گزارش «جام‌جم» از صادرات چراغ خاموش مرغ و تخم‌مرغ به افغانستان و عراق

صادرات بی‌موقع؛ غفلت از ذخیره‌سازی

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد با اشاره به ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مازاد جوجه‌های یکروزه گفت: درصورتیکه مازاد جوجه یکروزه وجود داشته باشد این مجموعه‌ها خریداری کرده و به روستاییان تحویل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۶۸
به گزارش جام جم آنلاین، سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درمورد جزئیات بسته حمایتی دام و طیور برای پایان سریال جوجه کُشی اظهار داشت: در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هم اکنون در حال انجام است و در مرحله سوم یعنی حمایت از تولید قرار داریم.

وی به اقدامات حمایتی که در این چارچوب انجام شده اشاره کرد و افزود: ما با همکاری بانک کشاورزی، انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، واردکنندگان، انجمن خوراک دام و طیور و تولیدگنندگان بخش طیور و آبزی پروری و دام سبک و سنگین در حال مدیریت موضوع هستیم و با کمک همه مسئولان این مرحله از اجرای طرح را نیز با موفقیت پیش خواهیم برد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از دو مجموعه اقدام حمایتی از بخش تولید خبرداد و گفت: ما در راستای تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی، یک بسته و خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفتیم و به زیربخش‌های مختلف تخصیص دادیم.

وی افزود: در حوزه دام روستایی و عشایر نیز از طریق دامدار کارت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی داریم. در ارتباط با بخش طیور تخم گذار و طیور گوشتی هم با یک طبقه بندی و با هدف حمایت از واحد‌های مختلف با نرخ‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد حمایت خواهیم کرد.

قربانی همچنین درمورد بسته حمایتی دوم نیز اینطور گفت: با توجه به پیش بینی پس زدگی محصولات گوشتی، شرکت پشتیبانی امور دام وارد مدیریت مازاد احتمالی شده و مازاد مرغ تولیدی که وارد بازار مرغ می‌شود را خریداری و ذخیره می‌کند.

وی با اشاره به صفر شدن عوارض صادراتی برای مرغ، تخم مرغ نطفه دار، جوجه یکروزه و شیر خشک گفت: ما نگرانی تولیدکنندگان مرغ گوشتی را از بابت پایین بودن قیمت‌ها درک می‌کنیم و به منظور ایجاد اعتماد لازم در آنها، تولید قراردادی مرغ را در دستور کار قرار دادیم تا تولید با اطمینان ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول یادآورشد: ما با همکاری واردکنندگان در کنار خرید نقدی، بخشی از نهاده‌ها را نیز به صورت مدت دار تأمین خواهیم کرد و یک خط اعتباری ۲ هزار میلیاردی را هم به انجمن تولیدکنندگان خوراک دام و طیور اختصاص دادیم که بر اساس آن موظفند ۲ هزار واحد مرغداری را مدیریت کنند.

قربانی با اشاره به ورود بسیج دامپزشکی، شرکت پشتیبانی امور دام، بسیج سازندگی و بسیج وزارت جهاد کشاورزی به جمع آوری مازاد جوجه‌های یکروزه گفت: درصورتیکه مازاد جوجه یکروزه در استانی وجود داشته باشد این مجموعه‌ها خریداری کرده و به روستائیان تحویل می‌دهند.
 
منبع: تسنیم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها