سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان از برخورد جدی با رانندگان پرخطر و تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۰۵

ابوالفضل احمدزاده در گفت ‎وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهار داشت: متاسفانه بر اساس آمار رسمی موجود، سیستان وبلوچستان در بخش تصادفات جاده ای رتبه نخست کشور را دارد و این استان با 6.7 درصد کشته بیشترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده که بسیار اسفناک و تلخ است.

 

وی افزود: متاسفانه طی روزهای گذشته نیز بر اثر برخورد چند دستگاه خودروی سواری در بلوار خلیج فارس زاهدان، تعدادی از شهروندان که عمدتاً هم جوان بودند کشته و مجروح شدند و حادثه ای تلخ و غمبار را رقم زد که به هیچ وجه شایسته این استان نیست و خانواده های زیادی را داغدار و غمگین کرد.

 

وی با اشاره به اینکه صیانت از جان مردم به ویژه در بحث های مربوط به تصادفات جاده ای و سوانح داخل شهر مصداق بارز احیای حقوق عامه است تاکید کرد: در همین راستا و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی آتی، موضوع جلسه بعدی کارگروه صیانت از حقوق عامه مرکز استان به بحث تصادفات جاده ای اختصاص یافت چرا که حفاظت از جان مردم یک اولویت و ضرورت است.

 

به گفته احمدزاده؛ نهادهای متولی نیز مکلف هستند نقاط پرخطر که طی دو سال گذشته مشخص و به اداره کل راه و شهرسازی، پلیس راه و بعضاَ شهرداری ها در داخل شهر اعلام شده را ترمیم و اصلاح کنند که در کارگروه آتی صیانت از حقوق عامه به طور جدی مطالبه می شود تا در سریعترین زمان ممکن رفع شود.

 

وی ادامه داد: از طرف دیگر دادستانی مرکز استان نیز مجازات های سخت گیرانه تری در برخورد با این افراد در نظر گرفته است که علاوه بر توقیف 60 روزه خودرو، برای رانندگان پرخطر و حادثه آفرین نیز پرونده های قضایی تشکیل داده و بدون مماشات با آنها برخورد می کند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری در استان نباشیم.

 

احمد زاده در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد که آموزش های لازم نیز به نحو فنی ازطریق کلاس های راهنمایی ورانندگی درسطح استان ارایه شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها