنچه که طراحی میشود در خدمت امر تربیت در خدمت امر پرورش دانش آموزان برای آینده بهتر در آموزش و پرورش است و در این راستا قدر دان زحمات معلمان فرهیخته برای آموزش آینده سازان کشور هستیم.

بهرامی با قدردانی از خیران مدرسه ساز برای کمک رسانی به آموزش و پرورش، اظهار داشت: خشت های مدارس با نیک اندیشی خیران بر روی هم گذاشته شده تا فضای آموزشی را که ابزاری برای انجام رسالت تعلیم و تربیتی معلم تامین کند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ادامه داد: فرماندار جهادی فیروزکوه، نماینده مردم شهرستانهای فیروزکوه و دماوند در مجلس، امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش با اهتمام ویژه خود در امر تعلیم و تربیت ، فضای آموزشی پویا و فعالی را ایجاد کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها