دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: پیشگیری و درمان و ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کردستان است.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۹۳

 کردستان-جام جم آنلاین- سردار علی آزادی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در این مدت 376 کیلوگرم انواع مخدر کشف شده و 612 معتاد متجاهر هم جمع آوری شده است.

وی یادآور شد: نرخ جرم در کردستان نسبت به سایر استان‌ها بسیار پایین است و در رده سی‌وسوم کشوری قرار دارد و به عبارتی تنها یک استان وقوع جرم کمتری از کردستان دارد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: پدیده شوم اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی کشور است و باید همه از جمله انجمن‌های مردم نهاد، خیرین، روحانیون و مردم دست به دست هم دهند تا بتوان با آن مقابله کرد.

سردار آزادی اضافه کرد: اعتیاد زمینه ساز بسیاری از جرایم دیگر است باید به این مهم توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده ایران در مقابله با مواد مخدر گفت: چهار هزار شهید و 13 هزار جانباز در این راه تقدیم شده که هیچ کشوری چنین فداکاری نداشته است.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در بهار امسال یک هزار و 90 خُرده فروش، عمده فروش و حمل کننده مواد مخدر در استان کردستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

سردار آزادی پاکسازی مناطق آلوده، جمع‌آوری معتادین متجاهر، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری برنامه‌های بانشاط و مسابقات ورزشی را از جمله برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در کردستان دانست.

سرپرست بهزیستی کردستان هم در این نشست گفت: 17 کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است که علاوه بر معتادان خود معرف معتادان متجاهر را نیز پذیرش می‌کند.

حسین رسولی افزود: یک میلیون و 840 هزار تومان برای دوره یک ماهه از معتادان خود معرف دریافت می‌شود.

وی پرداخت 262 مورد تسهیلات به میزان 15 میلیارد و 200 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد به معتادان بهبود یافته را یکی از خدمات بهزیستی به آنها بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها