معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به کانتینرهای یخچالی شش ترمینال به صورت مستمر در بندر شهید رجایی در حال فعالیت می باشند.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به کانتینرهای یخچالی شش ترمینال به صورت مستمر در بندر شهید رجایی در حال فعالیت می باشند.
کد خبر: ۱۳۶۹۳۱۵

هرمزگان-جام جم انلاین-معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به کانتینرهای یخچالی شش ترمینال به صورت مستمر در بندر شهید رجایی در حال فعالیت می باشند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، " منصور خرمشکوه" در تشریح ایجاد ظرفیت های جدید کانتینرهای یخچالی در بنادر استان اظهار داشت: این اقدام در راستای توسعه زیر ساخت‌های لازم به منظور خدمات رسانی به کانتینرهای یخچالی در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت از سالیان گذشته با محوریت اداره کل و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به انجام رسیده است.

 

وی افزود: در همین زمینه ظرفیت‌های زیادی از جمله ۲ هزار و ۸۶۴ پلاک برق کانتینر یخچالی، ۴۷۰ پاور پک و ۳هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت سردخانه‌ای در شش ترمینال بندر شهیدرجایی ایجاد و شرکت‌ها به شکل مستمر در حال خدمات رسانی می‌باشند.

 

خرمشکوه بیان داشت: علاوه بر بندر شهید رجایی در بنادر لنگه، شهید باهنر و بندر جاسک نیز همزمان شرایط لازم برای ورود کامیون‌های حامل کانتینرهای یخچالی و تخلیه آن بر روی شناورها به صورت مداوم مهیا که خوشبختانه از رونق قابل توجهی نیز برخوردار است.

 

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۶ قلم محصولات کشاورزی و همزمان سایر مشتقات دامی و لبنی از طریق کانتینرهای یخچالی از بنادر مرکز، شرق و غرب استان به مقصدهای تعیین شده بارگیری و ارسال شده که عمده این محصولات شامل خرما، سیب درختی، کیوی، رطب، ماهی و میگو و سایر محصولات و مشتقات کشاورزی و دامی و لبنی می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه عمده کشورهای هدف کانتینرهای یخچالی ارسالی از بندر شهید رجایی شامل چین، هند، سریلانکا و امارات می‌باشد که به طور یقین با حمایت دولت و ایجاد زیرساخت‌های لازم امکان توسعه و رونق بیش از پیش این تجارت وجود خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به اقبال کشورهای هدف از این گونه فعالیت و استقبال تجار و بازرگانان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طرح‌های توسعه جدید برای ایجاد ظرفیت بیشتر در حوزه کالاهای یخچالی در دستور کار خود دارد.

 

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مجموع در کل این استان و در شش ماهه دوم سال گذشته شاهد افزایش ۶۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بوده‌ایم.

 

خرمشکوه با بیان اینکه در شهرستان بندرلنگه علاوه بر صادرات این کانتینرها به کشورهای امارات و قطر بخشی از طریق شارجه به کشور عمان ترانزیت می‌شود، افزود: به منظور پشتیبانی و نگهداری این کانتینرها حدود ۲ هکتار از اراضی بندرلنگه به این امر اختصاص پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها