طی چند روز اخیر اخباری متعددی در مورد جام جهانی 2026 منتشر شده است. بعد از اعلام شهرهای مزیبان این مسابقات در سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا، نام ورزشگاه‌های میزبان هم اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۷۰۴۲۳
تعداد بازدید : 66

در این میان، نام یک ورزشگاه خاطره انگیز برای فوتبالی دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. هر بار که نام ورزشگاه آزتکا مکزیک می‌آید، ناخودآگاه ذهن به سمت دو فینال به یاد ماندنی می‌رود.

یکی فینال 1970 که بازی برزیل و ایتالیا در این ورزشگاه برگزار شد و سلسائو با نتیجه 4 بر یک به قهرمانی جهان رسید و آن عکس خاطره انگیز از پله با کاپ قهرمانی ثبت شد.

دیگری هم فینال 1978 که آرژانتین با مارادونا آلمان غربی را شکست داد. حالا آنطور که از اخبار به گوش می‌رسد، قرار است رکوردی به نام آزتکا ثبت شود تا شاید تکرار نشدنی باشد.

طبق اعلام فیفا، فینال جام جهانی 2026 در این ورزشگاه برگزار می‌شود تا تنها استادیومی در تاریخ فوتبال باشد که سه فینال جام جهانی در آن برگزار می‌شود.

خبر دیگری که هنوز شکل رسمی به خودش نگرفته و برخی رسانه‌ها آن را اعلام کردند، موضوع سهمیه قاره‌ها برای جام جهانی 2026 است.

همانطور که از قبل اعلام شده بود، در جام جهانی بعدی ۴۸ تیم در ۱۶ گروه ۳ تیمی رقابت می‌کنند و دو تیم از هر گروه صعود خواهند کرد و به مرحله بعد می‌روند. طبق خبری که نشریه استاد الدوحه قطر روز گذشته منتشر کرد، سهمیه‌بندی قاره‌ها به این ترتیب است: اروپا: 16 تیم، آفریقا: 9 تیم، آسیا: 8 تیم، آمریکای جنوبی: 6 تیم، آمریکای شمالی: 6 تیم و اقیانوسیه یک تیم. 2 سهمیه دیگر از یک تورنمنت 6 تیمی تعیین خواهد شد.

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها