منابع عراقی شامگاه پنج شنبه از حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۶۹۵۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، منابع عراقی شامگاه پنج شنبه از حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یک منبع امنیتی گفت: اطراف پایگاه نظامی ترکیه در موصل واقع در استان نینوا هدف حمله چند راکت کاتیوشا قرار گرفت.

وی در عین حال افزود: تا کنون تلفات و خساراتی در پی این حمله راکتی اعلام نشده است.

گفتنی است که مدت زمان طولانی است که پایگاه زیلکان محل اختلاف بغداد و آنکارا است، اما طرف ترکیه‌ای مدعی است که از آن برای مقابله با نیروهای پ‌.ک. ک استفاده می‌کنند.

مسئولان و دولت عراق تاکنون بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان آن شده‌اند.

«هاوکار الجاف» کارشناس امنیتی کُرد پیش از این با اشاره به حضور گسترده نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد: ارتش ترکیه ۵۰ پایگاه مختلف نظامی در مناطق اقلیم دارد که ۲۱ پایگاه از آنها، پایگاه‌های اصلی محسوب می‌شوند.

وی افزود: این ۵۰ پایگاه نظامی در منطقه مابین دو شهر دهوک و اربیل در نوار مرزی اقلیم کردستان عراق قرار دارند. همچنین ارتش ترکیه دهها مرکز اطلاعاتی و جاسوسی در داخل اقلیم کردستان عراق ایجاد کرده که فعالیت‌های آنها در پوشش نمایندگان جامعه مدنی و یا شرکت‌های تجاری انجام می‌شود.

حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اخیراً خواستار لغو توافق امضا شده در زمان رژیم بعث میان آنکارا و بغداد شده است.

براساس این توافق که از سوی صدام مورد موافقت قرار گرفت نظامیان ترک اجازه دارند در راستای اهداف امنیتی خود تا ۱۰ کیلومتر وارد اراضی عراق شوند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها