نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد

توقف روند صعودی قیمت طلا | کاهش حباب سکه

هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز - یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۶۳ درصدی به ۱,۴۵۲,۸۰۰ (یک میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار و هشتصد) تومان رسید.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۱۱

 

قیمت طلا با عیار «۱۸» چند؟ افزایش نرخ دلار بر قیمت طلا چه تاثیری دارد؟. روند افزایشی قیمت طلا ادامه دارد. وضعیت قیمت طلا در ایران چگونه است؟ آیا قیمت طلا کاهش می یابد؟.

 

قیمت طلا در بازار | جدول قیمت طلا

 

 

قیمت طلا افزایش می‌یابد

اطمینان بسیاری از اقتصاددانان از این‌که فدرال رزرو بتواند به طور مؤثری خود را برای یک فرود نرم آماده کند، رو به کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، از ساعت 4:44 بعدازظهر به وقت شرق آمریکا در معاملات آتی طلا، فعال‌ترین قرارداد ماه ژوئن 2022 با افزایش 11.70 دلاری یا 0.60 درصدی در 1949.50 دلار معامله می‌شود. پیش‌بینی‌های نگران‌کننده‌ای برای انتشار جدیدترین داده‌های تورمی در رابطه با شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در روز سه‌شنبه، 12 مارس وجود داشت.

تخمین‌هایی در هفته‌ی گذشته توسط بانک فدرال رزرو کلیولند منتشر شد که برآورد دقیقی را نشان می‌داد.

گزارش CPI آتی نشان می‌دهد سطح تورم در ماه مارس می‌تواند به 8.41 درصد برسد. علاوه بر این، برآوردها برای سه ماهه‌ی نخست سال 2022 پیش‌بینی می‌‌کنند که فشارهای تورمی سه ماهه نسبت به دوره‌ی قبل می‌تواند تا 9.1 درصد افزایش یابد.

نمودار بالا یک نمودار کندل 240 دقیقه‌ای از معاملات آتی طلا است. ما خطوط روندی را در این نمودار قرار داده‌ایم که مجموعه‌ای از سقف‌های پایین‌تر و هم‌چنین مجموعه‌ای از کف‌های بالاتر را به طور مشخص نشان می‌دهند.

این نمودار یک الگوی مثلث فشرده و بریک‌اوتی بالاتر از سطح مقاومت فعلی ایجاد کرده است. این نشان می‌دهد که طلا دوره‌ی تثبیت خود را به پایان رسانده و به حالت روند صعودی بازگشته است.

این مسئله هدف بعدی ما را برای مقاومت بالقوه‌ 1967.60 دلار قرار می‌دهد. بالاتر از این نقطه قیمت، مقاومت در 2000 دلار و مقاومت اصلی در 2016 دلار وجود دارند.

در حالی که فدرال رزرو معتقد است که سطوح تورم در حال اوج گرفتن است و باید در بقیه سال شروع به کاهش کند، این فرضیه قطعی نیست، زیرا بسیاری از متغیرها می‌توانند باعث تداوم افزایش فشارهای تورمی در طول سال شوند.

یکی از موارد مهم و نامشخص، در حال حاضر، بحران کنونی اوکراین است که به دلیل مشکلات زنجیره‌ی تامین در مورد صادرات محصولات کشاورزی آن‌ به کشورهای اتحادیه اروپا و هم‌چنین ادامه‌ تحریم کالاهای روسیه، یعنی نفت و موارد دیگر، منجر به فشارهای تورمی جهانی شده است.

این امر تأثیر چشمگیری بر قیمت نفت خام در سراسر جهان داشته و هم‌چنین، منجر به آزادسازی بیش از 200 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده و اتحادیه اروپا شده است.

تشدید تنش‌ها در شرق اروپا هم‌چنان به ایجاد عدم اطمینان ژئوپلیتیکی دامن می‌زند و می‌تواند افزایش فشارهای تورمی را که با تخصیص سرمایه‌های کلان کشورهای جهان برای جلوگیری از رکود ناشی از همه‌گیری جهانی کرونا آغاز شد، طولانی‌تر کند.

اکنون این نگرانی وجود دارد که اقدامات آتی فدرال رزرو در تلاش برای کاهش افزایش تورم منجر به پایان دادن به فرایند بهبود وضعیت اقتصادی و در نتیجه، بازگشت به رکود در ایالات متحده شود.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی در گروه ING، می‌گوید: «با توجه به این‌که فدرال رزرو به ظاهر احساس می‌کند باید کنترل تورم و انتظارات تورمی را مجددا به دست بگیرد، سرعت بالای افزایش تهاجمی نرخ بهره، احتمال عدم موفقیت این سیاست‌ها را افزایش می‌دهد. گامی که می‌تواند برای سقوط اقتصاد به رکود کافی باشد.

بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که نظرسنجی‌ها از اقتصاددانان نشان داده‌اند، تورم در ایالات متحده مجدداً افزایش خواهد یافت و انتظارات آن‌ها از رشد اقتصادی در بیش‌تر سال 2023 کاهش یافته است. این پیش‌بینی بر اساس خطرات احتمالی ناشی از تلاش فدرال رزرو برای کاهش سطح فعلی تورم به دست آمده است.

نتیجه‌گیری‌ها و پیش‌ بینی قیمت طلا

بسیاری از عدم قطعیت‌ها به افزایش فشارهای تورمی در سطح جهانی دامن خواهد زد. این اطمینان که فدرال رزرو می‌تواند به طور مؤثری یک فرود نرم را اجرا کند در میان بسیاری از اقتصاددانان رو به کاهش است. این فرض که فدرال رزرو قادر نخواهد بود تورم را بدون ایجاد خسارت از بین ببرد، منجر به یکی از این دو پیامد خواهد شد. بازگشت رکود اقتصادی جهانی یا تداوم افزایش تورم. هر یک از این پیامدها تأثیر زیادی بر اقتصادهای سراسر جهان خواهد داشت و هم‌چنان از دارایی‌های امن مانند طلا حمایت می‌کند و آن‌ها را به سمت قیمت‌های بالاتر سوق می‌دهد.

کنترل بازار ارز موجب ریزش قیمت طلا شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کنترل بازار ارز موجب ریزش قیمت طلا و سکه در بازار شده و در صورت تداوم این وضعیت، آرامش در بازار طلا ادامه دار خواهد بود.

قیمت طلا در بازار | جدول قیمت طلا

ابراهیم محمدولی در گفت و گو با مهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: زمانی که بازار ملتهب شود، مسئولان اقتصادی برای کنترل التهاب برنامه ریزی می‌کنند، در همین رابطه نیز با کنترل بازار ارز، بازار طلا طی یکی دو روز گذشته از التهاب خارج شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: طبیعتاً وقتی بازار از نظر قیمتی کنترل شود، آرامش نسبی در بازار حاکم می‌شود؛ در واقع زمانی که التهاب از بازار برداشته می‌شود، قیمتها روند نزولی به خود می‌گیرند، البته کاهش نرخ اونس جهانی نیز در این بخش، اثرگذار بوده است.

وی در مورد وضعیت خرید و فروش نیز گفت: خرید و فروش انجام می‌شود اما مثل بیست روز پیش نیست و تقاضا کمتر شده که البته طبیعی است زیرا التهابات زیاد بود و قیمت بعد از مدتی شروع به ریزش کرد.

محمدولی با بیان اینکه در صورت تداوم کنترل‌ها، آرامش در بازار طلا و سکه حکمفرما می‌شود، اظهار کرد: پیش بینی در بازار طلا سخت است چراکه هر نگاهی روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد اما اگر وضعیتی که از دیروز ایجاد شده، تداوم یابد، این روزها، روزهای با آرامشی در بازار طلا خواهد بود.

در یکی دو روز اخیر شاهد ریزش قیمت سکه از کانال ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و بازگشت به کانال ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هستیم که به نظر می‌رسد این روند نزول قیمت در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها