رقابت های لیگ ملت های اروپا

ببینید | خلاصه بازی ایتالیا - انگلیس

شوک بزرگ در هفته چهارم لیگ ملت‌های اروپا

ببینید | تحقیر انگلیس

بعضی اوقات برای توصیف برخی اتفاقات و حوادث می‌توان کلی داستان سرایی کرد و با قطار کردن کلی واژه و کلمه، عمق فاجعه و یا خوشی آن اتفاق را بیان کرد. اما یک راه ساده‌تر هم در این میان وجود دارد. به قول معروف، آمار و ارقام هیچ وقت دروغ نمی‌گویند و خیلی بی پرده واقعیت را به همه نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۴۸
تعداد بازدید : 40

بعد از باخت عجیب و دور از انتظار تیم ملی فوتبال انگلیس در هفته چهارم لیگ ملت‌ های اروپا با نتیجه 4 بر صفر مقابل مجارستان آن هم در خانه، خیلی از کارشناسان و هواداران فوتبال انگلیس را در شوک فرو برد. اما آنچه که می‌تواند به عنوان یک هشدار برای سه شیرها و مربی‌اش در نظر گرفت، چند آمار ساده اما بسیار مهم است.

اولین آماری که به آن اشاره شد، به سال 1928 یعنی 92 سال قبل بر می‌گردد. آخرین شکست سنگین انگلیس در خانه به همان سال بر می‌گردد که مقابل اسکاتلند با نتیجه 5 بر یک شکست خورد. البته انگلیس یک زخم قدیمی هم از مجارستان خورده بود که با نتیجه رقم خورده در بازی سه‌شنبه شب این زخم دوباره سرباز کرد.

از سال 1953 تا به امروز، مجارستان تنها تیمی است که توسط در زمین انگلیس چهار گل به سه شیرها بزند. آخرین بار در همان سال بود که مجارستان توانست در خانه انگلیس با نتیجه 6 بر سه پیروز شود.

برای اینکه بدانید این فاجعه تا چقدر برای انگلیسی‌ها سنگین بوده، باید این آمار را هم مدنظر داشته باشیم که تیم ملی فوتبال انگلیس برای اولین بار در تاریخ خودش در یک بازی چهار گل دریافت کرد و در مقابل هم نتوانست یک بار هم دروازه حریفش را باز کند.

در کنار این آمار، کارشناسان انتقادات فنی زیادی هم به نحوه بازی کردن تیم گرت ساوت گیت دارند. این تیم با وجود داشتن کلی بازیکنان هجومی، در چهار بازی لیگ ملت‌های اروپا در فصل جاری فقط یک گل زده و آن هم از روی نقطه پنالتی در بازی مقابل آلمان بوده است.

از طرفی این تیم برای اولین بار طی 8 سال گذشته، در چهار بازی پیاپی نتوانسته به پیروزی برسد. حالا چالش اصلی پیش روی ساوت گیت این است که تا پیش از جام جهانی قطر او فقط دو بازی در فیفا دی سپتامبر فرصت دارد که تیم خودش را بازسازی کند.

در این میان، بعضی‌ها سعی می‌کنند به نیمه پر لیوان نگاه بیاندازند. آنها می‌گویند انگلیس در 10 روز گذشته چهار بازی انجام داده و ساوت گیت به این بازی‌ها به چشم دیدارهای تدارکاتی نگاه کرده است. به همین دلیل بعد از تساوی بدون گل مقابل ایتالیا، ساوت گیت 9 تغییر در ترکیب اصلی‌اش ایجاد کرد.

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها