میهمان بامدادی استقلال، ساعت 1 وارد تهران شد. در حالی که اکثر هواداران با امید حضور سرمربی جدید خود، سه شنبه شب را به خواب رفتند، «سا پینتو» از طریق فرودگاه امام(ره) به ایران رسید و ناگهان با خیلی از دوربین‌ها و خبرنگاران روبرو شد.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۷۸
نویسنده سعید اکبری
تعداد بازدید : 73

او که آدم خوش برخوردی است، لبخند زنان از cip فرودگاه خارج شد و موقع ترک آنجا، برای عکاسان دست تکان داد.

درباره ساپینتو می‌گویند هیجانی است و گاهی «جوگیر» می‌شود که این ممکن است برای استقلال مشکلاتی به وجود بیاورد ولی او یک جمله مهم گفته: «دوست دارم از هیجانم و از انرژی‌ام در راه موفقیت تیم و تهییج بازیکنان استقلال استفاده کند.» جام جم گزارشی ویژه درباره حضور این مربی و حرف‌های او دارد که در ادامه می‌خوانید.

سا پینتو: با کی‌ روش دوستم

وقتی استقلال پیشنهاد امضای قرارداد را به سا پینتو داد، این مربی اعلام کرد برای تصمیم گیری نیاز به زمان دارد. بنابراین چند روز فرصت گرفت.

آجرلو در این مدت روی یک موضوع اصرار داشت: «کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم.» بنابراین آنها صبر کردند تا پاسخ نهایی ساپینتو را بشنوند. در جلسه بعدی اما اتفاقات جالبی افتاد و آنها حرف‌های تازه‌ای از سا پینتو شنیدند: «80 درصد از بازی‌های فصل را با دستیارانم دیدیم. آنالیز خوبی از استقلال داشتیم. حتی جشن قهرمانی استقلال را دیدم و لذت بردم.» یکی از دلایل پذیرفتن پیشنهاد استقلال صحبت های مثبتی بود که او با بعضی از مربیان پرتغالی لیگ برتر ایران داشت. «پائولو سرژیو بنتو بریتو» سرمربی سابق صنعت نفت جزو اولین مربیانی بود که سا پینتو با او صحبت کرد: «وقتی از پائولو درباره ایران پرسیدم او گفت جای خوبی را انتخاب کرده ای. از این گفت که استقلال باشگاه بزرگی است و طرفداران زیادی دارد.»

اما شاید برای همه جالب باشد که بدانند؛ آیا سا پینتو با کارلوس کی‌روش هم رابطه دوستانه‌ای دارد؟ مربی جدید استقلال در این باره گفته: «بله، رابطه خیلی خوبی با هم داریم ولی فرصت نشد با او درباره حضور در ایران صحبت کنم.»

مودب و متواضع

ساپینتو علاوه بر اینکه چهره‌ای بشاش دارد، گاهی به سیم آخر می‌زند. در رزومه او یک جمله کلیدی وجود دارد: «با بعضی بازیکنان و مدیران به مشکل خورده است.»

این شاید یک پوئن منفی برای مربی پرتغالی باشد. آجرلو مدیرعامل استقلال هم در طول مذاکرات اصراری به این نداشت که سا پینتو شخصیتش را تغییر دهد.

اتفاقا او در برخوردهایی که با این مربی داشت، از شخصیت او خوشش آمد. سا پینتو مودب بود، تکبر نداشت و متواضع به نظر می‌رسید. به همین دلیل استقلالی‌ها از او خوششان آمد. آنها می گویند سا پینتو آدم محترمی است.

به خاطر کارلوس کی‌روش

سا پینتو به بهانه حضور کارلوس کی‌ روش در تیم‌ملی و همه آن اتفاقاتی که در دو جام جهانی برزیل و روسیه رخ داد، پیگیر فوتبال ایران بود.

در طول مذاکرات این مربی گفت: «به خاطر حضور کارلوس دورادور بازی‌های و نتایج ایران را دنبال می‌کردم، به ویژه در جام جهانی روسیه. به بازی‌های ایران علاقمند بودم و عملکرد تیم ملی تان برایم قابل احترام بود.» شناخت او از استقلال در یک هفته گذشته هم به شدت زیاد شد.

سا پینتو قرار است در تهران اطلاعاتش را بیشتر و بیشتر کند. او به محض ورود به تهران بانک اطلاعاتی از بازیکنان استقلال خواست. چند روزی است که کمک‌های این مربی بازی‌های فصل قبل آبی‌ها ها را آنالیز کرده‌اند. ساپینتو تا همین جا اطلاعات خوبی از استقلال دارد. قرار شده تا بازیکنان این تیم هم تک به تک آنالیز شوند تا در نهایت مربی پرتغالی و دستیارانش تصمیم نهایی را درباره بازیکنان فصل آینده بگیرند.

با مربیان ایرانی صحبت می کنم

سا پینتو در طول مذاکرات با استقلالی‌ها گفته موافق حضور یک یا دو دستیار ایرانی در کادرش است. در روزهای اخیر نام بعضی پیشکسوتان از جمله مجتبی جباری برای دستیار او مطرح شده ولی باشگاه تا این لحظه هیچ تصمیمی نگرفته است.

ساپینتو و استقلال به این توافق رسیدند که باشگاه ظرف روزهای آینده نام چند مربی را برای دستیاری اش مطرح کند.

مربی پرتغال تاکید کرده: «باید با تک تک گزینه هایی که باشگاه معرفی می کند پای میز بنشینم و صحبت کنم. بعد از آن تصمیم می گیرم چه مربی یا مربیانی دستیارم باشند.»

مجیدی: هر کمکی از دستم بربیاید انجام می‌دهم

فرهاد مجیدی بعد از جدایی استقلال نگران آینده این باشگاه بود. او حتی ارتباط خودش را با آجرلو حفظ کرد تا در جریان اتفاقات باشگاه قرار بگیرد.

مجیدی به آجرلو گفت: «هر کمکی از دستم بربیاد برای موفقیت تیم انجام می‌دهم و حتی به مربی بعدی مشاوره خواهم داد. دوست ندارم استقلال صدمه ببیند. می‌خواهم به باشگاه کمک کنم.»

این چیزی است که به گوش سا پینتو هم رسید تا در جریان مذاکرات بگوید: «دوست دارم با فرهاد مجیدی حرف بزنم. در اولین فرصت حتما این ارتباط را برقرار می کنم. از او سوالاتی درباره استقلال دارم که خواهم پرسید.»

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها