رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

ساعت کار ادارات تا ۱۵ شهریور از ۶ صبح آغاز می‌شود

طبق مصوبه دولت اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده و تا کنون این مسئله در ۱۲ استان اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، تغییر ساعت به شکلی است که ادارات قبل از ساعت ۱۳:۳۰ تعطیل شوند تا در دوره اوج مصرف که از ساعت ۱۳یا ۱۴ آغاز می‌شود، ادارات تعطیل شده باشد.

تاکنون این طرح در استان‌های فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه و گلستان بدینگونه اجرایی شده که ادارات این استان‌ها باید از ۱۶ خرداد ساعت کاری خود را ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ۱:۳۰ به پایان برسانند.

همچنین این طرح در استان‌های خوزستان، اهواز و لرستان اینگونه اجرایی شده است که ادارات این استان‌ها از ۱۶ خرداد ماه از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز به کار می‌کنند و ملزم به پایان کار در ساعت ۱۳:۳۰ هستند.

همچنین ساعت کار ادارات در استان‌های قم و قزوین از ۷ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافت. علاوه بر این استان کرمان ملزم شد تا ساعات کار ادارات ۶:۱۵ آغاز و تا ساعت ۱۳ پایان یابد.

گفتنی است که این طرح در استان هرمزگان از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و ساعات کار ادارات این استان از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافته است.

ردیف نام استان تاریخ آغاز طرح ساعت تغییر
۱ فارس ۱۶ خرداد ۶:۳۰ الی ۱۳:۳۰
۲ خوزستان ۱۶ خرداد ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰
۳ خراسان جنوبی ۱۶ خرداد ۶:۳۰ الی ۱۳:۳۰
۴ خراسان شمالی ۱۶ خرداد ۶:۳۰ الی ۱۳:۳۰
۵ استان قم ۱۶ خرداد ۷ الی ۱۳:۳۰
۶ استان کرمانشاه ۱۶ خرداد ۶:۳۰ الی ۱۳:۳۰
۷ استان لرستان ۱۶ خرداد ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰
۸ هرمزگان  اول اردیبهشت ۶:۳۰ الی ۱۳:۳۰
۹ قزوین ۱۶ خرداد ۷ الی ۱۳:۳۰
۱۰ گلستان ۱۶ خرداد ۶:۳۰ الی ۱۳:۳۰
۱۱ کرمان ۲۱ خرداد ۶:۱۵ الی ۱۳

آرش کردی - مدیرعامل توانیر - در این رابطه گفت: این طرح سبب تناسب بخشی به وضعیت ترافیک هم خواهد شد که مصوبات اولیه آن در ۱۰ استان دیگر نیز تهیه شده است و احتمالا در روزهای آینده، تعداد استان‌هایی که باید تغییر ساعات بخش اداری را داشته باشند، به ۲۰ استان می رسد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سختگیرانه‌ترین بخش مصوبه دولت برای مدیریت مصرف، مربوط به ادارات دولتی است؛ به طوری که این دستگاه‌ها، باید حتما در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به پارسال کاهش مصرف را داشته باشند.

مدیرعامل توانیر همچنین گفت: تمام ادارات دولتی در تهران مجهز به کنتورهای هوشمند کنترل از راه دور شده اند که باعث رؤیت پذیر شدن مصرف برق این این ادارات می شود و به این ترتیب و مصرف آن‌ها از راه دور در مرکز کنترل برق تهران بزرگ رصد می شود. اطلاعات این ادارات هر ۵ ثانیه یک بار به مرکز کنترل ارسال و در صورت نیاز برق آنها از راه دور قطع می شود.

بر اساس اعلام مسوولان تغییر ساعات کاری ادارات، باعث کاهش ۱۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در ساعت های اوج بار (۱۲ تا ۱۸) خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها