پرداخت افزایش حقوق خرداد ماه بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۵۶

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی. مابه التفاوت افزیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 چقدر است؟. زمان واریز مابه التفاوت افزیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری چقدر افزایش یافت؟. آیا افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی آنان دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان تامین‌ اجتماعی اعلام کرد: با توجه به ابلاغ مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان به سازمان تامین‌ اجتماعی و اعلام قبلی در خصوص زمان واریز مابه‌التفاوت حقوق خردادماه، پرداخت افزایش حقوق خرداد از امروز به صورت استانی آغاز شده و ظرف چند روز آتی در سراسر کشور تکمیل می‌شود.

همچنین مستمری‌بگیرانی که واریزی آن‌ها در حساب‌هایی به جز بانک رفاه انجام می‌شود، مجموع حقوق و مابه‌تفاوت خرداد را در تاریخ ۲۹ خرداد دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است فرایند پرداخت حقوق این ماه، مشابه روال معمول و فهرست الفبایی، از بیستم خرداد آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد.

همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان نیز طی ماه‌های تیر و مرداد پرداخت می‌شود.

جزئیات میزان و زمان واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱

بررسی مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکار افتادگی و بازماندگان که محمد مخبر آن را ابتدای هفته جاری ابلاغ کرد، به ما می‌گوید که بازنشستگانی که حداقلی بگیر هستند، حقوق آن‌ها به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش می‌یابد. با این افزایش ۵۷.۴ درصدی، حقوق ۶۲ درصد بازنشستگان حداقلی بگیر به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.

- مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از امروز چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵ و ۲۶ خرداد آغاز می‌شود. این موضوع را مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تایید کرده و گفته است که واریز اولین مابه‌التفاوت مربوط به خرداد ماه است. مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه اینده تسویه می‌شود.

به گزارش فرارو، اما سوالی که حالا ذهن بازنشستگان تامین اجتماعی را به خود مشغول کرده این است که مابه التفاوت حقوق شان چقدر است و در نهایت حقوق شان پس از تایید هیات دولت به چه میزانی رسیده است.
بخوانید.

بررسی مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکار افتادگی و بازماندگان که محمد مخبر آن را ابتدای هفته جاری ابلاغ کرد، به ما می‌گوید که بازنشستگانی که حداقلی بگیر هستند، حقوق آن‌ها به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش می‌یابد.

میزان واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

با این افزایش ۵۷.۴ درصدی، حقوق ۶۲ درصد بازنشستگان حداقلی بگیر به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.

برای گروه دوم بازنشستگان که زیر ۱۰ میلیون تومان و گروم سوم که بالاتر از آن دریافت می‌کنند، افزایش حقوق ده درصد اعمال می‌شود. اما برای گروه دوم علاوه بر آن ده درصد، مبلغ کمک معیشتی ۶۵۰ هزار تومانی هم در نظر گرفته شده که اعمال می‌شود. گروه دوم شامل ۳۲ درصد بازنشستگان می‌شوند و گروه سوم هم ۶ درصد بازنشستگان را تشکیل می‌دهند.

خبر فوق‌العاده برای افزایش حقوق بازنشستگان | واریز افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد

علاوه بر این قرار است که برای هر سه گروه حق عائله‌مندی و حق اولاد واریز شود. در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن حداقل دو فرزند، می‌توان انتظار افزایش حدود ۶۰۰ هزار تومانی را داشت. مجموع این اعداد به ما می‌گوید که مستمری بگیران (گروه دوم و سوم) در مجموع باید منتظر افزایش حدود ۳۰ درصدی باشند.

انتقاد از افزایش ۲۱درصد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی گفت:افزایش ۲۱ درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به هیچ وجه با شرایط اقتصادی موجود تناسبی ندارد و مورد پذیرش بازنشستگان نیست.

علی اصغر بیات در گفتگو با مهر افزود: متأسفانه مسئولان در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی سال ۹۹ کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشتند و شاهد اهمال، کم کاری و تزریق بی اعتمادی، تبعیض و ناعدالتی و نا امیدی در میان بخش عمده‌ای از زحمتکش ترین و مظلوم ترین آحاد جمعیت کشور هستیم. آن هم قشری که دین خود را به بهترین نحو به کشور و نظام ادا کرد.

وی ادامه داد: چطور می‌شود اثرات گرانی و تورم و بالا رفتن هزینه‌های زندگی برای بازنشستگان و مستمری بگیران چند صندوق بازنشستگی متفاوت باشد؟ مستمری بگیران خوش نشین برخی صندوق‌ها علیرغم آنکه از جمعیتی بسیار کمتر از کارگران مستمری بگیر تأمین اجتماعی برخوردارند، از حمایت تمام قد مسئولان در مجلس و دولت بهره مندند و کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سالهاست دلخوش به وعده‌های رنگارنگی هستند که اگر محقق شوند، تغییر ناچیزی در معیشتشان رخ خواهد داد.

بیات در ادامه افزود: در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران سال ۹۹ شاهد اتفاقات عجیب و غریبی بوده ایم که تاکنون سابقه نداشته است. چند سالی است که بی توجهی و نقض آشکار قوانین، بیشترین صدمه را به قشر بی پناه و ضعیف کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی وارد کرده است. مواد قانونی ۴۱ و ۱۱۱ به خوبی گویا و راهگشای تصمیمات مربوط به این اقشار است. اما به نظر می‌رسد تفسیر به رأی قوانین رویه دائمی برخی مسئولان شده و علیرغم مشاهده فشارهای کمرشکن اقتصادی و کوچک شدن سفره بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، سیاسی کاری، بی توجهی به درخواست‌ها و امید به مشمول گذر زمان شدن را راه چاره یافته اند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور گفت: در ماه‌های پایانی سال ۹۸ مذاکرات و مکاتبات متعدد و فشرده‌ای را با مسئولان دولت و مجلس با هدف توجه جدی به ضرورت تقویت معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران انجام دادیم و درخواست کردیم در تعیین افزایش حقوق کارگران که حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز متأثر از آن است، دقت نظر لازم را داشته باشند. این درحالی است که به دلیل خلاء قانونی و علیرغم آنکه سه و نیم میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی را تحت پوشش داریم، از حضور در شورای عالی کار محرومیم و سالهاست صدای ما را کسی نمی‌شنود.

بیات خاطر نشان کرد: سبد معیشت و نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی ۲ مؤلفه مهم و تأثیر گذار برای تعیین افزایش حقوق سالیانه کارگران است. حتی اگر تورم ۴۱ درصدی بانک مرکزی را هم در نظر بگیریم که در واقع بسیار بیشتر از اینهاست، افزایش ۲۱ درصدی حقوق چه تناسبی با واقعیات اقتصادی و شرایط تورمی دارد؟ نمایندگان کارگران در شورای عالی کار مصوبه افزایش حقوق را تأیید و امضا نکرده اند و موضوع به مراجع و قوه قضائیه نیز ارجاع شده و حتی رهبر معظم انقلاب نیز بر ضرورت توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و کارگران و بازنشستگان تاکید کرده اند. فرمایش ایشان فصل الخطاب است. این تعلل در بازنگری برای چیست؟

وی ادامه داد: جالب اینجاست که در خصوص افزایش نیم بند ۲۱ درصدی حقوق نیز مطالب خلاف واقع و به عنوان دیدگاه کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر منتشر کرده اند. این در حالی است که ما معتقدیم افزایش یک رویه و ثابت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در همه سطوح مزدی موجب افزایش شکاف درآمدی خواهد شد و حداقل بگیران در این میان بیش از همه ضرر خواهند کرد. به همین دلیل در کلیه جلسات بر مهمترین دغدغه خود که رساندن افزایش حقوق حداقل بگیران به نزدیک حداقل دریافتی سال ۹۹ که دو میلیون و هشتصد هزار تومان برابر تبصره ۱۲ بودجه سال ۹۹ کشور بود، اصرار کرده ایم. بنابر این انتظار داریم مسئولان توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند. متأسفانه با افزایش نرخ تورم و هزینه‌های زندگی آمار حداقل بگیران تأمین اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و بالغ بر ۷۰ درصد آنها به عنوان حداقل بگیر و در زمره اقشار آسیب پذیر قرار دارند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور افزود: ما کاملاً به ملاحظات و الزامات مؤثر در تعیین افزایش حقوق سالیانه کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی واقفیم. حفظ انگیزه بیمه پردازی و جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید و تورم از جمله این ملاحظات است. اما چرا فقط بازنشستگان و مستمری بگیران باید بیشترین هزینه را بپردازند؟ پس جایگاه سیاست‌های حمایتی از تولید کنندگان و کارفرمایان کجاست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
۰
۰
سلام بازنشستگان تامین اجتماعی باید برویم گدایی غیرزاین علاجی نداریم شرمنده اهل اعیال شدیم قربان خدابریم چکار کنیم،،،،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
۰
۰
بابادمتان گرم نمیدانیم بااین حقوق چکار کنیم فقط یک هفته زنده میمانیم بازهم شکر

نیازمندی ها