معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، گفت: امام خمینی(ره) یک فقیه جامع الشرایط، روشن فکر و استکبار ستیز بودند که موقعیت زمان خود را به درستی تشخیص داده و در برابر ظلم و جور ایستاده و مردم را نیز به ایستادگی در برابر ظلم و استبداد فراخواندند.
کد خبر: ۱۳۶۹۰۲۸

به گزارش جام جم آتلاین آذربایجان شرقی ، جلال شیری  مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام با بصیرت خود توده‌های مردم را به سمت توحید و استقرار حکومت الله فراخواندند و با استفاده از آموزه‌های دین اسلام، جبهه مبارزه با استعمار و استبداد را رهبری کرده و با استقامت پیش رفته و در این راه کوچکترین ضعف و سستی به خود راه ندادند و به تاسی از آیه شریفه «فاستقم کما امرت»، استقامت در مسیر تحقق عدالت را به حد اعلای خود رساندند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با اتکال به خداوند، قرآن کریم و اهل بیت(س) ریشه طاغوت را خشکاندند. ایشان یک فقیه جامع الشرایط و عالم به علوم دینی، انسان شناسی و جامعه شناختی بودند و از منظر سیاسی نیز یک مبارز تام محسوب شده و مجموعه‌ی این ویژگی‌ها سبب شد تا ایشان یک چهره جهانی و ماندگار شوند.
وی افزود: مردم ایران، ارزش و احترام بسیاری برای امام خمینی(ره) قائل هستند که ایشان نه تنها ناجی مردم ایران بلکه همه‌ی ملت‌های سختی کشیده‌ای است که قدرت‌های استکباری آنها را زیر فشار قرار داده است.
شیری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نماد رهبر آزاده‌ای هستند که با بصیرت، افشاگری را آغاز کرده و تا امروز هم برکات این نهضت روشنگرانه در دنیا و نسل‌های مختلف آثار و برکات خود را نشان می‌دهد و هر نهضت علیه ظلمی در گوشه و کنار دنیا در هر صورت ارتباط فکری و معنایی با انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
وی یادآور شد: امام خمینی(ره) علاوه‌بر اینکه یک فقیه جامع الشرایط بودند، دارای بینش سیاسی قوی و نگاه و تسلط به کشورداری بودند و این خصیصه ایشان یک نمونه‌ی مثال زدنی است که به‌عنوان الگو برای سیاستمداران کشورهای مختلف به‌ویژه اسلامی مطرح می‌شود.

وی همچنین گفت: امام خمینی(ره) همواره رسیدگی به حال محرومان را توصیه می‌کردند و جنبه‌ی اقتصادی کشور و مسائل اجتماعی و فرهنگی از چشم ایشان دور نبود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، متذکر شد: اکنون نسل ما، جوانان ما، مردم ما و مسئولان کشور از جنبه‌های مختلف فکری و اقدامات ایشان باید الگو بگیرند؛ اگر بخواهیم نمونه‌ای از زمامداری عادل، باتقوا و با بصیرت را مثال بزنیم باید به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد. 

وی اضافه کرد: مسئولان کشور باید از ساده زیستی، رسیدگی به حال محرومان، روشنگری و مبارزه سیاسی ایشان درس بگیرند چراکه ایشان همواره مسئولان را به رسیدگی حال محرومان توصیه کرده‌اند و مسئولان نیز با الهام از بیانات ایشان باید به فکر محرومان باشند و دشمن شناس خوبی باشند ‌و موقعیت زمانی را به خوبی بشناسند و مجهز به سلاح بصیرت باشند.

وی در پایان تاکید کرد: باید منش، شخصیت و رفتار ایشان را به‌عنوان الگوی خود قرار دهیم و در کشورداری و مردم‌داری باید حضرت امام (ره) الگوی مسئولان ما باشند تا بتوانیم از این سرمایه عظیم فکری نهایت استفاده را ببریم.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها