رییس شورای عالی کانون صرافان از آغاز روند کاهشی قیمت ارز پس از تصمیم اخیر بانک مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۱۶

قیمت دلار کاهش یافت. رشد قیمت دلار متوقف شد. قیمت دلار نزول کرد. بازگشت قیمت دلار به کانال ۳۲ هزار تومان. توقف روند صعودی قیمت دلار در بازار.

به گزارش ایسنا، کامران سلطانی زاده امروز در یک برنامه تلویزیونی گفت: به دنبال صدور مجوز اخیر بانک مرکزی مبنی بر مجاز شدن خرید ارز صادرکنندگان بر اساس قیمت توافقی از سوی صرافان، بازار به این تصمیم واکنش مثبت نشان داده و روند قیمتی از امروز معکوس شده است.

به گفته وی، در ساعات ابتدایی اجرای این طرح، روند صعودی قیمت دلار متوقف شده و این ارز بار دیگر به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشته است. همچنین از تعداد متقاضیان خرید ارز کاسته شده و میزان عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است.

رییس شورای عالی کانون صرافان با بیان اینکه تقاضای فروش ارز از سوی صادرکنندگان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: با توجه به فاصله‌ای که میان قیمت سامانه سنا و بازار وجود داشت، صادرکنندگان علاقه زیادی برای عرضه ارز خود در بازار نداشتند اما به دنبال مجوز اخیر بانک مرکزی، میزان عرضه ارز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

سلطانی زاده ادامه داد: در ساعات گذشته صادر کنندگان حدود ۱.۵ میلیون یورو ارز خود را به بازار وارد کرده و برای فروش در اختیار صرافان قرار داده‌اند که افزایش قابل توجهی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

به گفته وی، از این میزان ارز، تنها حدود ۵۰۰ هزار یورو به فروش رسیده که نشان می‌دهد که عرضه از تقاضا پیشی گرفته و با توجه به کاهش تقاضای فعال برای خرید، روند کاهشی قیمت ارز در بازار آغاز شده است.

قیمت دلار مشخص شد

قیمت ارز در بازار آزاد تهران در جریان معاملات امروز دوشنبه 23 خرداد 1401 مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری موج، در جریان معاملات امروز دوشنبه 23 خرداد 1401 قیمت ارز در بازار آزاد تهران مشخص شد.

هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۱۸۲ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۲۵۵تومان به فروش می‌رسد.

ناکامی بازار در کنترل قیمت دلار

قیمت دلار در طول دو هفته گذشته حتی روز‌های پنج‌شنبه از مقدار متوسط پایین نیامد، اما قیمت دلار امروز مسیر صعودی را پیمود و پشت مرز 28 هزار و 300 تومان قرار گرفت


به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 28 هزار و 180 تومان قرار داشت، قیمت دلار در شروع معاملات امروز روی 28 هزار و 90 تومان قرار گرفت، اما در این سطوح پایدار نماند و دوباره به سمت بالا حرکت کرد. قیمت دلار امروز مرز حساس 28 هزار و 300 تومان را لمس کرد و در پایان معاملات روی 28 هزار و 290 تومان قرار گرفت.

قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز مرز 7 هزار و 700 تومان را از دست داد و روی 7 هزار و 680 تومان قرار گرفت.

قیمت دلار تغییر کانال داد | قیمت دلار ریزشی شد

قیمت درهم نیز مانند دلار در طول معاملات مسیر صعودی را پیمود و در نهایت روی 7 هزار و 730 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزار و 392 تومان به دست می‌آمد که حدود 100 تومان از نرخ دلار بازار آزاد بیشتر بود.

قیمت طلا در روز جمعه قدری افت کرد و مرز 1850 دلار را از دست داد. امروز بازار طلای جهانی تعطیل بود و قیمت سکه انتظار شروع هفته بازار طلا در روز دوشنبه را می‌کشید. قیمت سکه امروز همراه با قیمت دلار ابتدا کاهش یافت و زیر مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان قرار گرفت، اما در ادامه رشد کرد و در نهایت تغییراتی مثبت را نسبت به عصر دیروز به ثبت رساند. قیمت سکه امامی در آخرین ساعات معاملات امروز 12 میلیون و 480 هزار تومان بود و هنوز از مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان عبور نکرده بود.

قیمت دلار بازار آزاد عصر امروز تغییراتی مثبت را نسبت به عصر روز گذشته به ثبت رسانده بود، اما قیمت دلار متشکل و سنا به صورت جزئی کاهش یافت. قیمت دلار متشکل با افت 36 تومانی روی 26 هزار و 565 تومان قرار گرفت.

قیمت دلار سنا نیز 10 تومان پایین آمد و روی 26 هزار و 865 تومان ایستاد. عرضه دلار هم نسبت به روز گذشته 3 درصد پایین آمد و 11 میلیون و 408 هزار گزارش می‌شد.

عرضه دلار با وجود افت نسبت به روز گذشته در سطوح بالایی قرار داشت. متوسط عرضه دلار از 7 فروردین سال جاری 6 میلیون و 809 هزار به دست می‌آید و عرضه امروز از این رقم 68 درصد بالاتر بود. عرضه دلار در طول دو هفته گذشته حتی در روزهای پنج‌شنبه که معمولا عرضه پایین‌تر است، زیر این رقم قرار نگرفت.

افزایش قیمت دلار آزاد در این سطح از عرضه از انتظارات افزایشی فعالان بازار و عدم اطمینان نسبت به آینده حکایت دارد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز مسیر صعودی را دنبال کرد و نزدیک به مرز 28 هزار و 300 تومان قرار گرفت. قیمت سکه نیز همراه با دلار افزایش یافت و پشت مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان متوقف شد. قیمت دلار متشکل و سنا بر خلاف دلار بازار آزاد به صورت محدود کاهش یافت و حجم عرضه دلار متشکل در سطوح بالا باقی ماند.

کاهش قیمت دلار در بازار غیر رسمی آغاز شد

رییس سابق کانون صرافان از ایجاد تعادل در بازار ارز و کاهش قیمت‌ها با تصمیمات جدید بانک مرکزی خبر داد و گفت: در حوزه ارزی اختلاف قیمت ارز آرام آرام کاهش می‌یابد و صف در مقابل صرافی‌ها از بین می‌رود.

رئیس سابق کانون صرافان گفت: خوشبختانه عرضه ارز حاصل از صادرات بر تقاضای آن پیشی گرفت و روند کاهش ارز در بازار غیررسمی آغاز شد.

لواسانی در مورد قیمت دلار گفت‌: در حال حاضر قیمت دلار در بازار آزاد 32400 تا 32450 تومان است البته برخی از صرافی‌ها به صورت خودجوش به 32300 تومان هم می‌فروشند.

رئیس سابق کانون صرافان گفت: بررسی روند نشان می‌دهد عرضه ارز بر تقاضای آن پیشی گرفته و در ساعت‌های آینده نتایج بهتری در این زمینه خواهیم داشت.

به گزارش سایت طلا، قیمت‌ها در بازار ارز در چند روز گذشته با تلاطم و رشد قیمت همراه شد؛ البته فعالان این بازار عنوان کردند که این افزایش به دلیل فضای روانی است و اتفاق خاصی رخ نداده است. کارشناس همچنین پیش‌بینی کردند که با فروکش کردن این فضای روانی قیمت ارز روند کاهشی خواهد داشت.

بانک مرکزی برای ایجاد ثبات و تعادل در بازار ارز بلافاصله اقدام و روز گذشته با صرافان جلسه‌ای برگزار کرد. پس از این جلسه و در راستای تسهیل عرضه و فروش ارز دستورالعملی ابلاغ شد که براساس آن صرافی‌های مجاز، ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند؛ همچنین با صدور مجوز فروش ارز در سرفصل ۲۴ (سایر) با احراز هویت متقاضی، امکان خرید ارز برای متقاضیان از کانال رسمی را تسهیل می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان بازار ارز با اجرایی شدن این دستورالعمل انتظار می‌رود انگیزه صادرکنندگان برای عرضه ارز در بازار افزایش یابد و زمینه برای تعدیل قیمت‌ها فراهم خواهد شد.

«حمید لواسانی» رییس سابق کانون صرافان درباره وضعیت بازار ارز پس تصمیمات و ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به صرافی‌های مجاز، گفت: شاه بیت مصوبه روز گذشته بانک مرکزی این است که اجازه می‌دهد صرافی‌ها بر مبنای نیاز روزانه ارز از صادرکنندگان خریداری کند.

وی تاکید کرد: اجرای مصوبه خرید ارز از صادرکنندگان با نرخ توافقی باعث می‌شود که بازار به تعادل برسد.

رییس سابق کانون صرافان تصریح کرد: در این لحظه با اجرای دستورالعمل بانک مرکزی عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است.

وی تاکید کرد: در روزهای آینده قطعاً اگر حضور بازار ساز با این مقررات خوبی که اتخاذ شده، بیشتر شود نیازی به عرضه و دخالت بازار ساز و بانک مرکزی نیست.

لواسانی گفت: الان ما درصدد هستیم صف و تجمع در مقابل صرافی‌ها از بین برود و صف زمانی از بین می‌رود که بازار ارز چندنرخی نباشد.

این فعال بازار ارز افزود: هم اکنون در حوزه ارزی اختلاف قیمت‌ها آرام‌آرام کاهش می‌یابد و به سمتی می‌رویم که افراد بتوانند نیازهای روزمره خود در حوزه صرافی همچون حواله و اسکناس تامین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها