مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر؛

همپا با کاروان خدمت

معادن و دشت‌های بشاگرد موتورهای حرکت اقتصادی و تولید شغل این شهرستان هستند.
معادن و دشت‌های بشاگرد موتورهای حرکت اقتصادی و تولید شغل این شهرستان هستند.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۵۴

 

هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان گفت:معادن و دشت‌های بشاگرد موتورهای حرکت اقتصادی و تولید شغل این شهرستان هستند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، در سلسله سفرهای استاندار هرمزگان به بخش‌های مختلف استان مهدی دوستی استاندار هرمزگان به شهرستان بشاگرد سفر و در جلسه شورای اداری استان با محوریت احصای مشکلات بخش‌های مرکزی، گوهران و گافروپارامون شرکت کرد.

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در پایان جلسه شورای اداری استان با تاکید بر اینکه از دیرباز مشکل بشاگرد آب و راه بوده است، گفت: تمرکز عمده مصوبات امروز نیز در همین دو حوزه بود، در حوزه آبرسانی تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا تامین و توزیع آب به بخش‌هایی که با مشکل مواجه هستند تسریع شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه راه نیز اعتباراتی برای دو محور اصلی شرق به غرب و جنوب به شمال که صرفا راه شهرستانی نیستند و دو کریدور اصلی برای کشور خواهند شد تخصیص داده شد، یکی از دو کریدور استان کرمان را به سواحل خلیج فارس وصل می‌کند و کریدور دیگر نیز استان سیستان و بلوچستان را به کریدور شمال به جنوب وصل خواهد کرد.

 

استاندار هرمزگان گفت: در خصوص این دو مسیر معاون اول رئیس جمهور اعتباراتی در ستاد توسعه بشاگرد تخصیص داده‌ بود، امروز روی محورها، اولویت‌ها و پیشرفت پروژه بحث شد و لزوم پیگیری مانده اعتبارات برای تسریع پیشرفت این طرح خصوصا در بخش‌های زیرکوه و پشت کوه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: بشاگرد نیاز به شغل و رشد دارد صرفا مشکل بشاگرد با زیر ساخت راه و آب حل نخواهد شد گرچه زیر ساخت‌ها اولویت‌های اول ما بوده و مهم است.

 

مهندس دوستی گفت: حوزه‌های معادن و سه دشت بشاگرد به‌عنوان موتور حرکت اقتصادی و تولید شغل این شهرستان در نظر گرفته شده خوشبختانه ۱۱۹ کیلومتر مربع کار اکتشافی معدن در این شهرستان به پایان رسیده و به سرعت وارد واگذاری معادن با محوریت منگنز و کرومیت خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: در حوزه سه دشت بشاگرد شامل دشت‌های بولیت، بلبلک و بارغ تصمیم‌گیری شد، اعتبارات مورد نیاز برای دشت‌های بولیت و بلبلک تخصیص داده شد در خصوص دشت بارغ هم مقرر شد برای این دشت سرمایه گذار بخش خصوصی جذب شود تا کارهای زیرساختی کشاورزی را انجام دهند.

 

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه خدمات پزشکی و آزمایشگاهی که مردم مشکلات زیادی در این زمینه داشتند مقرر شد یک واحد آزمایشگاهی با اعتبارات مشترک از شبکه بهداشت و درمان و استان ایجاد شود، در حوزه سونوگرافی و پزشک زنان هم تصمیماتی گرفته شد که ظرف ماه آینده در این شهرستان مستقر شود در حوزه تامین آمبولانس اورژانس هوایی هم تصمیم گیری شد.

 

وی ادامه داد‌: با توجه به اینکه این شهرستان در حوزه دامداری دارای یک مزیت بسیار خوب است و 100 هزار راس دام در بشاگرد وجود دارد نیز تصمیمات خوبی برای ایجاد زیرساخت دامپزشکی در این شهرستان گرفته شد.

 

دوستی گفت: امروز جلسه بسیار خوبی بود و در طول 7 ساعت مدت زمان جلسه که با حضور اکثر مدیران کل برگزار شد و پس از آن جلسه با شوراها سعی شد مشکلات مهم شهرستان احصا و برای برون رفت از مشکلات تصمیم‌گیری شود.

 

وی افزود‌: برای آموزش و پرورش و تامین مدارس و زیرساخت ورزشی نیز تصمیماتی گرفته شد و از امروز به بعد باید برای عملیاتی سازی تصمیات و مصوبات گرفته شده در این جلسه برنامه ریزی صورت گیرد و به سرعت امور مرتبط با اجرایی سازی مصوبات پیگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها