پول، سد راه ازدواج!
برگزاری مراسم آسان ازدواج مسیری مناسب برای خوشبختی جوانان

پول، سد راه ازدواج!

‌ جام جم آنلاین از افزایش فعالیت تالار‌های پذیرایی لاکچری گزارش می‌دهد

در این تالار‌های پذیرایی کباب می‌شوید | ۱۵۰میلیون تومان ورودی، هر مهمان ۵میلیون تومان

«لاکچری» و «مجلل» این واژه‌ها به پای ثابت تبلیغات بسیاری از تالار‌های حاشیه شهر تهران بدل شده است. تالارهایی با منو‌های عجیب و غریب که پا گذاشتن در آن‌ها به معنای واقعی کلمه گران تمام می‌شود. برخی از این تالار‌ها ورودی‌شان از ۱۵۰ میلیون تومان فراتر می‌رود و هزینه پذیرایی از هر مهمان را تا هشت میلیون‌تومان حساب می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۶۹۳۹۰

در این تالار‌های پذیرایی کباب می‌شوید | ۱۵۰میلیون تومان ورودی، هر مهمان ۵میلیون تومان

پذیرایی از مهمانان برای زوج‌های جوانی که می‌خواهند این روزها زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند، گران تمام می‌شود. در ساده‌ترین شکل و برای آنها که ازدواج آسان را در دستور کار قرار می‌دهند. پذیرایی از هر مهمان حدود 200هزار تومان هزینه روی دست زوج‌های جوان می‌گذارد. این درحالی است که در تالارهای پذیرایی لاکچری که این روزها مانند قارچ در کلانشهرهای کشور رشد می‌کند. منوهای پذیرایی از مهمانان کاملا باز است و به قول معروف برخی مدیران تالارها تا آنجا که تیغ‌شان ببرد عدد و رقم پشت سرهم قطار می‌کند.

لاکچری‌های پر مشتری!

کافی است در موتور جست‌وجوی گوگل «تالار پذیرایی لاکچری» را وارد کنید تا با فهرستی از لوکس‌ترین تالارهای دنیا رو به رو شوید. تالارهایی که با زرق و برق فراوان ساخته شده‌اند و در تبلیغات آنها آمده که دارای برکه، باغچه ژاپنی، معماری رومی، اتاق کودک و... هستند.

 در نقش فردی که قصد رزرو تالار برای یک مراسم خاص را دارد با مدیر یکی از این تالارها که در حاشیه شهر تهران قرار گرفته است، تماس می‌گیریم. مرد جوانی تلفن را پاسخ می‌دهد و می‌گوید: تا حدود 40 روز آینده وقت خالی نداریم‌. وقتی با زمان پیشنهادی او موافقت می‌کنیم و از هزینه و منوهای تالار می‌پرسیم. مرد جوان ارائه اطلاعات بیشتر را منوط به قرار حضوری ‌می‌کند.

‌در نهایت برای گرفتن اطلاعات بیشتر به او می‌گوییم برای مقایسه شرایط با تالار دیگری اطلاعات اولیه را در اختیارمان بگذارد به این شکل مرد جوان اندکی کوتاه می‌آید و می‌گوید:« شما می‌توانید روی ورودی 150 میلیون تومان و هزینه هر مهمان پنج میلیون تومان حساب و کتاب کنید.»

البته که این عدد و رقم ‌ دیگر خدمات مجلس را پوشش نمی‌دهد و عروس و داماد باید برای استفاده از خدماتی مانند گل‌آرایی، سفره عقد، موسیقی و فیلم‌برداری و عکاسی هزینه‌های جداگانه‌ای بپردازند.

با مدیر یک باغ تالار لاکچری دیگر تماس می‌گیریم. او نیز وقتی تقویمش را ورق می‌زند، می‌گوید تا یک ماه آینده وقت خالی ندارند.

به این ترتیب با تاریخ پیشنهادی مدیرجوان این تالار نیز موافقت می‌کنیم و از او درباره هزینه‌ها می‌‌پرسیم:«80میلیون تومان به عنوان ورودی در نظر گرفته می‌شود و منوی ‌ پذیرایی از هر مهمان بین 3 تا 8میلیون تومان است.»

اگر از منوی غذایی این تالارها بپرسید در جواب خواهید شنید هر آنچه مشتری‌ها بخواهند به شکل سلف سرویس برای آنها آماده می‌شود از خوراک‌های دریایی مانند لابستر گرفته تا انواع کباب و خورش.

مرد جوان به گفتن همین اطلاعات بسنده می‌کند و می‌گوید اطلاعات بیشتر را در جلسه حضوری به ما می‌دهد. در این تالار نیز هزینه خدماتی مانند فیلم برداری و گل آرایی و سفره عقد به صورت جدا در نظر گرفته می شود و برای استفاده از آنها باید با افرادی که تالار معرفی می‌کند قرار داد بست.

تالار مافیا‌  

بیشتر مدیران تالارهای لاکچری وقتی صحبت به هزینه‌‌ها می‌رسد از پاسخ تلفنی طفره می‌روند و تاکید می‌کنند که این جزییات را در جلسات حضوری مطرح خواهند کرد.

این درحالی است که آنها برای خود مقررات عجیب دیگری نیز در نظر گرفته‌اند. برای نمونه اگر قصد استفاده از خدمات گل‌آرایی، فیلم برداری، موسیقی و... را داشته باشید باید با افرادی که این تالارها معرفی می‌کنند قرار داد ببندید. مدیر یکی از این تالارهای لاکچری در این باره به ما می‌‌گوید: ما گروه‌های هنری غریبه را به تالارمان راه نمی‌دهیم به همین دلیل باید با افرادی که ما معرفی می کنیم قرار داد ببندید.

 این محدودیت در واقع به نوعی زمینه را برای کسب درآمد بیشتر این تالارها فراهم می‌کند.

پدرام، فیلم بردار جوانی است که با بسیاری از این تالارها کار می‌کند. او درباره پشت پرده فعالیت این تالارهای لاکچری به جام‌جم آنلاین می‌گوید: مدیران این تالارها هزینه‌های زیادی بابت خدماتی مانند فیلم‌برداری از مشتریان خود می‌گیرند و درصد کمی را به افرادی مثل من که این کار را انجام می‌دهند پرداخت می‌کنند. به همین دلیل به نفع آنهاست که مشتری‌هایشان را مجبور کنند با افرادی که تالار معرفی می‌کند قرار داد ببندند.

پدرام ادامه می‌دهد: به نوعی این تالارها برای خود یک شبکه مافیایی ایجاد کرده‌اند و با افراد محدودی همکاری می‌کنند.

از لباس عروس 100 میلیونی تا پنت‌هاوس کادویی

هزینه استفاده از خدمات تالارهای لاکچری آنقدر بالاست که بسیاری را در ابتدا به این فکر می‌اندازد که چه افرادی می‌توانند از پس هزینه‌های این تالارها بر آیند.

 پدارم که به دلیل شغلش به چنین تالارهایی رفت و آمد می‌کند. در این باره به ما می‌گوید: بیشتر مشتریان این تالارها را آقازاده‌ها تشکیل می‌دهند. افرادی که به آسانی پول روی پول می‌گذارند‌ و به آسانی نیز خرج می‌کند.

او ادامه می‌دهد: برای نمونه مدتی پیش برای فیلم برداری به یکی از این تالارها دعوت شدم و آنچه برای ما کمی تازگی داشت این بود که عروس برای تهیه لباسش حدود یکصد میلیون تومان هزینه کرده بود.

اگر از آقای فیلم‌بردار درباره کادوهایی که در این مراسم به عروس و داماد داده می‌شود نیز بپرسید، خواهید شنید:«مهمان‌ها معمولا سکه، دلار و یورو کادو می‌دهند. اما مدتی پیش پدر داماد یک پنت‌هاوس در شمال شهر به عروس و داماد هدیه داد.»

نداریم!

ماجرای تالارهای لاکچری را با خسرو ابراهیمی‌نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در میان می‌گذاریم، او ‌فعالیت چنین تالارهایی را رد می‌کند. وقتی از ابراهیمی‌نیا درباره تعرفه‌های عجیب این تالارها می پرسیم. او می‌گوید: اگر چنین مساله‌ای صحت داشته باشد. صاحب تالار مرتکب تخلف شده است و  چنین تالاری را پلمب خواهیم کرد.

هرچند  رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران از برخورد قانونی با متخلفان سخن به میان می‌آورد. اما آشفته بازار ‌ تالارها از این حکایت دارد که هیچ نظارتی روی فعالیت تالارهای کشور انجام نمی‌شود.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها