مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: طی ۲۰ روز گذشته به سبب مازاد عرضه شاهد کاهش قیمت مرغ زنده بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۶۲

قیمت مرغ در بازار. قیمت مرغ نسبت به روز گذشته تغییری نداشت. قیمت مرغ کاهش می یابد؟. آیا قیمت مرغ ارزانتر می شود؟. قیمت مرغ در شهرستان های کشور چقدر است؟.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان است که براین اساس عرضه مرغ گرم با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان در مغازه‌ها منطقی نیست‌.

اسداله نژاد می‌گوید: روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در بازار عرضه می‌شود که بررسی‌ها حاکی از آن است که بدلیل کاهش سرانه مصرف نیاز بازار کمتر از این رقم است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: علی رغم تاکید وزیر جهاد بر رفع موانع دریافت تسهیلات همچون چک برگشتی و بدهی معوق، اما همچنان روش‌های قبل اعمال می‌شود، با این تفاوت که تسهیلات به حساب سامانه بازارگاه واریز می‌شود که مورد توافق بهره برداران نیست.

با اصلاح نظام یارانه‌ها قرار شد وزارت جهاد به منظور حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات با حذف موانع قبل پرداخت و مازاد تولید را خرید حمایتی کند.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو ران مرغ ۴۵ تا ۵۴ هزار تومان، سینه ۹۰ هزار تومان، فیله مرغ ۱۰۰ هزار تومان و مرغ ۵۰ تا ۵۴ هزار تومان است که مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ضعف در نظارت‌ها را علت اصلی عرضه مرغ با نرخ‌های فعلی می‌داند.

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

قیمت مرغ نسبت به روز گذشته ثابت ماند

قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در بازار تهران نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

به گزارش مهر، بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ گرم امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در بازار تهران به شرح زیر اعلام می‌شود.

عنوان قیمت به تومان
مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) ۵۵,۵۰۰
ران مرغ بدون پوست، بدون دنبالچه چربی سر ساق ۶۳,۵۰۰
مغز ران بدون پوست، بدون استخوان ۶۸,۵۰۰
ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۷۶,۰۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال ۷۸,۴۰۰
سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو ۷۶,۵۰۰
ران و سینه بدون پوست، بدون دنبالچه شش، گردن، بال ۷۰,۰۰۰
فیله مرغ ۹۹,۷۰۰

قیمت مرغ در اصفهان شکسته شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از کاهش قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ گرم در این استان به ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده خبرداد.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: نرخ مصوب هرکیلوگرم مرغ گرم اگر چه ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در کشور تعیین شده اما با توجه به اینکه با فراوانی عرضه روبه رو شدیم قیمت مرغ در استان اصفهان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده شب گذشته هزار تومان ارزان شد، افزود: نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم نیز ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شد.

قیمت مرغ اول تیر 1401

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خرید تضمینی مرغ مازاد در بازار، ابراز داشت: گوشت مرغ به اندازه کافی و البته مازاد بر نیاز، موجود است و تاکنون پشتیبانی امور دام بیش از یک هزار تن مرغ مازاد بر نیاز را خریداری کرده است.

ایراندوست ادامه داد: به همه استان‌ها برای صادرات مرغ گرم و منجمد اعلام آمادگی کردیم و حتی مرغ زنده نیز ارسال کردیم؛ همچنین برای صادرات مرغ به خارج از کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و افعانستان و حاشیه خلیج فارس … نیز در حال برنامه ریزی هستیم که بخشی از مرغ مازاد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام صادر شود.

وی با اشاره به تولید روزانه بیش از هزار تن مرغ زنده در استان اصفهان، تولید استان در دوماهه نخست سال جاری را فوق العاده توصیف کرد و گفت: با توجه به حجم جوجه‌ریزی تلاش می‌کنیم در خرداد ماه نیز همه جوجه‌هایی را که وارد سالن می‌شود، حفظ کنیم و با تأمین نهاده و نقدینگی برای مرغداران و حمایت از آنان به این قشر برای تولید امنیت خاطر دهیم که بابت جوجه ریزی و تغییر ارز ترجیحی به نیمایی نگرانی نداشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در جلساتی که با تولید کنندگان داشتیم به آنان نسبت به حمایت دولت اطمینان خاطر داده شد که با شدت و قوت قبل جوجه ریزی را ادامه دهند و جلساتی نیز در قرار گاه عدالت داشتیم و در آنجا مقرر شد مسئولان استان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را نیز حل و فصل کنند.

ایراندوست با بیان اینکه جهاد کشاورزی نقدینگی دامداران و مرغداران را تأمین می‌کند، افزود: تولیدات مازاد نیز خریداری و محصولاتی که در داخل کشور به آن‌ها نیاز نباشد صادر خواهد شد.

وی درخصوص تأمین نهاد مورد نیاز دامداران و مرغداران نیز اظهار داشت: تأمین نهاده‌ها در دو بخش است، برای تأمین ذرت و جو از سازمان پشتیبانی امور دام با محدودیت مواجه بودیم که اکنون در حال برطرف شدن است؛ همچنین نهاده‌هایی که با ارز نیمایی تأمین می‌شده نیز ارز در اختیار دامدار و مرغدار قرار گرفته تا نهاده خریداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نیاز دامداران و مرغداران مقداری به نقدینگی نسبت به قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: تسهیلات عملیاتی به حساب بخشی از دامداران و مرغداران واریز می‌شود تا نهاده خریداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها