استاندار هرمزگان گفت:صیادی و تجارت، کسب و کارهای تاریخی مردمان هرمزگان بوده که با احیای مجدد می‌توانند اشتغال‌زایی بسیار خوبی ایجاد کنند
استاندار هرمزگان گفت:صیادی و تجارت، کسب و کارهای تاریخی مردمان هرمزگان بوده که با احیای مجدد می‌توانند اشتغال‌زایی بسیار خوبی ایجاد کنند
کد خبر: ۱۳۶۹۷۱۲

هرمزگان-جام جم انلاین-صیادی و تجارت، کسب و کارهای تاریخی مردمان هرمزگان بوده که با احیای مجدد می‌توانند اشتغال‌زایی بسیار خوبی ایجاد کنند.

 

مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان  در جلسه مشترک با رئیس سابق، سرپرست فعلی و کارکنان سازمان برنامه و بودجه استان هرمزگان اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان مغز متفکر نقش مهمی در توسعه استان ایفا می‌کند و با تصمیم سازی درست در زمینه تخصیص بودجه می‌تواند به رشد استان کمک کند.

 

وی افزود: از تصمیمات و اقدامات هیجانی گریزان هستم و اعتقاد دارم تصمیم گیری از روی احساس موجب گرفتاری در آینده خواهد شد از این رو نیاز است در مسائل اساسی استان از جمله در بحث برنامه و بودجه بر اساس عقل تصمیم‌گیری شود تا در روند توسعه استان شاهد پیشرفت باشیم.

 

استاندار هرمزگان گفت: ما به پایان راه توسعه آسان رسیده‌ایم و نیاز است برای رسیدن به توسعه نوین گام‌های مهمی در حوزه نرم افزاری برداریم تا شاخص‌های مد نظر در حوزه رشد و توسعه استان محقق شوند بنابراین محدود کردن سازمان برنامه و بودجه صرفا به اقدامات سخت افزاری جفا به آینده این استان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در توسعه باید بر روی امور بزرگ و شاهرگ‌ها تمرکز کرد و از هدر رفت بودجه در طرح‌هایی که سود دائمی برای استان ندارند و کمک چندانی به پیشرفت و توسعه نخواهند کرد باید جلوگیری کرد.

مهندس دوستی با تشریح موقعیت خاص استراتژیکی استان هرمزگان و مزیت ترانزیتی این استان به نسبت سایر استان‌ها و حتی کشورهای همسایه، بزرگترین نگرانی فعلی استان در این حوزه برشمرد و نیاز امروز را بهبود فرآیندها برای ثبات در مزیت لجستیکی و ترانزیتی و ارتقا جایگاه فعلی دانست و گفت: در دو بخش مهم و حیاتی نیاز است ورود جدی صورت گیرد، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها اصلاح فرآیندها است مزیت استان هرمزگان و شهر بندرعباس، بندری بودن و ترانزیتی بودن آن است باید با اصلاح فرآیندها و بهبود وضعیت فعلی موجب کاهش معطلی کامیون‌ها و به روز کردن تجهیزات تخلیه و بارگیری شد تا همچنان این مزیت مهم برای این شهر بماند.

 

وی صیادی و تجارت را دو شغل و فعالیت اقتصادی مهم استان هرمزگان در طول تاریخ برشمرد و گفت: هر قوم برای خود کسب و کارهای تاریخی دارد که مردمان هرمزگان از دیرباز به پیشه صیادی و تجارت دریایی مشغول بوده‌اند و باید اکنون نیز با استفاده از ایده‌های جدید این پیشه‌های اشتغالزا را احیا کرد.

 

استاندار هرمزگان ادامه داد: باید جایگاه ارتزاق سنتی مردم که صید و تجارت است را احیا کنیم که نیازمند سرمایه‌گذاری خاصی نیست بلکه با برخی سیاست‌گذاری‌های نرم افزاری می‌توان این چالش را رفع و به ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک کرد.

 

وی افزود: برای این مسئله و مراکز تقویت ذخایر ماهیان، تقویت زیستگاه ماهیان و برق رسانی به مزارع پرورش میگوی استان در سفر اخیر رئیس جمهور نیز اعتبار دریافت شد اگر بر روی این موارد پافشاری شود به نتیجه می‌رسیم و از سازمان برنامه و بودجه هم راهبری توسعه را انتظار دارم.

 

مهندس دوستی گفت: توسعه بالا دستی در استان اتفاق افتاده اما باید خوشه‌های صنعتی مرتبط با صنایع استان نیز ایجاد شود که سیاست گذاری و پافشاری بر تحقق آن نیازمند عزمی راسخ است تا بتوان علاوه بر رسیدن به توسعه، وضعیت اشتغال و درآمد استان را بهبود بخشید.

 

وی با اعلام حمایت قاطع از شاکری سرپرست فعلی سازمان برنامه و بودجه هرمزگان، صالح دریانورد ریاست سابق این سازمان را فردی پاکدست، صالح و مورد وثوق تمامی جریانات سیاسی استان دانست و گفت: آقای دریانورد فردی شریف است که حتی منتقدان نیز از وی به نیکی یاد می‌کند و اولویت ما هم ماندن وی در این سمت بود.

 

گفتنی است در پایان این جلسه از زحمات دکتر صالح دریانورد ریاست سابق سازمان برنامه و بودجه هرمزگان از سوی استاندار هرمزگان تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها